Comunicat de la CRUE en relació amb el Decret 3+2

2 de febrer de 2015

En relació amb l'aprovació, el dia 30 de gener de 2015, pel Consell de Ministres, del Reial decret pel qual es modifica el Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, que estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, i el Reial decret 99/2011, de 28 de gener, que regula els ensenyaments oficials de doctorat, la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE), reunida en Assemblea General el 2 de febrer de 2015, després d'un ampli debat, acorda:

1. Reafirmar-se en la necessitat d'una moratòria que, en el seu moment, havia demanat respecte de l'aplicació d'aquest reial decret.

2. Sol·licitar a totes les universitats i comunitats autònomes que no es comence la tramitació de propostes a l'empara d'aquesta disposició fins al setembre de 2016. L'objectiu principal és poder aplicar aquesta normativa d'una manera prudent per a evitar la confusió de la societat en el seu conjunt i preservar d'aquesta manera la cohesió del sistema universitari espanyol.

3. Manifestar que, si bé es pot considerar el canvi en l'estructura d'alguns dels estudis universitaris, és prioritari culminar primer l'avaluació de les titulacions vigents actualment. De la mateixa manera, considerem que cal dur a terme una profunda reflexió sobre el futur de la universitat espanyola també pel que fa al model de finançament, abans d'iniciar un canvi que si es fa amb precipitació tindria greus conseqüències per a tot el sistema universitari.

4. Declarar que la major preocupació de la CRUE és la defensa de la qualitat de l'oferta acadèmica de les nostres universitats, que garantisca, a més, una autèntica igualtat d'oportunitats per als estudiants. Així mateix, considerem necessari que la societat dispose de la informació suficient sobre la nova oferta curricular de graus i màsters oficials que puga derivar-se d'aquesta disposició, amb l'objectiu d'assegurar la millor formació i ocupabilitat dels nostres egressats.

Actualitat Universitària

Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig