Saltar apartados

La Universitat d'Alacant demanarà als turistes de Benidorm que geolocalitzen les experiències

Alacant, 26 de juny de 2013

La Universitat d'Alacant desenvoluparà un projecte de recerca en competitivitat turística que inclourà un innovador concurs destinat a turistes per a geolocalitzar-ne les experiències. L'estudi pilot d'aquest projecte es durà a terme a Benidorm.

Aquest projecte, denominat Clusters Turisme, el du a terme l'Institut d’Investigacions Turístiques de la UA, que dirigeix Fernando Vera. Assenyala aquest institut que tecnologies de la informació, dispositius mòbils i xarxes socials estan transformant el comportament de la demanda turística. En aquest nou escenari, tant el màrqueting com la recerca turística s'adapten a les noves pràctiques i plantegen fórmules diferents per a aconseguir els objectius. El projecte forma part del marc del Pla Nacional de Recerca Científica i Desenvolupament Tecnològic del Ministeri d'Economia i Competitivitat, i té entre els objectius la innovació com a via de competitivitat turística.

El projecte inclou en el pla de treball, de 3 anys de durada, un estudi de caràcter experimental sobre comportament de la demanda amb una metodologia innovadora. Persegueix identificar els patrons de mobilitat, la valoració de les principals fites turístiques de Benidorm i l’entorn comarcal, i la forma en què els turistes interactuen en les xarxes socials. L'obtenció d'aquest tipus d'informació requereix una major implicació del turista que la pròpia de mètodes convencionals, per la qual cosa s'ha dissenyat un concurs que induïsca a la demanda a participar-hi i, d'aquesta manera, obtenir la informació necessària per a la recerca. En el disseny i el desenvolupament del concurs, denominat Living Benidorm, i l'estudi del qual coordina el professor de la UA Josep Ivars, a més de l'Institut Universitari d’Investigacions Turístiques, treballen la Fundació Turisme Benidorm, Hosbec, la FET, l'Invat.tur i les empreses DinamicBrain i Alborgis.

El concurs es desenvoluparà des del 15 de juliol fins al 15 de setembre de 2013 i consisteix en el fet que els turistes geolocalitzen les experiències, a través de les coordenades GPS dels dispositius mòbils, bé mitjançant una aplicació mòbil bé a través de xarxes socials com Facebook Places, Google+, Instagram o Foursquare. A través d'un programari específic, l'equip investigador monitoritzarà tota la informació generada per a obtenir perfils d'usuari i definir les claus del comportament en destinació, una informació d'indubtable utilitat per a la gestió i el màrqueting de destinació. Els participants optaran a dos premis que consisteixen en una experiència turística debades d'una setmana a Benidorm per a dues persones, on s'incorporaran aquelles propostes més atractives destacades en el concurs.

La presentació del concurs tindrà lloc el pròxim dilluns que 1 de juliol, a les 12 h, en l'Invat.tur, i comptarà amb la participació del director general de Turisme, Sebastián Fernández; la regidora de Turisme de l'Ajuntament de Benidorm, Gema Amor; el president d'Hosbec, Antonio Mayor, i el president de la FET de Benidorm, Francisco Delgado, a més de Josep Ivars i Fernando Vera.

Actualitat Universitària


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464