Saltar apartados

SUMMER BUSINESS PROGRAM

Información general

Este programa de cuatro semanas de duración, impartido completamente en inglés, es el más veterano de la programación ya que se inició en el año 2006 y actualmente es uno de los más solicitados por los estudiantes internacionales. Es una oportunidad única para llevar a cabo un aprendizaje intercultural entre estudiantes estadounidenses y europeos, a través de clases compuestas por estudiantes provenientes de la Universidad de Missouri-Columbia (USA) y estudiantes de otras Universidades Europeas, incluyendo la Universidad de Alicante. El programa se divide en dos módulos: el primero de ellos impartido por profesorado de la Universidad de Missouri-Columbia y, el segundo impartido por la Universidad de Alicante. Este curso del área económica alterna las clases teóricas con visitas a distintas empresas de la provincia.

  • Director: Manuel Felipe Ruiz Moreno
  • Departamento: Marketing
  • Coorganizado con la universidad de Missouri-Columbia (USA)
  • Duración del curso: 4 semanas (76 horas)
  • Créditos: 76 horas / 7.6 créditos LRU / ECTS
  • Fecha: del 26 de junio al 20 de julio de 2017
  • Precio: estudiantes UA 260€. General 300€
  • Lugar: Campus de la Universidad de Alicante. Edificio Germán Bernácer primera planta. Aulas GB/002 y GB/1013
  • Requisitos de acceso: estudiantes y profesionales interesados en la temática del curso. Nivel intermedio de inglés.
  • Requisitos para la obtención del diploma o certificado: asistencia al 80% de las sesiones y presentación de memoria
  • Lengua vehicular: inglés

Programa

 

HORARIO

Clases de lunes a jueves (viernes libres)

- Lunes, miércoles y jueves (De 9:00 a 13:30): clases

- Martes: visitas a empresas


Clases impartidas en inglés
  9:00 a 11:00 Módulo A (Missouri)
11:00 a 11:30 BREAK
11:30 a 1:30   Módulo B (Alicante)

MODULE A
University of Missouri


- Course 1: Management 3901, Special Topics in Management: International Business (Faculty: Prof. Scott Christianson, University of Missouri)

This course is designed to assist students in understanding how successful managers must lead international firms in a world of increased global competition.   We will explore how history, political science, economics, geography, and sociology as well as the traditional disciplines of business such as marketing and finance all influence how to best manage the people of a global enterprise.

Included is an overview of globalization, differences in culture, ethics, development of global managers, and the management of human resources across borders.  By the end of this course, students’ cultural knowledge of Spain, the European Union, and the conduct of international business should have grown.

Course 2: Finance 3000, Corporate Finance ( Faculty:  Joe Hegger, University of Missouri)


The main objective of this course is to learn how to be an effective global financial manager. The main emphasis is on gaining a solid understanding of the international monetary system and using this knowledge to effective manage in a multinational setting.


MODULE B
Universidad de Alicante


- Course 1: Intercultural Management: leading across multinational organizations (Faculty: Prof. Pilar Barra Hernández, University of Alicante)


Managers and business people must deal with the complexity of cultural differences. Business customs and practices are different around the world. Knowing how people and companies behave could be the key to success.  The objective of this course is to equip students with the tools to lead across a variety of cultures –effectively and confidently. The course will focus on: 1) introducing how national culture influences corporate culture; 2) recognizing cultural differences and their importance on business relationships;  3)  exploring intercultural communication;  4) learning both business etiquette and the way to negotiate; 5) analyzing the keys to improve business negotiations. This course provides a comprehensive view of Spanish business culture and behavior. Besides, real examples will be used to compare both corporate cultures and business behaviors around the world.


- Course 2: Marketing Applications: International Marketing, Marketing in the European Union and Tourism Marketing (Faculty: María Dolores de Juan Vigaray, Felipe Ruiz Moreno, Juan Luis Nicolau. Department of Marketing, University of Alicante)


This course examines three relevant applications of Marketing principles: 1) Tourism Marketing, which focuses on the tourism marketing and its singular traits, explores the tourism marketing strategies that will have an impact on the future of the industry, and provides a local and global perspective on tourism marketing issues. 2) EU Marketing, where a global overview of European Marketing is provided, with European marketing strategies, understanding how the consumer mind works in a global market like Europe. 3) International marketing and its application to international business. For a growing number of companies, being international is no longer a luxury but a necessity for economic survival. These and other issues affecting the world economy, trade, markets, and competition will be discussed.

 

 

Matrícula

Si el número de alumnos matriculados en el curso no supera el mínimo establecido la Universidad de Alicante puede resolver la no celebración del mismo.

Organiza:

                                                    Mizzou

Colabora:

EDHEC

Cursos de verano de la Universidad de Alicante 'Rafael Altamira'


Cursos de verano de la Universidad de Alicante "Rafael Altamira"
Edificio Germán Bernácer - Universidad de Alicante
Carretera de San Vicente del Raspeig s/n
03690 San Vicente del Raspeig
Alicante (Spain)

Tel: (+34) 96 590 9827

Fax: (+34) 96 590 3839

Twitter: http://twitter.com/culturaenlaua

Facebook: http://facebook.com/culturaenlaua

Google+: http://plus.google.com/102070007666008515878/

Para más información: informacio@ua.es, y para temas relacionados con este servidor Web: webmaster@ua.es

Carretera San Vicente del Raspeig s/n - 03690 San Vicente del Raspeig - Alicante - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464