Memòria Universitat d'Alacant 2009-10
Durant el curs 2009-10 la Universitat d'Alacant, a través del Vicerectorat de Planificació d'Estudis, ha continuat el procés d'adaptació de les actuals titulacions als futurs graus d'acord amb el procediment establit en el Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, de conformitat amb el previst en l'article 37 de la Llei Orgànica 4/2007 d'universitats, que arreplega les directrius, les condicions i el procediment de verificació i acreditació, que hauran de superar els plans d'estudis prèviament a la seua inclusió en el Registre d'Universitats, Centres i Títols. Aquest procés va començar al juliol del 2009 amb l'aprovació en Consell de Govern de 16 títols de grau i posterior enviament al Çonsejo d'Universitats per a l'oportuna verificació.
Així mateix entre els mesos de setembre i desembre es van aprovar en Consell de Govern i van remetre a verificar 21 títols de grau més, fent així un total de 37 graus.
De manera progressiva cadascun dels títols han rebut verificació positiva per part del Consell d'Universitats i posterior autorització per part de la Conselleria d'Educació dels 37 graus que s'impartiran definitivament en la Universitat d'Alacant en curs 2010-2011 i que es detallen a continuació:
- Graduat/a en Economia per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Administració i Direcció d'Empreses per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Sociologia per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Treball Social per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Dret per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Criminologia per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Relacions Laborals i Recursos Humans per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Gestió i Administració Pública per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Enginyeria d'Edificació per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Enginyeria Multimèdia per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Enginyeria Química per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Enginyeria Informàtica per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Enginyeria en So i Imatge per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Arquitectura per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Enginyeria Civil per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Biologia per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Ciències del Mar per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Matemàtiques per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Geologia per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Química per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Òptica i Optometria per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Nutrició Humana i Dietètica per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Infermeria per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Turisme per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Mestre Educació Infantil per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Mestre Educació Primària per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Traducció i Interpretació per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Humanitats per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Història per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Geografia i Ordenació del territori per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Español: Llengua i Literatures per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Estudis Francesos per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Estudis Anglesos per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Filologia Catalana per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Estudis Àrabs i Islàmics per la Universitat d'Alacant
De manera paral·lela a l'inici del procés de verificació dels graus, es van aprovar en Consell de Governs 7 cursos d'adaptació a graus, dels quals 5 han rebut verificació positiva:
- Graduat/a en Enginyeria d'Edificació per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Enginyeria en So i Imatge per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Enginyeria Civil per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Òptica i Optometria per la Universitat d'Alacant
- Graduat/a en Enginyeria en Nutrició Humana i Dietètica per la Universitat d'Alacant
Així mateix s'han aprovat en Consell de Govern de 23 d'abril de 2010 programes simultanis Turisme i Administració i Direcció d'Empreses (TADE) i Dret i Administració i Direcció d'Empreses (DADE).
La implantació dels graus ha fet necessària l'aprovació en Consell de Govern de diverses normatives per al seu desenvolupament, entre les quals podem citar la Normativa de Reconeixement i Transferència de Crèdits en Estudis oficials així com les Instruccions per a l'Acreditació de Competències en un idioma estranger.
En la linea assenyalada en la memòria del passat curs, el CEDIP, en la seua qualitat de servei de suport als Vicerectorats de Planificació d'Estudis, i d'Investigació, Desenvolupament i Innovació respectivament, així com en la seua funció de secretaria administrativa de la Comissió d'Estudis de Postgrau; ha abordat el desenvolupament dels canvis normatius iniciats en el curs 2008/2009, des d'una perspectiva realista i alhora eficaç, concorde a la seua estructura administrativa i competencial. En aquest sentit cal destacar, igual que ja es va esmentar en el passat curs, l'optimització dels recursos emprats i l'adaptació als continus canvis normatius registrats, producte de les normatives estatals, autonòmiques i de la pròpia Universitat. També cal destacar la revisió que s'ha practicat de determinats procediments, producte de la reorganització administrativa interna iniciada en 2008. Entre els diferents procediments elaborats en el CEDIP durant el curs 2009/2010, en relació amb el Vicerectorat de Planificació d'Estudis, destaquen els procediments de Gestió de l'Expedient de l'Alumnat: Actes i Títols en estudis propis ; Preinscripció i admissió a estudis propis; Pagament de preus públics; Acords Erasmus per a mobilitat d'alumnes d'Estudis de Master,
El curs 2009/2010 ha sigut un curs d'experimentació en el funcionament de la nova organització de l'estructura administrativa interna, particularment de la finestreta única i de la gestió transversal de les tres àrees d'activitat principal del CEDIP, és a dir: el doctorat, els màsters oficials del seu àmbit de gestió i els títols propis. Quant a la finestreta única, cal assenyalar que el servei que s'ha prestat, i sobre aquest tema el nivell de reconeixement rebut per part dels nostres usuaris, ha respost plenament a les expectatives plantejades en el seu moment. Pel que fa a la transversalitat de la gestió a través de les àrees de gestió denominades: Alumnat, Estudis i Gestió Econòmic-Administrativa; hem d'assenyalar que aquesta decisió ha servit per a reformular diversos procediments, estalviant amb açò tràmits i paperasses innecessàries. Es manté doncs per al curs 2010/2011 el compromís de seguir abordant nous procediments i/o reformulació dels existents, en honor d'una major eficàcia, eficiència i millor servei a la societat.
