Saltar apartados

El XIX Fòrum Internacional de Turisme se centrarà en l'smart data i la gestió d'aquest per a la millora de les destinacions turístiques

La trobada que organitzen la Càtedra d’Estudis Turístics “Pedro Zaragoza” de la UA, l’Ajuntament de Benidorm i l’Agència Valenciana de Turisme, es desenvoluparà el 18 i 19 d’octubre

 

Turisme_Benidorm1 Turisme_Benidorm2

 

Benidorm. Dijous, 12 de juliol de 2018

El XIX Fòrum Internacional de Turisme se centrarà en l’smart data i la seua gestió per a la millora de les destinacions turístiques i de l’experiència turística. L’alcalde, Toni Pérez; el secretari autonòmic del Turisme, Francesc Colomer; i el director de la Càtedra d’Estudis Turístics Pedro Zaragoza, Jorge Pereira, han presentat el contingut d’aquest fòrum bianual, que tindrà lloc els dies 18 i 19 d’octubre i que organitzen l’Ajuntament, Agència Valenciana del Turisme i la Càtedra de la Universitat d’Alacant amb la col·laboració d’Hosbec, Visit Benidorm i l’Organització Mundial del Turisme (OMT).

El director de la Càtedra d’Estudis Turístics Pedro Zaragoza, ha remarcat que “en els temps que viu el turisme” és fonamental “obtenir, analitzar i usar les dades per a convertir-les en informació útil que permeta detectar oportunitats i amenaces per al sector de forma primerenca”. Aquesta gestió de les dades, sobre la qual pivotarà aquesta edició del fòrum, és “la base d’un sistema d’intel·ligència competitiva que ens permeta adaptar-nos d’una forma més ràpida als canvis”. Pereira ha assenyalat que en aquesta edició “es dóna continuïtat al treball de fòrums anteriors” que van tractar sobre ‘smart beaches’ –2016– i destinacions turístiques intel·ligents –2014–; i ha avançat que hi haurà “quatre sessions”.

En la primera sessió del 18 d’octubre es desenvoluparà la reunió de l’Aliança de Municipis de Sol i Platja –amb la presència de totes les destinacions– i en la qual col·laboraran la CEHAT i l’Institut Tecnològic Hostaler. La segona sessió d’aquestmateix dia se centrarà en el pas del big data a l’smart data, amb la participació de diverses empreses i institucions. El dia 19, el programa s’inicia amb una sessió sobre ‘Intel·ligència artificial en el turisme’, en la qual prendran part CEO de diferents empreses; mentre que l’última sessió s’estructurarà al voltant de les criptomonedes, amb la intervenció, entre d’altres, de professors investigadors de diverses universitats.

L’alcalde ha explicat que la temàtica del fòrum s’emmarca en “una estratègia en la qual Benidorm ja fa temps que treballa per a convertir-se en la primera Destinació Turística Intel·ligent (DTI) certificada del món”. Sota aquest epígraf, ha detallat, “podrem parlar de l’impuls i la cohesió que ens ha donat també l’Aliança de Municipis de Sol i Platja –de la qual formen part Adeje, Arona, Benidorm, Calvià, Lloret de Mar, Salou, San Bartolomé de Tiraja i Torremolinos–, d’intel·ligència artificial en el turisme, de les ‘criptomonedes’, de la gestió del big data i de com això pot ajudar-nos a millorar la gestió dels nostres recursos turístics”.

Pérez ha indicat que “des dels inicis” l’any 1995 “aquest fòrum ha sigut una plataforma d’estudi i treball”, que “s’ha preocupat sempre no només per tractar la problemàtica de cada moment, sinó també d’albirar els reptes que ens plantejarà el futur pròxim”.

L’alcalde ha subratllat que la temàtica del fòrum està lligada als passos fets per Benidorm en matèria de gestió turística en els últims anys, des de “la convicció que aquelles destinacions que no tracten la transformació digital estaran una mica més fora de l’epicentre del turisme global”. “Només la intel·ligència turística –ha afirmat-– ens permetrà continuar liderant un mercat cada dia més globalitzat i amb més competència”.

Per la seua part, el secretari autonòmic de Turisme ha ressaltat que, a més de “locomotora”, Benidorm és també “incubadora projectada a futur d’idees, de propostes i de renovació”, i també “l’alumne avantatjat en el qual mirar-nos” quan es parla de projectes vinculats a la intel·ligència turística. Colomer ha manifestat que la gestió intel·ligent i la informació obtinguda de l’smart data “sempre” ha d’estar orientada “perquè l’experiència del turista siga millor”.

 

Actualitat Universitària


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464