Saltar apartados

La Universitat d'Alacant forma a reeducadores en el primer Seminari teòric i pràctic sobre TDA-H

Seminari_TDA-H

Alacant, 20 de març de 2012

El curs, a partir del que es compondrà un llistat d'assessors, desenvolupa la seua part pràctica en les USMI de l'Hospital Universitari Sant Joan d'Alacant i de l'Hospital General d'Alacant

Xiquets en constant activitat física, impulsius, que pateixen accidents amb freqüència, als quals els resulta difícil mantenir l'atenció en una activitat durant un període de temps continuat, xicotets que són ratllats, tant en l'àmbit familiar com en el col·legi, de maleducats o rebels, poden tenir Trastorn per Dèficit d'Atenció amb Hiperactivitat (TDA-H). Entre el 5% i el 10% de la població infanto-juvenil presenta TDA-H, encara que en molts d'aquests casos no està diagnosticat com a tal. Aquest trastorn de conducta, amb bases biològiques i un fort component genètic, suposa entre el 20% i el 40% de les consultes elevades als serveis de psiquiatria infanto-juvenil, les trucades USMIs (Unitats de Salut Mental Infantil). Els problemes d'autoestima poden estar presents, així mateix, en alguns d'aquests xiquets, derivats del propi TDA-H. La síndrome es diagnostica en major mesura en xics que en xiques i pot afectar a les interrelacions claus en la vida del menor, açò és, les relacions interpersonals amb la família, l'escola, els altres xiquets i amb els seus educadors.

Davant la necessitat real que existeix de comptar amb formadors o "reeducadores" per a poder actuar tant en el col·legi com en el propi domicili, i a proposta del mèdic psiquiatre de l'Agència Valenciana de Salut i especialista en l'àmbit infanto-juvenil, Tomás Cantó, el Departament de Psicologia Evolutiva i Didàctica de la Universitat d'Alacant, en col·laboració amb la Fundació ADANA, comença el dijous 22 de març el Seminari "Optimització, des de la perspectiva psicopedagògica i clínica, de la intervenció psicoeducativa en el TDA-H". La idea final és donar formació específica teòrica i pràctica en TDA-H a l'alumnat interessat, de manera que es genere un grup d'assessors educatius en TDA-H que coneguen de primera mà la realitat d'aquest trastorn, les seues necessitats i les millors estratègies d'ajuda, segons indica la directora del Seminari, Carlota González Gómez.

El Seminari consta de dues parts, una primera part teòrica sobre l'optimització, des de la perspectiva psicopedagògica i clínica, de la intervenció psicoeducativa en el Trastorn per Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat (TDA-H); i la segona part pràctica i aplicada, que serà tutoritzada per especialistes en TDA-H. El lloc de celebració de la part teòrica, que comença el 22 de març i finalitza el 30 del mateix mes, és el Saló de Graus "Alfredo Orts" de l'edifici d'Òptica de la UA. La part pràctica, que es desenvoluparà entre els dies16 d'abril i 15 de juny pròxims, es realitzarà en les Unitats de Salut Mental Infantil dels hospitals de Sant Joan i General d'Alacant, tutoritzats per professionals. Inaugura el catedràtic de Psicologia Evolutiva i de l'Educació de la UA, Juan Luis Castejón.

El Seminari es pot veure a través de videostreaming en l'adreça http://vertice.cpd.ua.es/optica

Actualitat Universitària


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3400

Fax: (+34) 96 590 3464

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464