APRENENT A MANTENIR L'ANSIETAT A RATLLA - Repetició Aula de Salut - Seu Universitària Ciutat d'Alacant

Ir a contenido Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Menú
Altres llocs
Logo Aula de Salut - Seu Universitària Ciutat d'Alacant   Aula de Salut - Seu Universitària Ciutat d'Alacant
Aula de Salut - Seu Universitària Ciutat d'Alacant

APRENENT A MANTENIR L'ANSIETAT A RATLLA - Repetició

 

Inscripció Completa

 

Justificació

L'ansietat i l'estrès semblen ser els mals del nostre temps: les pressions del dia a dia, la sobrecàrrega de treball -o la falta d'ell-, les dificultats econòmiques, els processos de malaltia, l'estil de vida, les expectatives sobre el benestar i la felicitat...tot sembla abocar-nos sense eixida a una espiral d'ansietat i malestar físic i emocional. No obstant açò, no tot l'estrès és nociu i l'ansietat té clares funcions adaptatives i de manteniment de la nostra supervivència. D'açò es dedueix que les solucions efectives enfront de l'ansietat van més en la línia d'aprendre a tolerar-la en lloc d'intentar evitar-la costi el que costi.  Açò últim, a més d'acabar sent ineficaç, altera considerablement la nostra vida quotidiana; provocant, en moltes ocasions, quadres d'ansietat patològica: crisi d'ansietat, trastorn de pànic o angoixa, ansietat generalitzada, agorafòbia…

D'altra banda, el pensament, la capacitat de raonar, anticipar, etc. ens caracteritza com a éssers humans, però no sempre som conscients de com els nostres processos mentals poden actuar al nostre favor, ajudant-nos a enfrontar amb èxit una situació problemàtica o, per contra, dificultant-ho i causant-nos un sofriment innecessari. Més que els esdeveniments en si mateixos, la qual cosa ens afecta és la valoració que fem d'ells, la qual cosa signifiquen per a nosaltres. És així que persones diferents reaccionen de formes diferents davant la mateixa situació. De la mateixa manera, pensar no sempre significa raonar adequadament. Gran part del flux del nostre pensament transcorre de forma quasi “automàtica”, en una espècie de “diàleg intern”, influint en el que sentim i en com actuem. Els pensaments que tenim a cada moment poden ser adequats a la realitat del nostre entorn, amb el que, probablement, les nostres emocions i comportaments també ho seran; o ser exageracions, deformacions de la realitat o falsos raonaments provocats per pors o preocupacions que portaran amb si sentiments excessivament dolorosos.

Però podem ser optimistes: la Psicologia ens ofereix una sèrie de tècniques senzilles i de provada eficàcia per a, no solament adquirir l'habilitat de tolerar l'ansietat, sinó també aprendre d'ella i saber mantenir-la “a ratlla” per a evitar els seus efectes perjudicials en la nostra vida i les nostres relacions. I a més, està al nostre abast aprendre a utilitzar aqueix recurs tan enigmàtic i sorprenent que és la nostra ment perquè treballe al nostre favor, aprenent a “desactivar” algunes maneres de pensar nocius per a nosaltres mateixos.

Objectius

 

Destinataris

Població adulta en general que no hagen fet el taller amb anterioritat.

 

Dates i Horari


Lloc

Seu Universitària Ciutat d'Alacant, C/ Sant Fernando, 40, excepte el dia 5 de març que serà en la C/ Ramón y Cajal, 4.


Docent

Mª Ángeles Torres Alfosea. Psicòloga Clínica, Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. Departament de Salut Alacant – Hospital General.

 

Coordina
Adela Alonso Gallegos, Adjunta d'Infermeria d'Atenció Primària en el Departament de Salut Alacant-Hospital General.

 

Organitza
Aula de la Salut de la Seu Universitària Ciutat d'Alacant i Hospital General (Departament de Salut Alacant).