Saltar apartados

El premi Young Lions de Cannes, per a dos exalumnes de Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat d'Alacant

Alacant, 26 de juny de 2013

René Antón i Jordi Romans no han parat de treballar des que es van llicenciar en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat d'Alacant en 2007. Fruit de la preparació que van tenir i de les ganes de menjar-se el món ha sigut la recompensa rebuda en el festival Cannes Lions, celebrat del 16 al 22 de juny, i on el jurat els ha concedit el premi Young Cretives Gold en categoria de film, que per primera vegada han aconseguit dos joves espanyols.

Es tracta d'un concurs per a creatius publicitaris menors de trenta anys, que primerament se celebra en cada país i després enfronta tots els guanyadors a Cannes.

Cada any participen al voltant d'onze mil creatius publicitaris de tot el món en aquest esdeveniment en el qual es donen bàsicament 48 hores per a realitzar un espot de seixanta segons com a màxim. Quasi contra rellotge, René i Jordi es van trobar amb la realització d'un breu anunci destinat a una ONG que es preocupa pel benestar de les persones majors i calia dir als joves que ells en algun moment anaven a ser ancians i que començaren ja a col·laborar amb l'ONG perquè en un futur pogueren beneficiar-se’n. Es va donar la circumstància que un dels patrocinadors d'aquesta ONG era el banc d'imatges GettyImages i així els va ser possible trobar parelles boniques d'ancians, ben conservats i amb ganes de viure. Jordi Romans es va posar a la faena com a redactor de continguts difonent una idea de vida digna, sana, activa i René Antón, com a director artístic, va donar vida als materials. 

“Ens han proporcionat una càmera Go Pro, un iMac amb tot el suite d’Adobe i accés a Getty Images per a descarregar imatges i música. Només es podien usar aquestes eines per a la realització de la peça”, comenta René. 

Tots dos recorden que el més difícil va ser trobar la idea de l'espot. Però estan acostumats a l'esforç i després de finalitzar els estudis en la Universitat d'Alacant no han conegut un segon de descans; de primer van fer pràctiques en Contrapunt BCN, on van continuar treballant per a passar a l'empresa on avui presten les idees, Publicis, tant a Barcelona com a Madrid actualment. 

El seu pas per la Universitat d'Alacant l’evoquen com una etapa excepcional i coincideixen que l’assignatura preferida era la Semiòtica. 

Autors de l'espot “Recondueix-te la vida” per a Renault, amb el qual van guanyar un Sol de bronze en categoria de ràdio en el Festival Iberoamericà de la Comunicació Publicitària, expliquen que la seua assistència al festival de Cannes ha sigut tota una experiència perquè mai havien participat en un certamen d'aquesta categoria.

“Creiem que per a aconseguir l'èxit fa falta molt de treball, però també fer el que a un li agrada, aquest és el primer pas perquè li agrade a la resta”. 

 

Comenta esta noticia en Facebook o en Twitter

 

Actualitat Universitària


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464