Saltar apartados

El Consell de Govern de la UA garanteix la finalització del curs acadèmic, però prioritza la seguretat i la salut

S’estableixen les ‘activitats essencials’ per a reduir més la presencialitat

En la reunió, que s’ha fet telemàticament, s’ha aprovat que es faça extensiu a tot el col·lectiu d’estudiants el Reglament d’Adaptació Curricular 

 

 Consejo_Gobierno_mazo

 

Alacant. Dilluns, 30 de març de 2020

El Consell de Govern de la Universitat d’Alacant ha mantingut la primera reunió telemàtica de la seua història a conseqüència de la declaració de l’Estat d’Emergència per la crisi de la COVID-19. Durant el seu informe, el rector, Manuel Palomar ha fet una exposició detallada de l’evolució de la situació en la Universitat d’Alacant i ha destacat «l’extraordinària adaptació que s’ha aconseguit per a la no presencialitat amb la posada en marxa del Pla de Continuïtat Docent, en un temps rècord». D’acord amb el Reial Decret Llei 10/2020 aprovat ahir pel Govern d’Espanya, s’han establit els «serveis essencials» de la Universitat d’Alacant i s’ha aprovat que es faça extensiu a tot el col·lectiu d’estudiants el Reglament d’Adaptació Curricular

El rector manté que, d’acord amb la resta d’universitats valencianes, es garantirà que l’alumnat puga finalitzar el curs acadèmic. Manuel Palomar assegura que «farem prevaldre la seguretat i la salut» per la qual cosa la tornada a la presencialitat, que no es creu que siga abans del mes de juny, requerirà necessàriament d’una fase de transició. En aquest sentit, el rector preveu que seria possible que els exàmens de la convocatòria C4 pogueren fer-se de manera presencial, però assegura que cal seguir a l’espera de l’evolució de la situació d’emergència per a preveure la idoneïtat de fer-ho o no en la convocatòria C3. 

Palomar, que ha fet una crida a la calma i a la comprensió, assegura que «davant d’un panorama tan canviant, cal tenir present un termini d’estabilització que permeta afrontar escenaris més definitius»

 

Serveis essencials

Aquest mateix matí, en resposta al Reial Decret Llei 10/2020 de 29 de març en què es limita al màxim la mobilitat de les persones i incrementa les mesures per a contenir l’avanç de la COVID-19, s’ha publicat una Resolució Rectoral en aquest sentit, en la qual s’estableixen les «activitats essencials» a la Universitat d’Alacant.

S’estableixen com a «estrictament necessaris» els serveis informàtics de ciberseguretat i manteniment i gestió d’incidències de la infraestructura TU de la UA, com també el manteniment de la connexió amb els ordinadors per al funcionament bàsic del treball no presencial.

En matèria d’Investigació, a més de la tasques pròpies del desenvolupament de projectes de relacionats amb la lluita contra la pandèmia causada pel virus COVID-19, es preveu l’alimentació i el manteniment de l’Estabulari, els Serveis Tècnics d’Investigació, el Tanc N2 Líquid Ciències II i l’Hivernacle, i també el manteniment d’insectes, fongs, microorganismes de projectes d’investigació de transcendència agrícola, ramadera, farmacològica i/o biotecnològica.

Quant al mateix campus, hi haurà servei permanent de seguretat, equivalent a l’activitat ordinària d’aquest en cap de setmana; s’estableix un manteniment bàsic de reg de subsistència de plantes d’exterior i interior, l’alimentació d’animals del campus i la planta potabilitzadora associada, i també, si fora necessari, el manteniment correctiu de les instal·lacions i els edificis que patisquen una alteració sobtada i imprevista.

En el marc de garantir la màxima seguretat i prioritzar la salut, es mantindran els serveis de neteja necessaris adaptats a la presencialitat excepcional i també un Servei de Prevenció per a urgències.

Un altre dels serveis considerats essencials en la Resolució Rectoral són els relatius a la gestió i la predicció d’emergències meteorològiques o sísmiques, dels quals la Universitat d’Alacant és un referent nacional.

Per a aquests serveis essencials, la Universitat d’Alacant manté la necessitat de comunicació i autorització prèvia individual i personalitzada que haurà de sol·licitar-se a través del formulari habilitat per a això.

 

Adaptació curricular

El Consell de Govern de la Universitat d’Alacant ha donat el vistiplau a la mesura adoptada pel Consell de Direcció mitjançant la qual es fa extensiu a tot el col·lectiu d’estudiants el Reglament d’Adaptació Curricular

La Resolució rectoral del passat 17 de març que avui ha rebut l’aprovació del Consell de Govern, assenyala que «s’hauran de fer adaptacions curriculars, enteses com el conjunt de modificacions o ajustos no significatius del currículum ordinari, que s’apliquen en dos nivells: adaptacions curriculars de suport en la docència i també en les proves d’avaluació. Aquestes modificacions hauran d’adaptar-se a cada assignatura i al període d’inhabilitat presencial». 

De la mateixa manera, preveu que es publiquen «per a cada assignatura els procediments de desenvolupament de l’activitat docent i també els sistemes d’avaluació adaptats mitjançant un sistema d’avaluació alternativa» i per a això arreplega que «les direccions de departament hauran de remetre al deganat corresponent o a la direcció de l’Escola Politècnica Superior els criteris d’adaptació curricular de la docència i de l’avaluació contínua, si escau, que s’aplicaran fins que es reprenga la docència presencial en cadascuna de les assignatures de les quals són responsables». 

Les adaptacions curriculars són tots aquells ajustaments o modificacions que es facen en els diferents elements de la proposta educativa desenvolupada per a l’alumnat, amb la finalitat de respondre a les necessitats educatives d’aquest.

 

Consejo_Gobierno2

 

 

 

 

Actualitat Universitària


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464