Saltar apartados

Els estudiants del Màster en Comerç Internacional posicionen empreses alacantines en mercats emergents

Amb l'objectiu de conèixer noves oportunitats de negoci, demà es presentaran els projectes d'internacionalització elaborats durant aquest curs

Alacant, 28 de maig de 2013

Empresaris de la província i estudiants del Màster en Comerç Internacional de la Universitat d'Alacant es reuneixen demà en la presentació de projectes d'internacionalització elaborats durant el present curs 2012/2013. En total, vuit treballs reals en els quals els alumnes de màster han pogut aplicar els coneixements teoricopràctics adquirits, així com conèixer el treball i funcionament de diferents empreses i aprendre a treballar en equip.

“El nivell dels projectes que presentem el pròxim dimecres, 29 de maig, en la sala de Graus de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la UA, ha sigut molt alt. El treball realitzat és molt valuós i en moltes ocasions els estudiants han anat més enllà de la teoria per la dificultat dels projectes”, apunta Alfonso Ortega, sotsdirector acadèmic del màster.

Entre les idees presentades, un grup de treball ha analitzat mercats de països com Rússia o Brasil, per les seues previsions de creixement, per a aconseguir que l'empresa de calcer Spiral Shoes Int. SL òbriga noves oportunitats de negoci. A més, han cercat les claus perquè Comercial Sambles SL passe d'una empresa nacional a nous horitzons internacionals. En aquesta línia, els estudiants han vist a Perú una destinació interessant perquè Gaviota Simbac SL aculla els productes de tendals i persianes.

Sota el títol “Una nova aroma per a l'Índia”, s'ha desenvolupat un repte per a Café Jurado contemplant el país asiàtic com a nou objectiu d'exportació. D'altra banda, un altre grup de treball ha analitzat les oportunitats dels programaris desenvolupats per Global Retail System en mercats de Sud-amèrica; i Caucho Industrial Verdú promocionarà els seus productes a Orient Mitjà.

Finalment, el projecte desenvolupat per a Dicaproduct SL troba la millor opció d'internacionalització en països com el Marroc i França. El treball centrat en el port d'Alacant potencia el valor estratègic d'aquest espai rellançant-lo com a pont comercial amb el nord-est africà i Orient Pròxim.

Els primers resultats de les propostes han sigut molt positius “ja que les empreses estan molt satisfetes”, hi insisteix Ortega. A més, a través del programa de pràctiques remunerades, els autors dels projectes podran dur-los a terme “cosa que representa una bona oportunitat professional”. “De les últimes cinc edicions del Màster en Comerç Internacional, el 85% dels nostres estudiants estan treballant a través d'aquest mètode d'aprenentatge que ha situat el Màster de la UA com un referent per a les empreses alacantines”, apunta el sotsdirector.

Durant la presentació, es comptarà amb la presència de l’alumnat i equip directiu del màster, antics alumnes, així com amb la degana de la Facultat, M. Jesús Santa María, i representants d'empreses participants i no participants en els projectes.

 

Programa de l'acte de presentació

Actualitat Universitària


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464