Saltar apartados

Investigadors de la UA i l'AIMC editen un manual per a planificació de publicitat en línia i descàrrega gratuïta

 

Alacant, 23 de gener de 2015

El 71 per cent del total de la població espanyola major de catorze anys ja són usuaris d’internet. Aquest és el resultat de l’últim Estudi General de Mitjans (EGM), corresponent al període d’octubre/novembre de 2014 que publica l’AIMC. Les dades mostren com l’augment en l’evolució d’usuaris en internet és imbatible. El 88 per cent dels usuaris es connecta diàriament, i el perfil d’usuaris per sexes es troba repartit per igual, d’aquests quasi la totalitat declara que es connecta des de casa; missatgeria instantània i correu electrònic estan al capdavant dels serveis utilitzats, seguits per les xarxes socials.

Natalia Papí, professora i investigadora de la Universitat d’Alacant, és la coordinadora i autora del llibre Claves en la Planificación de la Publicidad Online: Fundamentos, Herramientas y Retos, d’accés lliure i descàrrega gratuïta, que acaba d’editar l’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC) en col·laboració amb la UA. El llibre vol ser un manual útil i pràctic que done resposta a un escenari incert i canviant des de finals del segle passat arran de les noves capacitats tecnològiques, de forma accelerada, i que afecta tant el sector de la publicitat com el dels mitjans de comunicació. Tot això té repercussions en la comunicació, la planificació de mitjans i la gestió dels mitjans digitals, que canvien. El manual està dirigit, especialment, als estudiants i a aquells que estan començant en la professió. Fet en format PDF, permet la possibilitat d’accedir a cadascun dels temes i definicions que tracta tant de la manera habitual, capítol a capítol, com a través d’unes “rutes” temàtiques (investigació, objectius, mitjans socials, etcètera), que són matèries que apareixen en més d’un capítol. El lector pot seguir aquestes “rutes” per a consultar el tema que li interesse. “Volíem explicar els termes”, afirma Papí. Així, el llibre té un glossari, que enllaça els continguts on apareix cada concepte que cal conèixer i et porta al tema on es troba aquest concepte.

Els professors de la Universitat d’Alacant, Raquel Escandell Poveda, María-José González-Río, Mar Iglesias García, Clemente Penalva Verdú, Jesús Orbea Mira, Jaume Ros Selva, amb Natalia Papí Gálvez al capdavant, participen en l’obra.

El manual es pot descarregar directament de la pàgina de l’AIMC. Està optimitzat per a la lectura per mitjà de tablets i els continguts que aporta són un complement per a l’assignatura d’Investigació i Planificació de Mitjans del grau en Publicitat i Relacions Públiques.

Papí avança que aquest llibre és la base per a un MOOC, curs en línia massiu en obert, que desenvoluparan pròximament en la UA.

 

Actualitat Universitària


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464