Saltar apartados

Quin és l'impacte de la mentida, les notícies falses, la desinformació i les notícies falses, en les I Jornades científiques sobre fake news de la Càtedra de la Marca Corporativa UA

Experts en ciència i psicologia de la mentida, verificació de dades, fake news, seran alguns dels professionals que hi assistiran

 

Fake_BusinessAlacant. 11 d'octubre de 2019

Les Primeres Jornades científiques sobre fake news, marques negres i reputació tenen lloc a la sala de graus Alfredo Orts, de l’edifici d’Òptica, de la Universitat d’Alacant els dies 15 i 16 d’octubre de 2019. Organitzades per la Càtedra de la Marca Corporativa de la UA, UA_Brandscience, grup d’investigació de la marca corporativa i la UA. Es tracta de la primera trobada científica on reflexionar i conèixer les últimes notícies sobre l’impacte en la nostra vida i en les nostres empreses, de la mentida, les veritats a mig fer, l’opacitat, els fets i les notícies falses, la desinformació i les mentides.

El rector de la UA, Manuel Palomar, donarà la benvinguda i obrirà les Jornades, a les 9.00 hores, acompanyat per Raúl Ruiz Callado, degà de la Facultat de Ciències Econòmiques de la UA; Arturo Pinedo, director general de LLYC per a Espanya i Portugal; i Fernando Olivares, director de la Càtedra de la Marca Corporativa UA i d’UA_Brandscience.

Sota tres grans temes «Los porqués de la mentira», «Cuando lo fake nace e impacta en la empresa» i «La lucha contra lo fake» experts de diferents sectors professionals i investigadors tractaran d’analitzar com impacta la mentida, les veritats a mig fer, l’opacitat, els fets i notícies falses, la desinformació i les mentides en la nostra vida i en les nostres empreses.

Les Jornades tindran les intervencions d’experts en diferents camps. Sobre reputació corporativa destaca Arturo Pinedo, soci i director general per a Espanya i Portugal de LLORENTE & CUENCA, consultora de comunicació i assumptes públics líder a Espanya, Portugal i Llatinoamèrica; sobre ciència i psicologia de la mentida és José María Martínez, catedràtic de la UM qui coneix en profunditat; quant a verificació de dades, Marilín Gonzalo, periodista especialitzada en mitjans digitals i directora d’Àrea Digital de Newtral; sobre fake news i periodisme destaca el periodista Marc Amorós; Fernando Olivares, director de la Càtedra, és l’expert que pot aportar coneixement sobre marques negres i veritat productiva.

Coordina Andrés López Martínez, investigador de la Càtedra de la Marca Corporativa de la UA. Col·labora la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials i el Departament de Comunicació i Psicologia Social de la UA.

La inscripció és gratuïta en catedramarcacorporativa.es/fake-business. En cas de voler obtenir un crèdit ECTS caldrà fer la matrícula, previ abonament de 20 euros en: bit.ly/PreinscripFandB.

Les Jornades finalitzaran amb la presentació de Newtral, empresa de nova creació de contingut audiovisual que treballa, entre altres aspectes, la innovació en el periodisme a través del fact-checking, o verificació de dades. Mitjans com maldita.es, coneguts per desentranyar mentides i notícies falses, són signants del codi de principis de l’International Fact-Checking Network. Serà el dimecres 16 d’octubre de la mà de Marilín Gonzalo, coordinadora de l’Àrea Digital de Newtral.

 

Programa jornades

 

 

Actualitat Universitària


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464