En la linea d'aportació de dades expressada el passat curs, a continuació es transcriuen les dades corresponents al nombre de tesis doctorals llegides, agrupades per grans camps del coneixement, així com la llista de programes de doctorat desenvolupats, agrupats pel Reial decret que els regula.
En aquest curs és de destacar la implantació dels nous màsters universitaris d'acord amb el Decret 1393/2007. Així mateix, s'ha mantingut la gestió dels màsters oficials implantats d'acord amb el RD 56/2005 entre el CEDIP i els centres -concretament Escola d'Infermeria, Escola Politècnica, Facultat de Ciències i Facultat de Filosofia i Lletres. En conseqüència, el CEDIP exerceix el paper de servei general en el segon dels casos, amb tasques de coordinació i accés d'alumnes, mentre que exerceix el mateix paper que els centres esmentats en el primer. El nombre global de matriculats en els Màsters Universitaris (Oficials) de la UA ha augmentat considerablement respecte del curs anterior, passant de 900 a 1564. En el quadre adjunt poden consultar-se les dades bàsiques de tots els màsters esmentats.
Màsters Universitaris regulats pel Reial Decret 56/2005:
|
DENOMINACIÓ |
ÒRGAN PROPONENT |
ORIGEN |
NOMBRE DE CRÈDITS |
ALUMNES DE NOUS INGRESSOS |
ALUMNES TOTALS |
TAXES ACADÈMIQUES |
|
Anàlisi i gestió dels ecosistemes mediterranis |
Dep. CC del Mar i Biologia Aplicada Dep. Ecologia Dep. CC de la Terra i del Medi ambient (Gestionat Fac. Ciències) |
exnovo Interuniversitari |
60 (UA 91 inclou optatives) |
2006/07 : 16 2007/08 : 19 2008/09 : 18 2009/10 : 25 |
2006/07 : 16 2007/08 : 24 2008/09 : 21 2009/10 : 30 |
2006/07 : 23,00 € / crèdit 2007/08 : 23,55 € / crèdit 2008/09 : 24,54 € / crèdit 2009/10 : 24,54 € / crèdit |
|
Arqueologia Professional: Eines per a la Gestió Integral del Patrimoni Arqueològic |
Dep. Prehistòria, Arqueologia, Història Antiga, Filologia Grega i Filologia Llatina |
ExNovo |
60 |
2007/08 : 21 2008/09 : 20 2009/10 : 23 |
2007/08 : 21 2008/09 : 24 2009/10 : 30 |
2007/08 : 23,55 € / crèdit 2008/09 : 24,54 € / crèdit 2009/10 : 24,54 € / crèdit |
|
Assessorament Lingüístic i Cultura Literària: Aplicacions al Context Valencià |
Institut Universitari de Filologia Valenciana |
ExNovo Interuniversitari |
120 (UA 32) |
2006/07 : 35 2007/08 : 1 2008/09 : 3 2009/10 : 4 |
2006/07 : 35 2007/08 : 5 2008/09 : 7 2009/10 : 7 |
2006/07 : 18 € / crèdit 2007/08 : 18,43 € / crèdit 2008/09 : 19,20 € / crèdit 2009/10 : 19,20 € / crèdit |
|
Biotecnologia i Biomedicina |
Dep. Biotecnologia |
PD Qualitat |
120 |
2006/07 : 20 2007/08 : 14 2008/09 : 15 2009/10 : 14 |
2006/07 : 20 2007/08 : 33 2008/09 : 23 2009/10 : 26 |
2006/07 : 28,00 € / crèdit 2007/08 : 28,67 € / crèdit 2008/09 : 29,87 € / crèdit 2009/10 : 29,87 € / crèdit |
|
Ciències de la Infermeria |
Escola U. d'Infermeria |
Títol Propi Interuniversitari |
120 (UA 120) |
2006/07 : 621 2007/08 : 180 2008/09 : 123 2009/10 : 145 |
2006/07 : 621 2007/08 : 339 2008/09 : 301 2009/10 : 290 |
2006/07 : 23,00 € / crèdit 2007/08 : 23,55 € / crèdit 2008/09 : 24,54 € / crèdit 2009/10 : 24,54 € / crèdit |
|
Comptabilitat i Finances |
Dep. Economia Financera, Comptabilitat i Màrqueting |
PD Qualitat Interuniversitari |
60 (UA 60) |
2007/08 : 7 2008/09 : 12 2009/10: |
