Saltar apartados

Manuel Peláez donarà nom a la càtedra de l%u2019Empresa Familiar de la UA i la UMH

Manuel Palomar ha presidit l’acte de clausura del curs 2014/15 a la Universitat d’Alacant

El president del Consell Social, Francisco Gómez ha fet la proposta de canvi de nom amb una acceptació unànime

 

Clausura_EmpresaFamiliar1

Clausura_EmpresaFamiliar2

 

Alacant, 18 de juny de 2015

El rector de la Universitat d’Alacant, Manuel Palomar, acompanyat del vicerector d’Economia i Empresa de la UMH, Fernando Vidal i el president del Consell Social de la UA, Francisco Gómez, han presidit l’acte de clausura de la XII Càtedra de l’Empresa Familiar que fan de manera conjunta les Universitats d’Alacant i d’Elx.

Durant la seua intervenció, el president de l’Associació de l’Empresa Familiar, va proposar el canvi de denominació d’aquesta perquè passe a anomenar-se “Càtedra Manuel Peláez Castillo de l’Empresa Familiar”, una proposta que va tenir una acceptació unànime entre els presents i que el rector de la UA, Manuel Palomar va qualificar de “magnífica”, i va assegurar que “no podia haver-hi hagut una altra ni cap elecció millor”, per a, tot seguit, recordar la relació del desaparegut empresari, referent de l’empresa familiar, amb la Universitat d’Alacant i la implicació d’aquest amb tot tipus d’iniciatives de caràcter formatiu.

Durant l’acte es van lliurar els diplomes acreditatius de la participació en el curs 2014/15 als 85 alumnes que han participat en aquesta XII edició, en la qual, com es va destacar, s’han superat totes les previsions de demanda de places, s’hi han ocupat totes i ha calgut deixar alumnes fora.

També van estar presents les empreses patrocinadores de la càtedra, els representants de les quals van rebre un diploma acreditatiu de la seua col·laboració, com també l’agraïment dels impulsors de la iniciativa ja que “sense els patrocinadors, aquesta càtedra no podria ser una realitat”, va afirmar Francisco Gómez.

La càtedra de l’Empresa Familiar ha abordat en aquesta edició els factors que determinen l’èxit de l’empresa familiar, la successió en lideratge, el protocol familiar, entre d’altres qüestions, i ha oferit als alumnes les claus de l’èxit en el seu funcionament, similars en ocasions, però amb característiques que les diferencien d’altres empreses sense el component “familiar”.

Durant les intervencions es va recordar la importància de l’empresa familiar en l’economia, ja que, no solament suposa un 6 per cent del PIB, sinó que a més suposa un percentatge important del total d’empreses i tenen una clara vocació de creació de riquesa en el territori.

La càtedra ha sigut possible gràcies a la participació d’empreses com Mercadona, Pikolinos, Mustang, Grup Soledad, Grup Antón, Grup Marjal, Actium, Grup Serrano, Fundació Pascual Ros Aguilar, Grup ASV i Get.

Clausura_EmpresaFamiliar3

 

 

Actualitat Universitària


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464