Saltar apartados

La Universitat d'Alacant reforça l'aposta per la transparència amb l'elaboració d'un informe de rendició de comptes

La Universitat d’Alacant reforça l’aposta per la transparència amb l’elaboració d’un informe de rendició de comptes

Realitzat per la Inspecció General de Serveis, el document sintetitza les consecucions de la institució en aquest àmbit l’any 2018

Aquest treball constitueix un minuciós examen de la universitat i té com a objectiu posar en relleu la situació real i els potencials àmbits de millora

 

InformeRendCtas1
InformeRendCtas2
InformeRendCtas
Imagen general y de las intervenciones del rector, Manuel Palomar, y de Salvador Palazón


Alacant. Dilluns, 16 de desembre de 2016

La Inspecció General de Serveis de la Universitat d’Alacant, un nou organisme de la institució posat en marxa el març d’aquest mateix any, ha presentat avui el primer informe de rendició de comptes de la universitat. Aquest treball suposa un minuciós examen de la institució i té com a objectiu posar en relleu la situació real i els potencials àmbits de millora.

L’informe ha sigut presentat pel rector de la Universitat d’Alacant, Manuel Palomar, i el delegat del rector per a la Inspecció General de Serveis de la UA, Salvador Palazón, en un acte obert a la comunitat universitària que ha tingut lloc a la sala multimèdia de l’edifici del Rectorat.

Manuel Palomar ha destacat que «aquest informe de rendició de comptes és un exercici de transparència que pretén oferir una síntesi d’informació rellevant i contrastada perquè la societat tinga elements suficients a l’hora de jutjar la resposta de la Universitat d’Alacant en relació amb les necessitats del seu entorn territorial, les funcions que té encomanades i els recursos que té a la seua disposició».

A més, el rector ha manifestat que «és el primer informe d’aquesta naturalesa que realitzem i continuarem presentant any rere any el de cada exercici» perquè, segons les seues paraules, «en la Universitat d’Alacant defensem l’autonomia universitària i, per això, volem mostrar el que fem perquè es conega i perquè creiem que, com a institució pública, hem de fer-ho».

Sobre el contingut, Palomar ha indicat que «en síntesi, l’informe ens serveix també per a fer una foto fixa de la situació en què estem, amb la qual comparar-nos de manera valenta amb la resta d’universitats valencianes, espanyoles i internacionals per a, amb això, millorar i continuar creixent».

Per part seua, Palazón ha assenyalat que «les conclusions extretes, una vegada consultat l’informe, han de permetre a la societat i a la comunitat universitària visibilitzar les principals consecucions per a possibilitar la realització d’una valoració crítica dels resultats i identificar aquells aspectes en què la Universitat d’Alacant té marge per a implementar accions de millora en un futur pròxim».

Mitjançant un desplegament de dades seleccionades, l’informe mostra a la ciutadania on està present la UA, la seua estructura organitzativa, quines són les característiques de la comunitat universitària que la compon, amb quins recursos compta per a desenvolupar les seues activitats i quins són els principals resultats aconseguits en àmbits de la formació superior, de l’R+D+I, de la internacionalització o de la contribució a la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible, a més de l’evolució experimentada els darrers cinc anys.

L’anàlisi del conjunt de dades permet obtenir una visió del rellevant paper exercit per la Universitat d’Alacant i apunta algunes qüestions que mereixen ser objecte de reflexió, com poden ser l’envelliment de la plantilla del professorat funcionari o la necessitat de millorar la presència femenina en la plantilla de personal docent i investigador. De l’informe també s’extrau la necessitat d’incrementar els recursos captats en R+D+I i de millorar l’impacte i la visibilitat de la producció científica. En l’àmbit de la formació, un dels temes que ha de ser motiu d’atenció és la captació d’estudiants d’altres països perquè cursen els estudis oficials de màster a la Universitat d’Alacant.

Inspecció General de Serveis

La missió essencial de la Inspecció General de Serveis és la valoració objectiva del funcionament dels centres, departaments, instituts i serveis universitaris segons els principis de responsabilitat, eficàcia i eficiència en l’ús dels recursos disponibles; la realització de propostes i recomanacions per a la seua millora i la rendició de comptes del funcionament de la institució a la comunitat universitària i a la societat.

El nou servei compta amb autonomia funcional, les seues actuacions estan subjectes al principi de confidencialitat, depèn de manera directa del rector i entre altres funcions, li correspon el desenvolupament de la instrucció dels expedients disciplinaris, encara que l’adopció de les mesures disciplinàries és prerrogativa del rector.

El reglament de la Inspecció General recull, entre d’altres, les funcions de garantir el compliment efectiu de les normes que regulen el funcionament dels serveis; analitzar el funcionament de les diferents unitats de la UA i formular, si escau, propostes de millora; proposar la incoació d’expedients disciplinaris; impulsar la instrucció d’expedients informatius i disciplinaris; informar sobre peticions d’incompatibilitat; col·laborar en els programes de qualitat de la UA; realitzar seguiment de queixes i suggeriments en relació amb els serveis administratius i proposar l’elaboració, adaptació i actualització de normes, instruccions, circulars i protocols d’actuació.

Notícia relacionada: La Universitat d’Alacant posa en marxa el servei d’Inspecció General de Serveis amb Salvador Palazón al capdavan

 

 

Actualitat Universitària


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464