2007/08 : 7 2008/09 : 13 2009/10 : |
2007/08 : 28,67 € / crèdit 2008/09 : 29,87 € / crèdit 2009/10 : 29,87 € / crèdit |
|
Dret Ambiental i de la Sostenibilitat |
Dep. Estudis Jurídics de l'Estat |
PD |
72 |
2006/07 : 50 2007/08 : 32 2008/09 : 2009/10 : 19 |
2006/07 : 50 2007/08 : 32 2008/09 : 13 2009/10 : 22 |
2006/07 : 28,00 € / crèdit 2007/08 : 28,67 € / crèdit 2008/09 : 29,87 € / crèdit 2009/10 : 29,87 € / crèdit |
|
Desenvolupament d'Aplicacions i Serveis Web |
Escola Politècnica Superior |
Títol Propi |
60 |
2007/08 : 23 2008/09 : 30 2009/10 : 29 |
2007/08 : 23 2008/09 : 30 2009/10 : 31 |
2007/08 : 28,67 € / crèdit 2008/09 : 29,87 € / crèdit 2009/10 : 29,87 € / crèdit |
|
Desenvolupament Local i Innovació Territorial |
Dep. Geografia Humana (Gestionat Fac. Filosofia i Lletres) |
Títol Propi |
60 |
2007/08 : 17 2008/09 : 13 2009/10 : 30 |
2007/08 : 17 2008/09 : 13 2009/10 : 31 |
2007/08 : 23,55 € / crèdit 2008/09 : 24,54 € / crèdit 2009/10 : 24,54€ / crèdit |
|
Adreça i Planificació del Turisme |
Institut Universitari d'Investigacions Turístiques |
Títol Propi |
120 |
2007/08 : 40 2008/09 : 48 2009/10 : 36 |
2007/08 : 40 2008/09 : 86 2009/10 : 75 |
2007/08 : 28,67 € / crèdit 2008/09 : 29,87 € / crèdit 2009/10 : 29,87 € / crèdit |
|
Economia Quantitativa |
Dep. Fonaments de l'Anàlisi Econòmica |
PD Qualitat |
120 |
2007/08 : 7 2008/09 : 18 2009/10 : 11 |
2007/08 : 7 2008/09 : 22 2009/10 : 22 |
2007/08 : 13,31 € / crèdit 2008/09 : 13,87 € / crèdit 2009/10 : 13,87 € / crèdit |
|
Ensenyament d'Español i Inglés com L2/LI |
Dep. Filologia Espanyola, Lingüística General i Teoria de la Literatura |
ExNovo |
90 |
2006/07 : 16 2007/08 : 17 2008/09 : 15 2009/10 : 23 |
2006/07 : 16 2007/08 : 33 2008/09 : 33 2009/10 : 38 |
2006/07 : 23,00 € / crèdit 2007/08 : 23,55 € / crèdit 2008/09 : 24,54 € / crèdit 2009/10 : 24,54 € / crèdit |
|
Estudis Literaris |
Dep. Filologia Espanyola, Lingüística General i Teoria de la Literatura |
ExNovo |
90 |
2007/08 : 6 2008/09 : 6 2009/10 : 14 |
2007/08 : 6 2008/09 : 12 2009/10 : 20 |
2007/08 : 23,55 € / crèdit 2008/09 : 24,54 € / crèdit 2009/10 : 24,54 € / crèdit |
|
Gestió de l'Edificació |
Escola Politècnica Superior |
Títol Propi |
60 |
2006/07 : 72 2007/08 : 37 2008/09 : 56 2009/10 : 178 |
2006/07 : 72 2007/08 : 107 2008/09 : 75 2009/10 : 234 |
2006/07 : 28,00 € / crèdit 2007/08 : 28,67 € / crèdit 2008/09 : 29,87 € / crèdit 2009/10 : 29,87 € / crèdit |
|
Gestió Sostenible i Tecnologies de l'Aigua |
Institut Universitari de l'Aigua i de les Ciències Ambientals |
Títol Propi |
60 |
2006/07 : 9 2007/08 : 5 2008/09 : 14 2009/10 : 12 |
2006/07 : 9 2007/08 : 5 2008/09 : 16 2009/10 : 17 |
2006/07 : 28,00 € / crèdit 2007/08 : 28,67 € / crèdit 2008/09 : 29,87 € / crèdit 2009/10 : 29,87 € / crèdit |
|
Història i Identitats Hispàniques en el Mediterrani Occidental (ss.XV-XIX) |
Dep. Història Medieval i Moderna |
ExNovo Interuniversitari |
60 (UA 60) |
2008/09 : 7 2009/10 : 4 |
2008/09 : 7 2009/10 : 6 |
2008/09 : 19,20 € / crèdit 2009/10 : 19,20 € / crèdit |
|
Inglés i Español per a Finalitats Específiques i Empresarials |
Dep. Filologia Anglesa |
Títol Propi |
90 |
2006/07 : 11 2007/08 : 11 2008/09 : 10 2009/10 : 10 |
2006/07 : 11 2007/08 : 22 2008/09 : 19 2009/10 : 18 |
