Saltar apartados

La Universitat d'Alacant s'alia amb la Diputació per a atraure estudiants internacionals

La UA i el Patronat Costa Blanca intensificaran el 2020 la difusió de la província com a destinació de turisme idiomàtic en mercats internacionals

UA_Diputacion

 

Madrid. Dilluns, 27 de gener de 2020

L’organització de viatges de familiarització, la realització de congressos, el desenvolupament de tallers, l’assistència a fires especialitzades o la participació en esdeveniments acadèmics són unes quantes de les accions de promoció que les dues institucions duran a terme amb l’objectiu de captar nous visitants cap al territori.

El rector de la UA, Manuel Palomar, i el president de la Diputació d’Alacant, Carlos Mazón, han signat en la Fira Internacional de Turisme (Fitur), que té lloc a Madrid, el document que regula aquesta col·laboració adreçada, a més, a incrementar la qualitat d’aquest producte a la província.

El rector de la Universitat d’Alacant va assenyalar que es tracta d’impulsar accions conjuntes que beneficien la província, «la nostra intenció és atraure al voltant de tres mil universitaris per a estudiar i conèixer la província d’Alacant. Utilitzem el turisme com a vehicle perquè els estudiants aprenguen espanyol i coneguen la nostra cultura, gastronomia i patrimoni», ha indicat.

Per part seua, Mazón ha destacat que aquesta estratègia està orientada a captar estudiants d’altres països perquè troben en la Costa Blanca el lloc idoni en el qual «no solament puguen desenvolupar els cursos acadèmics, sinó també gaudir de la nostra completa oferta d’oci, cultura, esports o gastronomia».

Dins del mercat d’aprenentatge de l’espanyol, tal com ha concretat Mazón, la Costa Blanca és un de les destinacions prioritàries i «qui millor que la UA per a contribuir a la difondre-la».

«No solament parlem de més visites, de major retorn econòmic, sinó també del nostre patrimoni. La universitat té una llarga tradició en aquest segment a través de les càtedres i departaments, i això ens permet convertir aquesta fortalesa en una eina a favor de la província», ha manifestat.

Mitjançant accions conjuntes amb altres institucions i organitzacions, l’organisme turístic s’ha marcat com a objectiu difondre l’oferta esportiva, patrimonial, paisatgística i gastronòmica de la província als visitants que trien la Costa Blanca per a la seua formació lingüística o acadèmica.

En aquest sentit, durant els pròxims mesos, el Patronat de Turisme i la UA realitzaran accions de promoció als Estats Units, amb la participació en la fira NAFSA, que tindrà lloc a Saint Louis (Missouri); al Regne Unit, amb l’assistència a l’esdeveniment Alphe UK que se celebrarà a Londres, o a Alemanya, on es viatjarà per a estar present al certamen ICEF de Berlín.

L’organització d’un viatge de familiarització amb agents europeus especialitzats en aquest segment i el desenvolupament de missions inverses en els mercats americà i asiàtic són altres dels projectes en els quals treballaran durant aquesta anualitat els dos organismes.

D’altra banda, es duran a terme tres accions específiques en el mercat britànic com a estratègia per a pal·liar els efectes del Brexit . A més de treballar en mercats consolidats com l’alemany i altres països europeus, Costa Blanca apostarà per primera vegada per una acció específica amb Corea i Taiwan.

 

 

 

 

 

Actualitat Universitària


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464