Saltar apartados

Els productes de quarta Gamma i el Model Low Cost, a reflexió en l'Aula CAM, en un cicle coordinat per la UA

CicloCAM

Alacant, 22 de febrer de 2012

Fernando Olivares, director del master Comunicació i Indústries Creatives de la Universitat d'Alacant coordina el cicle "Models de negoci i consum intel·ligent en temps Low Cost" que ha programat Obra Social CAM durant el mes de febrer en l'Aula CAM d'Alacant. Demà dijous 23, a partir de les 17 hores, Roberto Pons, director de màrqueting i comunicació de l'empresa Verdifresh, participarà en el cicle i parlarà sobre la innovació i els seus costos en temps de crisis.

A través d'aquest curs, l'Aula CAM d'Alacant proposa una reflexió entorn dels nous models de negoci basats en productes i serveis de baix cost. Concretament, la conferència de Roberto Pons estarà centrada en els denominats productes de quarta gamma: verdures i fruites sotmeses a un procés de llavat, tallat i preparades per a ser degustades pel consumidor.

El volum de negoci d'aquest tipus de productes aconsegueix la xifra de 200 milions d'euros a l'any a Espanya. Gràcies a aquest tipus de productes s'ha incrementat el consum de verdures, una mica més de mig quilo per persona i dia. Són, per tant, productes que han entrat amb gran acceptació en les llars espanyoles. El seu fàcil i ràpida manipulació, l'atractiu del producte, i la qualitat del mateix han conquistat al consumidor. Com assenyala Roberto Pons, la societat actual està vivint els canvis en matèria de conservació dels aliments. La meitat de la població espanyola consumeix amanides o verdures "de borsa". Són els denominats productes de quarta gamma.

La innovació arriba a les llars gràcies a la penetració en el mercat d'aquest tipus de productes. Són nets, assegurances i còmodes en el seu maneig. Els estudis realitzats pel CSIC avalen la fiabilitat i seguretat en el consum d'aquest tipus de productes. Estan sotmesos a importants processos d'higienización i supervisats des de la seua recol·lecció fins a la seua distribució i exposició en els centres comercials.

La innovació aporta al producte nous sistemes de conservació que creen dins de l'envàs una atmosfera protegida que beneficia i millora la vida útil del producte. Per a mantenir el producte s'ha de sumar el paper que exerceix la cadena de fred, entre un i quatre graus de temperatura. El producte pot danyar-se si es trenca la cadena de fred.

L'última ponència del curs està prevista per al dia 27 de febrer sota el titule "La rebel·lió en les marques: marques de distribuïdor i consum intel·ligent" i impartida per Fernando Olivares, director del master Comunicació i Indústries Creatives de la Universitat d'Alacant.

Actualitat Universitària


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464