2006/07 : 23,00 € / crèdit 2007/08 : 23,55 € / crèdit 2008/09 : 24,54 € / crèdit 2009/10 : 24,54 € / crèdit |
|
Investigació en Didàctica de les Ciències Experimentals |
Dep. Didàctica General i Didàctiques Específiques |
PD Qualitat Interuniversitari |
60 (UA 25,5) |
2008/09 : 3 2009/10 : |
2008/09 : 3 2009/10 : |
2008/09 : 19,20 € / crèdit 2009/10 : 19,20 € / crèdit |
|
Màrqueting i Investigació de Mercats |
Dep. Economia Financera, Comptabilitat i Màrqueting |
PD Qualitat Interuniversitari |
120 (UA 120) |
2007/08 : 10 2008/09 : 19 2009/10 : |
2007/08 : 10 2008/09 : 29 2009/10 : 14 |
2007/08 : 28,67 € / crèdit 2008/09 : 29,87 € / crèdit 2009/10 : 29,87 € / crèdit |
|
Nanociencia i Nanotecnologia Molecular |
Dep. Física Aplicada |
ExNovo Interuniversitari |
120 (UA 76) |
2007/08 : 4 2008/09 : 5 2009/10 : 5 |
2007/08 : 4 2008/09 : 9 2009/10 : 11 |
2007/08 : 28,67 € / crèdit 2008/09 : 29,87 € / crèdit 2009/10 : 29,87 € / crèdit |
|
Optometria Avançada i Ciències de la Visió |
Escola U. d'Òptica i Optometria |
Títol Propi (Universitat de València) Interuniversitari |
120 (UA 74,5) |
2006/07 : 50 2007/08 : 19 2008/09 : 17 2009/10 : 12 |
2006/07 : 50 2007/08 : 61 2008/09 : 45 2009/10 : 37 |
2006/07 : 28,00 € / crèdit 2007/08 : 28,67 € / crèdit 2008/09 : 29,87 € / crèdit 2009/10 : 29,87 € / crèdit |
|
Traducció Institucional |
Dep. Traducció i Interpretació |
ExNovo Interuniversitari |
60 (UA 94 inclou optatives) |
2008/09 : 47 2009/10 : 53 |
2008/09 : 47 2009/10 : 68 |
2008/09 : 24,54 € / crèdit 2009/10 : 24,54€ / crèdit |
Màsters Universitaris regulats pel Reial Decret 1393/2007:
|
DENOMINACIÓ |
ÒRGAN PROPONENT |
ORIGEN |
NOMBRE DE CRÈDITS |
ALUMNES DE NOUS INGRESSOS |
ALUMNES TOTALS |
TAXES ACADÈMIQUES |
|
Biologia, Ciències del Mar i Ambientals |
Facultat de Ciències |
ExNovo |
60 |
2009/10: 6 |
2009/10: 6 |
2009/10: 24,54 € / crèdit |
|
Enginyeria dels Materials, Aigua i Terreny |
Escola Politècnica Superior |
ExNovo |
60 |
2009/10: 19 |
2009/10: 19 |
2009/10: 24,54 € / crèdit |
|
Investigació Educativa |
Facultat d'Educació |
ExNovo |
60 |
2009/10: 22 |
2009/10: 22 |
2009/10: 24,54 € / crèdit |
|
Investigació en Química i Enginyeria Química |
Facultat de Ciències |
ExNovo |
60 |
2009/10: 20 |
2009/10: 20 |
2009/10: 24,54 € / crèdit |
|
Metodologies Humanístiques en l'Era Digital |
Facultat de Filosofia i Lletres |
ExNovo |
60 |
2009/10: 4 |
2009/10: 4 |
2009/10: 24,54 € / crèdit |
|
Professorat d'Educació Secundària i Ensenyaments Artístics, d'Idiomes i Esportives |
Facultat d'Educació |
ExNovo |
60 |
2009/10: 447 |
2009/10: 447 |
2009/10: 24,54 € / crèdit |
|
Sistema de Justícia Penal |
Departament de Dret Internacional Públic i Dret Penal |
ExNovo Interuniversitari |
60 |
2009/10: -- |
2009/10: -- |
La matriculació es va realitzar exclusivament en la Universitat de Lleida |
|
Tecnologies de la Informàtica |
Escola Politècnica |
ExNovo |
60 |
2009/10: 37 |
2009/10: 37 |
2009/10: 24,54 € / crèdit |
En el marc de l'estructura modular que contemplen els diferents Programes de Postgrau i Especialització, en el curs 2009/2010 s'han realitzat un total de 43 títols en els quals s'han matriculat 771 alumnes. És de destacar l'augment d'estudiants estrangers durant aquest curs, entorn d'un 15%, respecte del curs anterior.
