Saltar apartados

La UA busca nom i logo per a la seua pròpia plataforma de "crowdfunding"

La Universitat d'Alacant es llança a la caça de finançament alternatiu per a futurs projectes a través d'una eina pròpia de finançament col·lectiu 

Reproducir

 Alacant. 5 de juliol de 2017

El projecte de finançament col·lectiu o crowdfunding de la Universitat d'Alacant convoca un concurs d'idees per a participar en la proposta d'un nom per a l'eina web que permetrà la gestió en línia dels futurs projectes, i el disseny d'un logotip destinat a ser la seua imatge representativa.

El finançament col·lectiu o crowdfunding és un sistema basat en la col·laboració de la comunitat, siga monetària o en espècie, en el finançament de projectes científics, socials i culturals. Aquest model de finançament s'associa amb processos de participació, ja que és capaç d'implicar la comunitat en el mateix projecte que es llança convertint les persones que el cofinancen en sòcies, partícips, decisores i no únicament en finançadores. És per això que és un mètode únic per a implicar la comunitat en els seus propis processos de desenvolupament.

La vicerectora de Responsabilitat Social, Inclusió i Igualtat, María José Rodríguez, coordinadora d'aquest projecte, ha destacat que «té com a objectiu el suport i impuls de la investigació, l'emprenedoria i l'acció social de la nostra Universitat atraient finançament destinat a llançar projectes promoguts per la comunitat universitària». La iniciativa persegueix també altres objectius que contribueixen a enfortir el posicionament i funció social de la Universitat d'Alacant, com la projecció de la Universitat d'Alacant com a motor i referent d’investigació innovadora; posicionar-nos com a institució socialment responsable, visibilitzant a través de projectes en campanyes de finançament col·lectiu el seu compromís social i contribució al desenvolupament de la comunitat, i enfortir la marca UA a través dels seus valors i excel·lència transmesos a través dels seus projectes científics i socials.

Concurs

El nom i el logotip han d'estar orientats a identificar el Projecte de Finançament Col·lectiu de la Universitat d'Alacant, i han d'adaptar-se a qualsevol suport de treball i difusió que es faça servir, especialment a la seua plataforma, l'eina web que permetrà la gestió en línia del procés de les campanyes que seran llançades per a difondre i finançar els projectes.

Podran participar-hi estudiants, personal docent i investigador, personal d'administració i serveis i el col·lectiu Alumni de la Universitat d'Alacant, els quals podran ser requerits perquè acrediten la seua vinculació amb la Universitat d'Alacant.

El termini de presentació de les propostes acaba el pròxim 29 de setembre i s'han establit un total de sis premis. Tres premis als millors noms dotats cadascun amb 300 euros; tres premis als tres millors logotips, dotats igualment amb altres 300 euros cadascun.

Plataforma pròpia

La creació d'una eina pròpia a través de la qual captar fons per a finançar projectes al si de la Universitat d'Alacant evita haver de sotmetre's a les plataformes ja existents i que –com és lògic–, ingressen per a si mateixes un percentatge de la recaptació. Una plataforma pròpia evita aquesta situació, a més de permetre obtenir suport financer i logístic directament des de la comunitat universitària i les xarxes socials creades a partir de seu.

La Universitat d'Alacant considera la responsabilitat social universitària com la relació ètica i transparent de la institució d'educació superior amb la societat, i comporta l'establiment d'estratègies per a l'acció orientada a contribuir al desenvolupament sostenible de la comunitat, preservant els recursos naturals, el patrimoni artísticocultural, respectant la diversitat etnicocultural i promovent la reducció de les desigualtats socials per qualsevol causa.

Entre les seues estratègies inclou la recerca de recursos econòmics externs per a donar impuls i suport a projectes de responsabilitat social en la comunitat, bé directament, bé a través de les entitats socials que actuen en l'entorn més proper. Però, a més, el Pla de Responsabilitat de la Universitat d'Alacant persegueix sensibilitzar la societat sobre les necessitats d'acabar amb les desigualtats socials i reivindicar el compliment dels drets de les persones i dels col·lectius en situació de més vulnerabilitat, objectius als quals poden contribuir projectes llançats i difosos mitjançant una plataforma de finançament col·lectiu pròpia.

 

 

 

Actualitat Universitària


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464