Saltar apartados

Pedro Sánchez candidat favorit en Twitter, segons l'aplicació Social Analytics desenvolupada per investigadors de la UA

En l’última setmana, analitzant el nombre de mencions, audiència, reputació i “likes”, el marge entre Sánchez i Susana Díaz s’ha escurçat notablement

 

Alacant. Divendres, 19 de maig de 2017

A data d’avui, divendres 19 de maig de 2017, les dades de l’estudi d’opinió sobre els candidats a les primàries del PSOE fet pel Grup de Processament del Llenguatge Natural i Sistemes d’Informació (GPLSI) de la Universitat d’Alacant a través de les xarxes socials, indiquen que Pedro Sánchez seria el nou secretari general del partit.

En concret, l’aplicació Social Analytics desenvolupada per investigadors del GPLSI analitza el nombre de mencions, audiència, reputació i “likes” a través de Twitter. La informació es pot analitzar i consultar en temps real.

“Hem estat seguint el procés electiu durant tot el mes de maig i Sánchez ha estat més abrigallat amb una àmplia majoria (VEURE). Però si mirem l’última setmana, el marge entre Pedro Sánchez i Susana Díaz s’ha escurçat notablement (VEURE) encara que segueix sent el més prestigiós”, assenyalen els responsables de l’aplicació.

El Grup d’investigadors de la UA també va donar cobertura de les eleccions franceses i “el nostre sistema va tenir una predicció quasi del 100% (VEURE)”, afigen.

Social Analytics permet a més, consultar les dades per regió fent clic en qualsevol de les localitzacions de l’apartat “Origen”. En l’última setmana aquests són alguns dels resultats:

Social Analytics

GPLSI Social Analytics és una aplicació que recupera missatges d’usuaris de les xarxes socials Twitter i Instagram sobre un tema en concret i, de forma automàtica, valora les opinions expressades en els missatges. Això permet fer un seguiment de les opinions de la gent sobre diferents temes com, per exemple, una destinació turística o unes eleccions com és aquest cas. Aquesta anàlisi pot representar-se tant geogràficament en un mapa com amb gràfics.

Tota aquesta tecnologia es basa en una altra que analitza les opinions de la gent i hi valora els sentiments expressats. Així, la mineria d’opinions o d’anàlisis de sentiments permet rastrejar a través d’Internet i de les xarxes socials els comentaris que fa la gent sobre qualsevol tema i valorar quina emoció expressa, si és positiva o negativa i, fins i tot, la intensitat.

 

Més informació:

Investigadors de la UA analitzen l’impacte en Twitter dels candidats a les primàries del PSOE i a les eleccions franceses

 

Pedro_SanchezPRIMARIAS

 

 

 

 

Actualitat Universitària


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464