Les dades concretes són els següents:
|
TÍTOL |
CRÈDITS |
TIPUS DE DOCÈNCIA |
MATRICULATS |
|
Màster Administració pública i polítiques migratòries |
60,00 |
Semipresencial |
1 |
|
Màster Audiología general |
60,00 |
Semipresencial |
5 |
|
Màster Banca i finances |
50,00 |
Presencial |
34 |
|
Màster Biologia clínica i experimental de la reproducció |
200,00 |
Presencial |
4 |
|
Màster Comercie internacional |
60,60 |
Presencial |
32 |
|
Màster Direcció i gestió d'agències de desenvolupament local |
50,00 |
Semipresencial |
|
|
Màster Direcció i gestió de recursos humans |
50,00 |
Semipresencial |
19 |
|
Màster Educació i tecnologies de la informació i la comunicació |
50,00 |
A distància |
12 |
|
Màster Gestió del patrimoni |
50,00 |
Semipresencial |
6 |
|
Màster Gestió i direcció d'entitats públiques |
60,00 |
Semipresencial |
5 |
|
Màster Llar digital |
50,00 |
A distància |
|
|
Màster Llar digital |
50,00 |
Presencial |
|
|
Màster Nous Sistemes Processals Llatinoamericans |
96,00 |
Semipresencial |
|
|
Màster Organització i modernització de l'Estat |
50,00 |
Presencial |
|
|
Màster Propietat industrial i intel·lectual i dret de la societat de la informació |
60,40 |
Presencial |
24 |
|
Màster Traducció literària francès-espanyol i espanyol-francès |
60,00 |
Semipresencial |
|
|
Màster Tributació |
55,00 |
Presencial |
32 |
|
Especialista Universitari Alta adreça en l'Administració pública |
28,00 |
Semipresencial |
|
|
Especialista Universitari Anàlisis clíniques |
20,00 |
Presencial |
9 |
|
Especialista Universitari Aplicacions educatives de les tecnologies de la informació i la comunicació |
20,00 |
A distància |
40 |
|
Especialista Universitari Argumentació jurídica |
30,00 |
Semipresencial |
50 |
|
Especialista Universitari Cooperació internacional per al desenvolupament |
34,00 |
Semipresencial |
39 |
|
Especialista Universitari Desenvolupament d'aplicacions amb java enterprise |
21,00 |
Presencial |
21 |
|
Especialista Universitari Didàctica i metodologia de l'alemany com a llengua estrangera |
20,00 |
Presencial |
12 |
|
Especialista Universitari Gestió del patrimoni |
30,00 |
Semipresencial |
12 |
|
Especialista Universitari Llar digital |
20,00 |
Presencial |
|
|
Especialista Universitari Llar digital |
20,00 |
A distància |
|
|
Especialista Universitari Infància i joventut en risc social |
26,30 |
Presencial |
20 |
|
Especialista Universitari Marques, dissenys i dret de la competència |
23,55 |
Presencial |
3 |
|
Especialista Universitari Mediació |
22,50 |
Semipresencial |
33 |
|
Especialista Universitari Mediació familiar |
22,00 |
Presencial |
39 |
|
Especialista Universitari Organització i gestió de l'Estat |
24,00 |
Presencial |
|
|
Especialista Universitari Patents i transferència de tecnologia |
20,00 |
Presencial |
5 |
|
Especialista Universitari Tècniques avançades de gestió d'agències de desenvolupament local |
24,00 |
Semipresencial |
|
|
Especialista Universitari Tecnologies per a la llar digital |
20,00 |
Presencial |
|
|
Especialista Universitari Tecnologies per a la llar digital |
20,00 |
A distància |
|
|
Especialista Universitari Traducció jurídica anglès-espanyol |
25,00 |
A distància |
18 |
|
Especialista Universitari Traducció literària francès-espanyol i espanyol-francès II |
25,00 |
Semipresencial |
|
|
