Saltar apartados

La Universitat d'Alacant aplega experts d'un centenar d'universitats en les jornades d'investigació i innovació en docència universitària

XARXES-INNOVAESTIC 2019 té lloc entre el 6 i el 7 de juny a la Facultat d’Educació amb més de mil cent inscrits de quaranta-set universitats espanyoles i cinquanta-dos d’altres vint-i-un països d’Amèrica i Europa

La trobada internacional engloba les XVII Jornades de Xarxes d’Investigació en Docència Universitària (XARXES 2019) i el III Workshop Internacional d’Innovació en Ensenyament Superior i TIC (INNOVAESTIC 2019)

XVJORNADAS_XARXES_INVESTIGACION

 

Alacant. Dimecres, 5 de juny de 2019

Durant els dies 6 i 7 de juny de 2019 tindrà lloc, a la Universitat d’Alacant, XARXES-INNOVAESTIC 2019. Es tracta d’una trobada internacional de primer ordre i punta de llança en les macroàrees dels dos esdeveniments que engloba, les XVII Jornades de Xarxes d’Investigació en Docència Universitària (XARXES 2019) i el III Workshop Internacional d’Innovació en Ensenyament Superior i TIC (INNOVAESTIC 2019). El lema triat per a aquesta edició defineix els objectius de la trobada, «Investigació i innovació en l’ensenyament superior. Nous contextos, noves idees».

Més de mil cent experts procedents de quaranta-set universitats espanyoles i altres cinquanta–dos d’Europa i Amèrica s’han inscrit en la trobada internacional que organitza el Vicerectorat de Qualitat i Innovació Educativa i l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat d’Alacant.

La trobada internacional de referència en investigació i innovació en docència universitària ha acceptat un total de 368 comunicacions programades (259 comunicacions orals, 109 pòsters) –després de superar un rigorós procés de selecció per avaluació d’experts amb cegament doble—, entre comunicacions orals i pòsters, rubricades per un total de 1.117 autors diferents  amb temàtiques que giren entorn de la investigació referida a l’àmbit de la docència en Educació Superior, experiències educatives innovadores, la qualitat i l’avaluació per a la millora de l’educació superior, l’accessibilitat i igualtat d’oportunitats, la tutorització, suport i orientació a l’estudiant per a la millora de l’aprenentatge i la qualitat educativa, nous escenaris digitals, així com la innovació en educació no universitària amb la finalitat de bastir ponts amb l’educació superior.

La inauguració de XARXES-INNOVAESTIC 2019 serà aquest dijous a les 10 del matí en la sala d’actes de la Facultat d’Educació que donarà pas a les activitats programades, tals com conferències plenàries, tallers, panels d’experts, així com sessions de comunicacions i pòsters. Entre els principals ponents destaquen personalitats de talla internacional com el professor Enric Mallorquí-Ruscalleda (Indiana University-Purdue University, EUA), la professora Karina Fort (Tecnològic de Monterrey, Mèxic) o la professora Olga María Alegre de la Rosa (Universitat de la Laguna). Especialistes que participaran en la sessió plenària inaugural, que abordarà «L’articulació de les TIC i la innovació en la docència universitària», sota la coordinació del professor Julio Cabero Almenara (Universitat de Sevilla).

El dia 6 a la vesprada es desenvoluparà el panel d’experts «Ser un bon docent en el context universitari. Experiències i propostes». En aquest panel, sota la coordinació del professor Francisco Torres, vicerector de Qualitat i Innovació Educativa de la Universitat d’Alacant, intervindran el professor José Ramón Martínez Riera (Universitat d’Alacant), la professora María Luisa Sevillano García (UNED) i la professora María Cecilia Gómez Lucas (Defensora Universitària de la Universitat d’Alacant).

El segon dia, el 7 de juny, la ponència plenària serà a càrrec del professor Francesc Pedró, director de l’Institut Internacional de la UNESCO per a l’Educació Superior a Amèrica Llatina i el Carib (IESALC), sobre «La innovación en la enseñanza universitaria. Tendencias internacionales».

Hi participarà també el professor Fernando Reimers (Harvard University), director de la Ford Foundation Professor of Practice in International Education Faculty i de la International Education Policy. A més, presideix el programa Think Tank on Global Education. A través de la Harvard Extension School imparteix un curs en línia sobre política educativa i innovació educativa. És director de l’International Education Policy Masters Program, dirigeix la Global Education Innovation Initiative, un esforç internacional per a avançar en la millora de l’educació pública cap a una major rellevància en el suport als estudiants perquè adquirisquen les competències cognitives i socioemocionals essencials per a prosperar en el segle XXI.

El mateix dia 7 s’han programat nou tallers: Taller 1 (dirigit a editors de revistes): Actualització dels Criteris de Selecció i Procés d’Avaluació de Revistes en la Plataforma Web of Science, impartit per la doctora Mila Cahué (Clarivate Analytics); Taller 2: Iniciació al Breakout EDU o Escape Room com a Recurs Didàctic i d’Avaluació a l’Aula Universitària, impartit pel professor Pedro Martínez Ortiz (Universitat d’Alacant); Taller 3: Aprenent Anglès Cooperativament, impartit per la professora María Elena Gómez Parra (Universitat de Còrdova); Taller 4: Com Crear Materials Digitals Accessibles per a Tots, impartit per José María Fernández Gil (Universitat d’Alacant); Taller 5: Flipped Classroom: Eines Tecnològiques per a Implementar la Classe Invertida, impartit per la professora Mariana González (University of Birmingham, Regne Unit); Taller 6: Visual Tcom a Recurs a l’Aula Universitària, impartit pel professor Pedro Cifuentes (IES Miquel Peris i Segarra, Castelló de la Plana); Taller 7: Crea el teu propi Entorn Personal d’Aprenentatge (PLE), impartit per la professora Rosalía Romero Tena i el professor Julio Barroso Osuna (Universitat de Sevilla); Taller 8: La Realitat Augmentada com a Recurs Didàctic a l’Aula Universitària, impartit pel professor Juan Francisco Álvarez Herrero (Universitat d’Alacant); Taller 9: Recursos i Dinàmiques en el Desenvolupament de la Tutoria Universitària, impartit per la professora Remedios de Haro Rodríguez (Universitat de Múrcia). Aquests tallers aporten un contacte directe amb algunes de les noves tendències en la investigació, el desenvolupament i la innovació en docència universitària i TIC aplicades a l’ensenyament superior. Els tallers, a més, aporten un alt grau d’interactuació entre els ponents i els investigadors a fi que puga haver-hi una transferència i renovació de coneixements efectiva i aplicable.

A més, com a valor afegit, de XARXES-INNOVAESTIC 2019 consolida la relació amb l’editorial Octaedre (Barcelona). Aquesta editorial compta amb un referencial impacte i gran influència en l’especialitat (com testifica el seu alt posicionament en el selectiu rànquing Scholarly Publishers Indicators del CSIC: Q1). Com ja va succeir en l’edició de 2018, Octaedre publicarà els materials i continguts del congrés internacional.

 

 

 

 

Actualitat Universitària


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464