Saltar apartados

Naix l'Observatori per a l'Anàlisi i Desenvolupament Econòmic d'Internet (ADEI)

Per iniciativa de Google, Analistes Financers Internacionals (Afi) i l'Institut d'Economia Internacional de la Universitat d'Alacant

 

· Dirigit per Andrés Pedreño i amb un equip de recerca liderat per Emilio Ontiveros, compta amb un ampli i qualificat consell assessor.

 · La seua missió és analitzar l'impacte d'Internet en el desenvolupament i modernització de l'economia espanyola i convertir-lo en un motor catalitzador per a Espanya.

 

Madrid-Alacant, 26 de setembre de 2013

L'Observatori per a l'Anàlisi i Desenvolupament Econòmic d'Internet (ADEI) naix amb l'objectiu d'analitzar l'impacte d'Internet sobre el desenvolupament i la modernització de l'economia espanyola, tractant de convertir el nostre país en un referent internacional.

Dirigit per l'antic rector de la Universitat d'Alacant, Andrés Pedreño, ADEI és un projecte de col·laboració entre Google, Analistes Financers Internacionals (Afi) i l'Institut d'Economia Internacional de la UA. La missió d'ADEI és proposar mesures que contribuïsquen a reforçar una dinàmica positiva al voltant de l'economia digital. Per a això, treballarà en tres àrees d'especial interès en l'actualitat: la modernització del sector públic; el creixement, l'empresa i la competitivitat; i el capital humà vinculat a l'educació.

L'Observatori compta amb un ampli i qualificat consell assessor compost per prestigiosos experts en matèria econòmica i de desenvolupament de la societat de la informació: Borja Adsuara, Edmundo Bal Francés, Fernando Ballestero, Senén Barro, María Benjumea, Ignacio Escolar, Amuda Goueli, Ana María Llopis, Bárbara Navarro, Emilio Ontiveros, Mónica Oriol, Andrés Pedreño, Jorge Pérez, Martín Pérez, Juan Carlos Rodríguez Ibarra, Marcos Sacristán i Íñigo de la Serna, entre altres. El seu treball inclourà debats sobre les principals tendències en l'economia d'Internet i la priorització de les línies de treball.

Tenint en compte que Internet té un pes en el PIB europeu del 3,8%, ADEI pretén desenvolupar múltiples accions, rigorosament analitzades, que servisquen perquè el mitjà digital opere com a motor catalitzador per a Espanya, creient fermament en la seua capacitat de generar efectes de manera transversal sobre tots els sectors.

El director de l'equip de recerca, Emilio Ontiveros, guiarà un grup de treball en el qual també participen professors i investigadors de l'Institut d'Economia Internacional de la Universitat d'Alacant, que tenen com a objectiu produir anàlisis rellevants que contribuïsquen a trobar la manera en la qual el nostre país puga aconseguir un major grau d'inserció en relació amb Internet, la modernització de l’economia i l'increment de la productivitat.

 

Sobre Google Inc.

Google és una empresa global líder en tecnologia que es dedica a millorar les maneres en què les persones es connecten amb la informació. Les innovacions de Google en la cerca per Internet i la publicitat han fet del seu lloc web un dels principals productes d'Internet, i la seua marca, una de les més reconegudes en el món.

Google és una marca comercial de Google Inc. La resta dels noms de productes i d'empreses són marques comercials de les empreses amb les quals estan associats.

 

Sobre Analistes Financers Internacionals (Afi)

Els seus vint-i-cinc anys de vida l'han convertit en una de les principals empreses espanyoles d'assessorament independent i consultoria en l'àmbit economicofinancer. L'estabilitat de l’equip de direcció, la qualificació acadèmica i tècnica d’aquests, així com el caràcter multidisciplinari, són garanties d'una orientació rigorosa en la pràctica de la consultoria.

 

Sobre l'Institut d'Economia Internacional de la Universitat d'Alacant

Centre de recerca, amb vocació de servei públic, creat en 1995 i promogut per les universitats d'Alacant, Jaume I de Castelló i València. El seu objectiu és aconseguir una plataforma de recerca de caràcter obert en les diverses línies de treball que en s’hi desenvolupen, entre les quals hi ha iniciatives institucionals i empresarials, a les quals dota de perspectiva analítica i metodològica.

Una part de l'equip de treball del IEI que participa en el nou Observatori

 

 

Actualitat Universitària


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464