Expert Universitari Administració de xarxes de computadors (CCNA) |
22,00 |
Semipresencial |
17 |
|
Expert Universitari Assessorament financer i gestió patrimonial |
62,00 |
Presencial |
32 |
|
Expert Universitari Audiología clínica |
35,00 |
Semipresencial |
4 |
|
Expert Universitari Audiología pràctica |
25,00 |
Semipresencial |
1 |
|
Expert Universitari Audiología protésica |
25,00 |
Semipresencial |
3 |
|
Expert Universitari Comptabilitat superior i gestió administrativa |
29,60 |
Presencial |
30 |
|
Expert Universitari Cooperació per al desenvolupament |
24,00 |
Semipresencial |
|
|
Expert Universitari Creativitat, innovació i comunicació |
25,00 |
Presencial |
|
|
Expert Universitari Direcció d'empreses d'hostaleria |
20,00 |
Semipresencial |
21 |
|
Expert Universitari Direcció del talent directiu |
20,00 |
Semipresencial |
19 |
|
Expert Universitari Direcció i gestió de PIMES |
20,00 |
Semipresencial |
10 |
|
Expert Universitari Direcció i gestió de PIMES |
20,00 |
Semipresencial |
56 |
|
Expert Universitari Direcció i gestió de recursos humans |
20,00 |
Semipresencial |
11 |
|
Expert Universitari Elaboració artesanal de gelats |
21,00 |
Semipresencial |
9 |
|
Expert Universitari Entrenador personal i esportiu |
20,00 |
Semipresencial |
22 |
|
Expert Universitari Infància i joventut en risc social |
21,30 |
Presencial |
3 |
|
Expert Universitari Informació, interpretació i guia turístic |
32,00 |
Presencial |
22 |
|
Expert Universitari Informàtica metgessa |
21,00 |
A distància |
23 |
|
Expert Universitari Instal·lacions per a la llar digital |
20,00 |
Presencial |
|
|
Expert Universitari Mediació |
20,00 |
Semipresencial |
1 |
|
Expert Universitari Organització, gestió i avaluació d'entitats públiques |
20,00 |
Semipresencial |
|
|
Expert Universitari Polítiques d'integració de les persones immigrants i mediació intercultural |
30,00 |
Semipresencial |
|
|
Expert Universitari Programació web 2.0 amb MySQL, PHP,Flaix, Ajax i Flex |
30,00 |
Semipresencial |
24 |
|
Expert Universitari Tècniques avançades de gestió de persones en organitzacions |
20,00 |
Semipresencial |
13 |
Títols de la Universitat d'Alacant impartits en el marc de l'Institut Universitari de Postgrau (IUP)- (*)
- Màster en Direcció i Gestió Turística
- Expert en Gestió de Destinacions Turístiques
- Expert Professional en Assessorament Financer
- Màster en Noves Tecnologies Aplicades a l'Educació (col·labora)
(*) L'Institut Universitari de Postgrau (IUP): és una societat anònima promoguda per les Universitats Públiques d'Alacant, Autònoma de Barcelona i Carlos III de Madrid i per l'empresa Santillana Formació, per a la formació on-line a través de la plataforma tecnològica del propi IUP.
Els Cursos Especials de menys de 200 hores i el reconeixement de crèdits de lliure elecció assignats a tals cursos i activitats, són tramitats en la seua gestió administrativa per la Secretaria de la CECLEC i informats favorablement o no per la Comissió CECLEC d'acord amb la normativa de la Universitat d'Alacant sobre crèdits de lliure elecció, aprovada per Consell de Govern de juliol de 2006.
L'activitat realitzada per la Secretaria, la relació de cursos presentats, així com el nombre de cursos aprovats i denegats pel Consell de Govern al llarg del curs 2009/2010 es reflecteix a continuació.
