TÍTOL IV. DE LA COMUNITAT UNIVERSITÀRIA. CAPÍTOL VI
Del règim disciplinari
Article 195. Resolució d'expedients disciplinaris
Correspon a la rectora o rector adoptar les decisions relacionades amb el règim disciplinari del personal funcionari dels cossos docents universitaris que presten els seus serveis en la Universitat i del personal funcionari d’administració i serveis, llevat de la separació del servei, que haurà de ser acordada per l’òrgan competent segons la legislació aplicable.
Així mateix, correspon a la rectora o rector exercir les mesures d’ordre disciplinari respecte al personal docent i investigador contractat, com també del personal laboral d’administració i serveis, d’acord amb el que disposen la legislació laboral i els convenis col·lectius aplicables.
Quant a la correcció disciplinària de l’alumnat, caldrà atenir-se al que preveu la legislació vigent, i correspondrà també a la rectora o rector l’adopció de les mesures corresponents.
Article 196. Reglament de règim disciplinari
D’acord amb el que preveuen la legislació aplicable i aquest Estatut, el Consell de Govern haurà d’aprovar un reglament de règim disciplinari que establirà garanties suficients pel que fa, entre d’altres, als extrems següents:
a) Nomenament d’instructora o instructor i secretària o secretari. b) Informacions reservades. c) Procediment de presentació i tramitació de les denúncies. d) Adopció de mesures cautelars. e) Mecanismes per a aconseguir informació de qualsevol membre .de la comunitat universitària. f) Mitjans d’assessorament, especialment a estudiants, en el transcurs d’eventuals expedients disciplinaris.