Saltar apartados

Dos terços de les proves d'avaluació de la convocatòria C2 a la Universitat d'Alacant seran en línia

La rectora llança un missatge tranquil·litzador davant de l’escassa presencialitat i anuncia un reforç de les mesures de prevenció al campus i de la capacitat dels servidors per a les proves en línia

 

ExamenesC2Alacant. Dijous, 14 de gener de 2021

La Universitat d’Alacant només desenvoluparà de manera presencial un terç de les proves previstes per a la convocatòria C2, corresponent al primer semestre del curs, la qual cosa suposa que més de 90.000 persones faran proves de manera telemàtica. S’han comptabilitzat al voltant de 1.100 grups d’exàmens dels quals, el 64% es farà de manera telemàtica.

Atesa l’escassa incidència de la presencialitat, la rectora, Amparo Navarro, fa una crida a la tranquil·litat i a la calma. «Tot el procediment d’exàmens es farà amb totes les garanties sanitàries i avaluadores sense faltar al compromís aconseguit el passat 7 de gener entre les cinc universitats públiques valencianes i les Conselleries d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital i Sanitat i Salut Universal, de seguir els protocols i els plans de contingència previstos en cada universitat», informa Navarro.

El vicerector d’Estudis, Qualitat i Llengües, Francisco Torres explica que els criteris d’avaluació emprats «són els que es preveuen en les guies docents, per la qual cosa l’alumnat els coneix amb anterioritat a la matrícula», a més, assegura, «ja es va fer una previsió d’avaluació davant d’un escenari afectat per la COVID-19, per a anticipar-se a una situació com l’actual».

La institució acadèmica ha aconseguit conjugar l’atenció a les peticions fetes d’una banda de l’alumnat, amb les necessitats avaluadores per a la adquisició de competències que garantisquen una formació de qualitat, amb el compliment de les mesures de seguretat i prevenció establides per les autoritats sanitàries davant de la recrudescència de la pandèmia per COVID-19.

Per a organitzar la convocatòria «es va habilitar un formulari de compliment obligat en el qual els coordinadors i les coordinadores de les assignatures han informat sobre la modalitat triada amb la finalitat d’organitzar les proves i garantir el desenvolupament correcte d’aquestes tant de presencialment com virtual», explica la rectora.

Les xifres que es desprenen després de l’anàlisi dels formularis rebuts revelen pics mínims d’assistència de 16 persones, davant del màxim que és al voltant de les 3.500 diàries en un campus preparat per a albergar 30.000 estudiants.

No obstant això, i malgrat que la Universitat d’Alacant té un protocol de prevenció complet i exhaustiu amb la senyalització dels accessos, el control de les capacitats i l’escalonament dels horaris, la rectora ha anunciat que el Vicerectorat d’Infraestructures i Sostenibilitat ha posat en marxa una sèrie de mesures «encara més conservadores pel que fa a capacitats i distàncies, per a reforçar la prevenció».

En aquest sentit, el nou vicerector amb competències en Prevenció, Salvador Ivorra, explica que, entre altres mesures, «es reforçarà el Servei de Seguretat de la UA durant el període de realització dels exàmens en els aularis de manera que puguen ajudar a evitar aglomeracions al voltant dels edificis i es guarden les distàncies de seguretat». A més, «s’ha seleccionat un conjunt de persones perquè puguen actuar com a auxiliars COVID per a ajudar el professorat en la distribució de l’alumnat a les aules i garantir les distàncies tant a l’interior dels aularis com en les mateixes aules, com també per a informar sobre qualsevol tipus de dubte, controlar l’ús de màscares i hidrogels i extremar les precaucions per a evitar les clàssiques reunions prèvies i posteriors als exàmens», assegura. D’altra banda, el Servei de Prevenció de la UA ha desenvolupat una sèrie de recomanacions preventives mínimes per a la realització d’exàmens presencials a la UA durant la pandèmia de COVID-19 que es farà arribar a tota la comunitat acadèmica.

Per part seua, des del Vicerectorat de Transformació Digital que dirigeix Rafael Molina, s’està treballant a detectar els possibles pics de connexió per a afinar en la designació d’horaris en les proves a distància.

 

Procediment consensuat

El passat 8 de gener, la Comissió d’Adaptació Curricular, Avaluació Contínua Alternativa i Convocatòries d’Avaluació, (integrada pels degans de les Facultats, el director de la Escola Politècnica Superior, el president del Consell d’Estudiants, la presidenta de la Junta PDI, la presidenta del Comitè d’Empresa, la delegada de Protecció de Dades i diversos vicerectors) va fer públiques les Indicacions i Informació d’interès sobre la modalitat d’examen en la convocatòria C2 on ja s’advertia de la necessitat d’emplenar el formulari amb el tipus de prova d’avaluació triat pels diferents coordinadors segons el que arreplega la guia docent.

L’objectiu del formulari ha sigut doble, d’una banda que el Servei d’Informàtica detecte possibles coincidències que puguen comprometre l’estabilitat dels servidors de la UA i, per una altra, establir les necessitats requerides perquè les proves presencials es puguen fer amb garanties de distàncies i capacitats.

 

 

 

 

Actualitat Universitària


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464