El volum total de cursos tramitats és similar al d'anys anteriors.
|
ANY 2009 |
ANY 2010 |
|
28 de setembre de 2009 |
9 de febrer de 2010 |
|
3 de novembre de 2009 |
16 de març de 2010 |
|
15 de desembre de 2009 |
3 de maig de 2010 |
|
|
7 de juny de 2010 |
|
|
13 de juliol de 2010 |
|
Cursos presentats |
1.405 |
|
Cursos aprovats |
1.397 |
|
Cursos no aprovats |
8 |
![]() |
![]() |
|
ENTITAT ORGANITZADORA |
CURSOS APROVATS |
|
Ajuntament de Petrer |
2 |
|
Càtedra Arquebisbe Loaces |
2 |
|
Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors-Universitat d'Alacant |
3 |
|
Càtedra Empresa Familiar |
1 |
|
Centre Coordinador de les Seus Universitàries |
76 |
|
Centre de Transfusions d'Alacant |
1 |
|
Centre d'Estudis de la Dona |
27 |
|
Centre d'Estudis Orientals |
44 |
|
Centre Superior d'Idiomes de la Universitat d'Alacant |
174 |
|
Col·legi de Geògrafs. Delegació Territorial Valenciana |
4 |
|
Dep. Anàlisi Econòmica Aplicada |
3 |
|
Dep. Anàlisi Geogràfica Regional i Geografia Física |
1 |
|
Dep. Anàlisi Matemàtica |
2 |
|
Dep. Biotecnologia |
3 |
|
Dep. Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial |
7 |
|
Dep. Ciències del Mar i Biologia Aplicada |
1 |
|
Dep. Comunicació i Psicologia Social |
4 |
|
Dep. Construccions Arquitectòniques |
4 |
|
Dep. Didàctica General i Didàctiques Específiques |
13 |
|
Dep. Dret Civil |
1 |
|
Dep. Dret Internacional Públic i Dret Penal |
4 |
|
Dep. Economia Financera, Comptabilitat i Màrqueting |
2 |
|
Dep. Enginyeria Química |
1 |
|
Dep. Estudis Jurídics de l'Estat |
4 |
|
Dep. Expressió Gràfica i Cartografia |
9 |
|
Dep. Filologia Anglesa |
2 |
|
Dep. Filologia Catalana |
12 |
|
Dep. Filologia Hispànica, Lingüística General i Teoria de la Literatura |
4 |
|
Dep. Filologies Integrades |
7 |
|
Dep. Física Aplicada |
3 |
|
Dep. Física, Enginyeria de Sistemes i Teoria del Senyal |
2 |
|
Dep. Geografia Humana |
3 |
|
Dep. Infermeria |
2 |
|
Dep. Infermeria Comunitària, Medicina Preventiva, Salut Pública i Història de la Ciència |
2 |
|
Dep. Innovació i Formació Didàctica |
6 |
|
Dep. Llenguatges i Sistemes Informàtics |
1 |
|
Dep. Organització d'empreses |
6 |
|
Dep. Psicologia Evolutiva i Didàctica |
1 |
|
Dep. Química Analítica, Nutrició i Bromatologia |
1 |
|
Dep. Química Inorgànica |
1 |
|
Dep. Sociologia I |
1 |
|
Dep. Sociologia II |
6 |
|
Dep. Tecnologia Informàtica i Computació |
6 |
|
Dep. Traducció i Interpretació |
3 |
|
Escola Politècnica Superior |
7 |
|
Facultat de Ciències |
3 |
|
Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials |
18 |
|
Facultat de Dret |
1 |
|
Facultat de Filosofia i Lletres |
1 |
|
Facultat d'Educació |
1 |
|
Fundació Ausias March |
3 |
|
Fundació per al Desenvolupament Empresarial |
2 |
|
Fundació Rafael Bernabeu Obra Social i Institut Bernabeu |
1 |
|
Fundació Universitària d'Investigació Arqueològica L'Alcúdia |
1 |
|
Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana |
14 |
|
Institut Interuniversitari Economia Internacional |
1 |
|
Institut Interuniversitari Llengües Modernes Aplicades |
1 |
|
Institut Multidisciplinari per a l'Estudi del Medi "Ramón Margalef" (IMEM) |
4 |
|
Institut Universitari Biodiversitat CIBIO |
1 |
|
Institut Universitari. Desenvolupament Social i Pau |
1 |
|
Institut Universitari Investigació Informàtica |
1 |
|
Institut Universitari Investigacions Turístiques |
7 |
|
Institut Cervantes |
1 |
|
Institut Joan Llluís Vives |
737 |
|
Institut Universitari de Llengües Modernes Aplicades (IULMA) |
1 |
|
Secretariat de Cultura |
46 |
|
Secretariat de Pràctiques d'Empresa i Suport a l'Estudiant |
6 |
|
Universitat Internacional Menéndez Pelayo |
25 |
|
Vicerectorat d'Alumnat |
2 |
|
Vicerectorat de Tecnologia i Innovació Educativa-SIBID |
2 |
|
Vicerectorat d'Extensió Universitària |
47 |
Informació detallada d'aquests cursos
Durant el període de preinscripció i matrícula, ha seguit la tendència a l'alça en el nombre de persones que han sol·licitat ser ateses per aquesta oficina, i s'han produït 650 consultes en aquest període, bé de forma presencial bé per correu electrònic o per telèfon.
