Saltar apartados

Reunió anual de l'equip de professors i col·laboradors del màster en Direcció i Gestió de Recursos Humans de la Universitat d'Alacant

Més d’un centenar de directius i empresaris van participar en la trobada que cada any es fa per a revisar continguts i posar en comú conclusions del curs

 

MASTER_RRHH_2018_1
MASTER_RRHH_2018_2a
MASTER_RRHH_2018_3

 

Alacant. Dilluns, 21 de maig de 2018

Amb l’objectiu de revisar continguts, posar en comú conclusions, reconèixer les aportacions importants de tots els col·laboradors del màster en Direcció i Gestió de Recursos Humans i, en definitiva, mantenir la dinàmica de millora contínua a la qual se sotmet sistemàticament el màster, el 17 de maig de 2018, ha tingut lloc la reunió anual del RRHH MEETING 2018 de la Universitat d’Alacant, en els salons del restaurant Maestral, d’Alacant.

Han participat un total de 103 professors, directius i empresaris que han tingut una relació directa amb el màster (professors presencials i virtuals tant acadèmics com d’empresa, tutors de projectes, receptors d’alumnes en pràctiques i contractes ordinaris, prescriptors, etc.), amb el patrocini d’ASPY, CEGOS, GARRIGUES I RANDSTAD, acompanyats per representants d’Associacions Empresarials com l’Associació de l’Empresa Familiar, el Cercle d’Economia d’Alacant o Fundeun.

Un acte que ja va per la 12a edició d’un màster pel qual han passat fins ara al voltant de 400 alumnes, fet que certifica la bona salut d’uns estudis molt reconeguts per les empreses, amb un nivell de qualitat almenys semblant al de les més prestigioses escoles de negoci d’Espanya, d’acord amb la valoració excel·lent dels ensenyaments relacionats amb l’empresa que té la Universitat d’Alacant, segons indicava en la presentació de l’acte el director del màster, el professor José Luis Gascó, que centrava l’èxit del programa en cinc dimensions: tractament personalitzat, sentiment de pertinença a un equip de desenvolupament positiu, acompanyament constant tant presencial com a virtual, networking real, i rendibilitat percebuda per la inversió en temps i diners.

Aquest reconeixement a tots els que fan possible el màster constitueix l’acte central del recentment creat Club de les Bones Decisions, que té un únic requisit d’entrada: la voluntat de donar suport a joves proactius vinculats a la Universitat d’Alacant d’estar permanentment actualitzats per a millorar les seues oportunitats professionals.

Després de la presentació del professor Gascó, el soci director de Garrigues a Alacant, Juan Antonio Pacheco, va remarcar la importància de la gestió de persones per a l’èxit de les empreses. L’actiu principal de les empreses per a fer front als reptes d’aquest món atrafegat en què vivim –deia Pacheco– segueixen sent les persones: actitud, positivisme i predisposició són factors imprescindibles per a l’èxit.

La conferència central va ser la ponència: “Los retos de la gestión de persones”, desenvolupada per Eduardo Tabernero, director de Desenvolupament de Talent de Vithas Hospitals.

Després de descriure les grans línies de la creació i el desenvolupament d’un grup empresarial molt recent constituït per integració de diferents hospitals i centres de salut privats, alguns amb més de 100 anys de trajectòria, que ja és el primer grup sanitari de capital espanyol i el que ofereix major servei en l’arc mediterrani, Eduardo Tabernero va descriure amb detall el seu model de gestió de persones basat en un sistema de desenvolupament professional que pren com a base els estàndards d’acreditació per a hospitals de Joint Commission Internacional, que Vithas estén no només a l’àrea sanitària, sinó a tota la plantilla de l’empresa (directius, back i front office), fet que implica donar sentit a la funció de cada treballador i definir plans individuals de desenvolupament professional d’acord amb les mancances detectades i les expectatives de cadascun dels empleats, tant en competències com en compliment d’objectius i potencial.

El degà de la Facultat d’Econòmiques de la UA, el professor Raúl Ruiz Callado, va intervenir a continuació per a remarcar la necessitat d’establir vincles permanents entre la Universitat i el teixit productiu de la zona com la millor forma de traslladar els resultats de la investigació universitària i l’adaptació dels programes formatius a l’economia real. La millor decisió –deia– és caminar junts.

Finalment, el vicerector de Relacions Internacionals de la Universitat, el professor Juan Llopis Taverner, clausurava l’acte amb l’agraïment a tots els participants per la seua contribució al màster i al reconeixement de la qualitat dels programes de postgrau en aquest cas d’Organització d’Empreses i a través d’aquests de la Facultat d’Econòmiques i de la mateixa Universitat que, deia, “en els rànquings més reconeguts es troba entre les 500 millors del món fet que significa, si tenim en compte que són més de 20.000 les Universitats que hi ha a nivell global, que estem entre el 2,5% de les millor considerades, cosa que avala al seu torn l’encert de l’alumnat que opta per seguir els nostres cursos de postgrau, entre els quals el màster de Direcció i Gestió de Recursos Humans n’és un exemple excel·lent”.

 

 

Actualitat Universitària


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464