Saltar apartados

El modelo educativo del Proyecto Roma: teoría y práctica. Construyendo comunidades de convivencia y aprendizaje a través de proyectos de investigación en las aulas de Infantil, Primaria y Secundaria

General information

Understanding the educational model Proyecto Roma through practice in preschool, elementary and secondary school, in schools and high schools.  Participants will deal with the next topics: which changes can be found in knowledge building in the classroom through research projects, how to create a learning and social environment, what cooperative learning is and how to live democratically. This will be carried out by evaluating human differences as values and not as defects or a blot on society, so that a school system without exclusion can be built.

  • Management: José Luis Todolí Torró , Miguel López Melero y María José Parages López
  • Credits: 20 hours / 2 credits LRU / ECTS
  • Date: from 6 July to 8 July 2017
  • Price: Students, PDI/PAS UA, alumniUA and unemployed 50€. General 75€
  • Place: Centre Cultural El Teular. Plaça El Teular, s/n. 03820 Cocentaina
  • Sign-up requirements: teachers in pre-school education, primary and secondary schools, teaching centres (CEPs), CEFIREs, CPRs, education delegations, councils and local governments, parent associations, NGOs, organisations against discrimination, UA students or any person interested. 
  • Diploma or certificate requirements: 80% class attendance and individual summary of each of the conferences and personal opinion on the topics discussed. 
  • Lingua Franca: Spanish

Program

Thursday 6th July 2017

09’00 a 11’30 La escuela pública, un lugar para aprender a pensar y aprender a convivir. Prof. Miguel López Melero. Catedrático de Didáctica y Organización Escolar. Universidad de Málaga.
11’30 a 12’00 Break
12’00 a 14’00 Proyecto Roma y  Educación Infantil. María Teresa Sánchez Palma. Maestra de Infantil. Profesora de Infantil en el CEIP Blas Infante. Málaga.

16’00 a 18’30. Proyecto Roma y Educación Primaria. Antonio Amor Peñalver. Director CEIP Poeta Pla y Beltrán, Ibi. Alicante.
18,30 a 19,00 Break
19’00 a 20’30 Experiencias del Proyecto Roma en Educación. Experiencia del Proyecto Roma en Educación Secundaria . Manuel Crespo Nievas. Director del CEIP de Benalúa de las Villas. Granada. 

Friday 7th July 2017

09’00 a 11’30 : Trabajando por proyectos de investigación en Secundaria. Construyendo el conocimiento de manera social en las aulas. Esther Sempere Leal, profesora de Biología en el IES Ignacio Barrachina de Ibi (Alicante)
11’30- 12’00 Break
12’00 a 14’00  Experiencias del Proyecto Roma en Formación Profesional. Raúl Solbes Monzó. Profesor IES Tirant Lo Blanc (Gandía)

16’00 a 18’30: Continuación de Experiencias de Secundaria y Formación Profesional. Profesorado anterior.
18’30 a 19’00: Break
19’00 a 20’30 Organización y Dirección de un centro inclusivo. María José Parages López. Maestra de Primaria. Directora del CEIP La Biznaga. Málaga

Saturday 8th July 2017

9’00 a 11’30 Organización y Dirección de un centro inclusivo. María José Parages López. Maestra de Primaria. Directora del CEIP La Biznaga. Málaga (Continuación)
11,30 a 12,00  Break
12’00 a 13’30 La Evaluación en el Proyecto Roma y Evaluación del curso de verano. Miguel López Melero

 

Registration

  • Registration information
  • Pre-enrolment

Courses may be cancelled if the minimum number of participants is not reached.

Sponsors

Sponsors:

           

University of Alicante 'Rafael Altamira' Summer Courses


Cursos de Verano de la Universidad de Alicante "Rafael Altamira"
Edificio Germán Bernácer - Universidad de Alicante
Carretera de San Vicente del Raspeig s/n
03690 San Vicente del Raspeig
Alicante (Spain)

Tel: (+34) 96 590 9827

Fax: (+34) 96 590 3839

Twitter: http://twitter.com/culturaenlaua

Facebook: http://facebook.com/culturaenlaua

For further information: informacio@ua.es, and for enquiries on this web server: webmaster@ua.es

Carretera San Vicente del Raspeig s/n - 03690 San Vicente del Raspeig - Alicante - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464