"La volta al món en 80 Microbis", passa per Alacant

La revista Nature Microbiology assenyala l’avanç CRISPR-Cas del professor de la UA, Francis Mojica, com una de les contribucions més importants de la història de la microbiologia

Alacant. Dijous, 4 d'agost de 2016

La tècnica CRISPR-Cas d’edició genètica amb múltiples aplicacions en diferents camps de la biotecnologia o la biomedicina, apareix com una de les contribucions més importants en la història de la microbiologia en la revista Nature Microbiology.

La prestigiosa publicació científica ha fet el mapa “Around the World in 80 Microbes” per a destacar els llocs del món on han nascut els avanços més significatius en aquesta àrea. L’únic punt a Espanya és el 28, situat a Alacant, gràcies a l’aportació del microbiòleg de la Universitat d’Alacant, Francis Mojica, el sistema CRISPR-Cas.

La tècnica permet generar mutacions molt específiques en el genoma de qualsevol ésser viu. Una de les aplicacions més rellevants consisteix en la generació de models animals i cel·lulars per a l’estudi de malalties humanes. De fet, científics xinesos seran els primers del món a injectar en éssers humans cèl·lules modificades genèticament amb la revolucionària tècnica CRISPR, capaç de tallar i apegar múltiples seqüències d’ADN d’una manera ràpida i senzilla. L’assaig clínic començarà aquest mateix agost en l’hospital més gran de la Xina, que pertany a la Universitat de Sichuan, amb una desena de pacients de càncer de pulmó com recull la revista Nature.