Saltar apartados

El projecte 'Vull ser enginyera' reuneix a la UA prop de 2.000 alumnes de l'ESO

Les alumnes de 1r i 2n de l’ESO descobriran les possibilitats que els ofereix optar per estudis tècnics a través d’una jornada interactiva i en què coneixeran casos d’èxit de dones enginyeres

 

Cartell_Vull_ser_enginyera

 

Alacant. Dilluns, 1 d'abril de 2019

La Universitat d’Alacant reunirà prop de 2.000 alumnes de primer i segon de l’ESO en les jornades «Vull ser enginyera» que tindran lloc els pròxims 3 i 4 d’abril. Una iniciativa de l’Institut de la Dona per a la Igualtat d’Oportunitats que lidera la UA i que té com a objectiu promoure l’interès de l’alumnat d’Educació Secundària, en particular el de les xiquetes, per l’estudi de les ciències, la tecnologia, les enginyeries i les matemàtiques.

En total 25 instituts i col·legis de la província participaran en les jornades que començaran amb un recorregut de les estudiants pels estands amb què l’Escola Politècnica Superior de la UA i associacions relacionades cercaran cridar la seua atenció cap al seu camp de coneixement amb propostes interactives que inclouran la presència de drons o de demostracions de robòtica.

Després de la primera presa de contacte de les participants amb els diferents graus relacionats amb les enginyeries, les estudiants es traslladaran al paranimf on coneixeran casos d’èxit de dones que s’han format en carreres tècniques. En intervencions de 10 minuts aquestes tractaran d’explicar la seua experiència i eliminar prejudicis respecte de la relació entre la dona i les enginyeries i que potser es troben darrere de les dades demolidores que reflecteixen que les dones, malgrat representar el 54 per cent de la població universitària espanyola, només representen un 25 per cent en les carreres tècniques, una xifra que els estudis mostren que es troben en descens des de fa anys.

 

 

Ponents

Entre els dos dies, seran sis les ponents que participaran en les jornades en la Universitat d’Alacant, l’enginyeria alacantina, Cristina Ávila, responsable dels departaments de Prevenció de Riscos i Innovació en la constructora CHM Obres i Infraestructures, Sara García, cap departament tècnic de l’Autoritat Portuària, Olga Francés, gerent del Parc Científic, Ana Alonso, enginyera química SABIC, Susana Soler, assessora comptable i Pepa Català, cap de secció indústria Conselleria d’Economia Sostenible.

Estudis científics han determinat que l’ensenyament secundari és una etapa d’una importància vital en l’elecció de la carrera que es vol estudiar. Tradicionalment hi ha diferència com les dones i els homes perceben les carreres tècniques; en nivells mitjans educatius del nostre país, el 15,3% dels xiquets es veuen com a futurs científics enfront de només el 6,8% de les xiquetes. La iniciativa, per tant, té l’objectiu de revertir aquesta percepció en un sector en què l’atur és pràcticament inexistent i que la UE preveu que genere 900.000 llocs de treball en un futur pròxim.

El projecte, en què a més de la Universitat d’Alacant participen altres cinc universitats espanyoles, consta de tres fases: la primera centrada en visites i presentació del projecte a centres de secundària; la segona en pràctiques a l’Escola Politècnica Superior de la UA; i la tercera en estades d’una setmana per a descobrir d’una forma lúdica les carreres relacionades: Enginyeria Química, Tecnologies de la Informació i la Comunicació i la Construcció.

 

Notícies relacionades:

La Universitat d’Alacant dissenya una estratègia per a captar alumnes en les carreres d’enginyeria

Educar en igualtat de gènere per a no prescindir del 50% de la població que representen les dones

 

 

 

Actualitat Universitària


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464