Saltar apartados

La Universitat d'Alacant incorpora un assistent virtual per a resoldre dubtes sobre la COVID-19

Carina és un chatbot desenvolupat per 1MillionBot que respon a qüestions sobre símptomes, prevenció o normativa sobre el coronavirus

 

Carina

 

Alacant. Dilluns, 23 de març de 2020

Carina contesta totes les preguntes bàsiques i moltes d'especialitzades sobre el coronavirus, especialment aquelles relacionades amb els contagis, els símptomes, la prevenció i les mesures derivades de la situació d'alarma establida pel Govern d'Espanya. L'assistent virtual és accessible a qualsevol persona des de la pàgina principal de la Universitat d'Alacant i funciona en anglès i espanyol. 

El chatbot, que permet manejar un número molt alt de consultes sense intervenció humana i complementa els canals de comunicació actuals, es basa en la plataforma de Google Cloud per a poder atendre milions de persones. 

Carina ha sigut desenvolupat per un grup expert multidisciplinari d'1MillionBot, dirigit per la biòloga Raquel Pomares, i amb especialistes en diverses àrees de coneixement, com la biologia, la lingüística, la sociologia o l'enginyeria. 

Les respostes que ofereix l'assistent virtual són extretes de fonts oficials i solvents com l'OMS (Organització Mundial de la Salut), el Ministeri de Sanitat, el Center For Disease, Control and Prevention i articles científics, així com normatives governamentals derivades de la crisi del coronavirus. Addicionalment, s'enriqueix amb la informació d'articles de premsa que són contrastats prèviament.

 

 

 

 

 

Actualitat Universitària


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464