Saltar apartados
  • Compartir página web
  • Compartir en Twitter
  • Compartir en Facebook
  • Compartir en Google+

Alumnes de la Universitat d'Alacant animen a trencar amb les limitacions a la creativitat

alumnes_creativitat

Alacant, 12 de març de 2012

"Eixir de la caixa". Aquest és el missatge que han llançat un grup d'alumnes de Publicitat de la Universitat d'Alacant en organitzar unes jornades de creativitat, que descriuen com una festa de les idees i una aposta per la innovació.

Sota la denomiación II Jornades Outbox, aquesta iniciativa per a fomentar la creativitat la duen a terme aquests estudiants de forma autònoma, sense tutela docent, però té un nivell acadèmic oficial que permet optar als assistents a elles a dos crèdits de lliure configuració. Destaquen que fins i tot han aconseguit la participació com a ponent de Toni Segarra, al que qualifiquen com el millor publicitari del segle a Espanya i un dels mundialment més importants, a més d'un altre ampli grup de prestigiosos professionals com a ponents.

"Atreveix-te a fa coses, supera els teus límits" és la crida que llancen Francisco Gras i i Iñaki Serna, alumnes deº 3 de Publicitat i Relacions Públiques i membres del grup organitzador. "Es parla molt de creativitat però no es posa en pràctica. És necessari estimular a la gent perquè veja el que pot fer, lluite contra la impotència creativa, trenque amb l'academicisme i el purament teòric i aprenga del que hi ha en l'actualitat. A voltes s'afirma que en la Universitat els estudiants fem poques coses, però aquestes jornades demostren el contrari".

Tots dos consideren que qualsevol persona és creativa, però cal estimular aptituds i habilitats per a desenvolupar aqueix potencial. "És necessari ser observador, tenaç i aprendre a relacionar conceptes que aparentment estiguen allunyats. La innovació aplicada a la publicitat pot inspirar-se en àmbits que en principi no tinguen res que veure. Per a generar idees cal fixar-se en múltiples camps: la literatura, la medicina, qualsevol àrea que supose la fugida de les lleres establides".

Iñaki Serna i Francisco Gras expliquen que l'evolució de la publicitat l'està allunyant actualment del missatge unidireccional i està convertint als seus creatius en comptadors d'històries atractives. "Ara el consumidor ja no és un mer receptor passiu de la comunicació. Té veu i vot, internet permet la comunicació en els dos sentits i cal aconseguir que venja cap a tu, però ni tan sols les grans agències estan canviant prou cap a aqueix nou model. A més, avui, la gent disposa de molta informació, i si la publicitat és contradictòria amb ella, no compra". Afigen que, no obstant açò, en publicitat no tot val i tant la llei com l'autorregulació del sector imposen límits i un codi ètic.

Qualifiquen la qualitat dels missatges publicitaris que es fan a Espanya d'alt nivell i molt bé valorada internacionalment. "La pròpia Universitat d'Alacant ha sigut formadora de grans creatius, fins i tot procedents d'altres titulacions abans que s'establira la de Publicitat".

Les II Jornades Outbox de Publicitat van tenir un antecedent el passat any en la seua primera edició. Es desenvoluparan els dies 14 i 15 de març en sessions de matí i vesprada, inclouran tallers pràctics i debats amb la participació de prestigiosos ponents del món de la creativitat en els més diversos camps d'aplicació: disseny, comunicació, tendències, publicitat, ciències, motivació%u2026

Actualitat Universitària


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464