Comunicat de la Universitat d'Alacant

La UA manifesta indignació amb la Plataforma PAEPEUA per l'ús indegut del moviment de suport change.org per basar la seua petició en arguments fal·laços

Campus_Oct13

Alacant. Dilluns 17 d'agost de 2015

En relació amb les comunicacions abocades a la premsa i a través de xarxes socials i davant la recent posada en marxa d'una petició pública de recollida de signatures a través de l'eina de manifestació ciutadana change.org, per un grup d'estudiants denominats Plataforma d'Afectats per l'Extinció de Plans d'Estudis de la Universitat d'Alacant (PAEPEUA), la Universitat d'Alacant vol manifestar total indignació amb aquesta plataforma estudiantil per les falsedats que han donat suport a l'argumentació de la seua sol·licitud, creant una alarma social innecessària i injusta i afectant negativament la imatge pública d'aquesta institució.

Exposició de motius

La disposició transitòria segona del RD 863/2010, que modifica la del RD 1393/2008, estableix “que les universitats garantiran l'organització d'almenys quatre convocatòries d'examen en els dos cursos acadèmics següents a la data d'extinció”. A sol·licitud de representants estudiantils, el Consell de Govern de la Universitat d'Alacant ja va aprovar, amb data 29 de maig de 2012 -publicat en BOUA de 4 de juny de 2012- l'ampliació del termini en un any més i amb això 2 convocatòries addicionals a les quatre que marca com a mínim el Reial Decret.

Per tant, l'alumnat de títols en extinció té l'oportunitat de superar totes les assignatures del seu pla d'estudis en sis convocatòries addicionals, una vegada que deixen de tenir docència. Òbviament, aquestes sis convocatòries addicionals se sumen a les que ja tenien mentre les assignatures s'estaven impartint, amb la qual cosa s'han tingut almenys vuit convocatòries per a superar cada assignatura.

Els criteris que es van establir en Consell de Govern de 29 maig de 2012, de cap manera contradiuen el RD i estan en la mitjana del que ofereixen en aquest sentit les diferents universitats, cadascuna amb diferents estratègies. La Universitat d'Alacant no és, de cap de les maneres la que ha oferit menys oportunitats al seu alumnat, com argumenta en els comunicats i declaracions la PAEPEUA.

Durant els últims anys, un bon nombre d'estudiants procedents de títols en extinció han traslladat el seu expedient als estudis de Grau corresponent, amb l'aplicació de la normativa vigent i sense que se n'haja rebut cap reclamació. D'aquesta manera, des de la Universitat d'Alacant considerem injust que es vulguen canviar ara les regles del joc, quan el col·lectiu estudiantil que ara expressa el seu malestar ha estat acceptant la normativa i l’aplicació d’aquesta durant aquests anys sense haver-hi presentat al·legació.

A més, la Universitat d'Alacant, conscient de l'existència de casos de necessària excepcionalitat, ha escomès altres accions per a facilitar la conclusió dels estudis a l'alumnat matriculat en cursos en extinció, com són:

La flexibilització dels criteris per a l'aplicació de l'avaluació curricular per compensació per a aquests estudis, de manera que cap estudiant s'ha vist abocat a traslladar-se al grau corresponent si únicament li restava una assignatura per a finalitzar els estudis.

Màxima flexibilitat a l'alumnat que necessàriament ha de transitar al grau, pel que fa al moment triat per a traslladar el seu expedient, de manera que se li permet mantenir-se en la titulació d'origen, abonant solament els drets d'examen i seguint amb el seu pla d'estudis original, cursant les assignatures que li siguen més favorables d'acord a la taula d'equivalències existent en cadascuna de les memòries dels estudis de Grau i publicades en la pàgina web de la Universitat d'Alacant. D'aquesta manera, se'ls facilita poder completar els estudis i obtenir el títol de grau amb els millors avantatges i el mínim esforç econòmic.

D'altra banda, l'afirmació que s'exposa en la sol·licitud de signatures a través de change.org referent a la no-admissió d'estudiants procedents de títols en extinció en el grau que el substitueix per falta d'espai és una informació absolutament falsa, ja que a cap estudiant de la Universitat d'Alacant procedent d'un títol en extinció se li ha negat la incorporació al grau corresponent.

Tota la normativa sobre aquest tema es troba publicada en la pàgina web de la Universitat d'Alacant.

Per tot, sol·licitem a la plataforma estudiantil un exercici de responsabilitat, prudència i respecte a la veritat i exigim la retirada d'una petició de suports ciutadans que, reiterem, se sustenta sobre fets i argumentacions falsos.

Des de la Universitat d'Alacant volem deixar constància pública del nostre compromís amb la formació superior pública i de qualitat, així com fer arribar un missatge de tranquil·litat al col·lectiu estudiantil i les seues famílies, ja que manifestem la nostra total disposició a atendre l'alumnat que ens expose la seua situació personal, estudiant cada cas i oferint-los la millor opció per a la finalització dels seus estudis.

Manuel Palomar Sanz

Rector de la Universitat d'Alacant

Actualitat Universitària

Universitat d'Alacant