A aquesta xifra cal sumar altres 1.600 usuaris que al llarg de l'any han optat pels nostres serveis. Els temes més recurrents de les consultes han sigut aquests:
- Accés a pàgines web i altres documents d'interès.
- Aclariment de dubtes sobre el Pla de Bolonya.
- Alternatives als estudis universitaris una vegada presa la decisió d'abandonar-los.
- Anticipar en el primer cicle els complements de formació.
- Assistència acadèmic-administrativa a pares i alumnes de batxillerat.
- Beques nacionals i estrangeres per a ampliació d'estudis.
- Recerca de titulacions no impartides en la nostra universitat.
- Canvi de carrera.
- Com i on aprendre idiomes.
- Convalidacions i adaptacions (avantatges i desavantatges).
- Conveniència o oportunitat de cursar un itinerari de la carrera.
- Qüestions diverses de caràcter administratiu.
- Cursos de lliure elecció.
- Elaboració del currículum i formes de promocionar-ho en el mercat de treball.
- Elecció de carrera.
- Esclariment de l'estructura acadèmica de crèdits, cicles, grau, màster, etc.
- Estratègies per a fer dues carreres en menys temps.
- Estudiar en l'estranger.
- Formació de postgraus que complementen els estudis realitzats.
- Importància del programa Erasmus.
- Informació sobre oposicions específiques.
- Intermediació en assumptes de tràmit davant la secretaria corresponent.
- Matrícula extraordinària.
- Oportunitat o conveniència de l'exercici immediat de la professió.
- Altres programes de mobilitat.
- Perspectives professionals i carreres laboralment més demandades.
- Pla acadèmic per a l'obtenció de la Capacitació Docent en Valencià.
- Planificació de la matrícula dels pròxims cursos.
- Previsions per a les oposicions docents.
- Segona carrera més aconsellable des del punt de vista laboral.
- Títols propis.
- Utilitat de les pràctiques d'empresa.
El tema del Pla de Bolonya ha acaparat també aquest curs l'interès i la preocupació de la majoria dels estudiants que ens han visitat, registrant-se enguany una major afluència d'alumnes de batxillerat que han acudit a nosaltres a la recerca d'orientació i informació sobre els nous estudis i les seues implicacions laborals.
Com a membre de la Comissió de Cursos Especials i Crèdits de Lliure Elecció Curricular, l'oficina ha participat activament en les reunions mensuals de la citada comissió, el balanç de la qual de cursos reconeguts en 2009-2010 ha aconseguit sobradamente el miler, cursos que, al seu torn, reben una difusió especial en la pròpia web de l'oficina.
Així mateix, i per delegació de la Comissió CECLEC, l'Oficina de Disseny Curricular ha donat el vistiplau a la publicitat dels cursos, siga en paper o en format electrònic, una vegada que ha verificat que els seus continguts corresponen a l'aprovat per la Comissió CECLEC i que oportunament ratifica el Consell de Govern.
La pàgina web de l'Oficina de Disseny Curricular ha seguit ampliant les seues seccions i actualitzant els seus continguts, de manera que els usuaris puguen còmodament accedir des d'ella a moltes altres pàgines d'informació general o específica, sense necessitat d'acudir a cercadors genèrics.
La pàgina és una ajuda insubstituïble dins dels propòsits de l'oficina de brindar als estudiants les alternatives de formació més concordes amb el seu projecte personal, tant les que els ofereix la nostra universitat com les d'altres instàncies educatives, de manera que la pluralitat no siga sinó la conseqüència lògica d'aqueix esperit universal que fa gala tota institució d'educació superior.
La web, no obstant això, no li furta a l'alumne la possibilitat del contacte directe amb el personal de l'oficina, sinó que li incita a acudir a ell, propiciant entrevistes molt més detallades, en les quals la confrontació i el contrast siguen el marc adequat per a l'esclariment dels seus dubtes i l'enfocament més objectiu dels seus propòsits i projectes.
L'Oficina de Disseny Curricular ha fet pública aquest curs la seua Carta de Serveis, que ha difós tant a través de la pròpia web com mitjançant la distribució de fullets als centres i altres llocs de la universitat, per a coneixement dels potencials usuaris dels nostres serveis.

