Exercici físic per a tots

 

Inscripció gratuïta disponible a partir del 24 de setembre (punxant l'enllaç adjunt).

 

En l'actualitat disposem de suficient evidència científica que demostra que l'exercici físic és necessari per a mantenir una bona qualitat i quantitat de vida. Els estudis reflecteixen que prevé la mortalitat prematura per qualsevol causa, disminueix el risc de Malaltia Cardiovascular, descendeix les xifres de pressió arterial, redueix el risc de patir càncer de còlon o mama, disminueix la incidència de diabetis mellitus tipus 2, la síndrome metabòlica i el guany de pes. A nivell del sistema osteomuscular augmenta la densitat òssia de columna, maluc i nina i prevé la pèrdua de massa òssia en dones pre i posmenopáusicas.

Els exercicis de força milloren l'equilibri, la independència funcional i disminueixen el risc de caigudes, amb el que contribueixen al descens de la morbimortalidad prematura. La seua pràctica regular redueix els símptomes d'ansietat i depressió, i en el pacient geriàtric disminueix el risc de discapacitat física i dependència funcional, descendeix la deterioració cognitiva i el risc de malaltia d'Alzheimer.

Tenir una vida activa practicant exercici físic de forma regular és una forma eficaç de prevenir múltiples patologies, augmentar la nostra autoestima, evitar el consum de substàncies tòxiques, millorar les relacions interpersonals i, en conjunt, augmentar la quantitat i qualitat de vida. Es beneficien l'individu, la població i el sistema sanitari, en tractar-se d'una forma molt eficient de millorar la salut. Igualment, el benefici és major a major volum o intensitat d'exercici físic i es produeix d'igual forma en persones que inicien aquesta activitat en edat avançada.

Malgrat tots aquests beneficis, segons l'Enquesta Nacional de Salut de 2012, el 41,3% de la població es declara sedentària, una mica menys de la meitat de les dones (46,6%) i més d'un terç dels homes (35,9%), amb un augment de la prevalença de les patologies cròniques: HTA, hipercolesterolemia, obesitat i diabetis, que segueixen la seua tendència ascendent.


Objectiu General

  • Millorar la qualitat de vida de la població de la ciutat d'Alacant a través de la realització de l'exercici físic en grup.

Objectius Específics

  • Generar habilitats en la població perquè realitzen algun exercici de tipus aeròbic moderat (caminar) en el temps lliure, 5 vegades per setmana no consecutives, amb una durada mínima de 30 minuts. Són 150 minuts setmanals podent-se incrementar fins als 300 minuts. Seguint les recomanacions de les OMS.
  • Realitzar exercici físic de forma regular ajuda a mantenir la independència funcional de les persones majors i la qualitat de vida en totes les edats.
  • Realitzar exercici físic de forma regular disminueix el risc de patir malalties no transmissibles i facilita el control de moltes de les quals han aparegut
  • Aprendre i realitzar exercicis de mobilitat articular i estiramientos.
  • Experimentar la força de realitzar l'exercici en grup.
  • Sentir i aprendre exercicis bàsics de relaxació.

Dirigit a

  • Homes i dones majors de 50 anys que no tinguen deterioració de la mobilitat i/o deterioració de la memòria.

Desenvolupament

  • Dinàmica del grup.
  • Informació sobre les bases de l'exercici físic i els seus beneficis.
  • Mobilització articulacions.
  • Caminar al llarg del passeig marítim del port durant 45 minuts a un ritme de 100 passos per minut.
  • Estiramientos.
  • Relaxació en finalitzar.

Dates i horari

  • 03/10/2018 17:30 - 19:30 Galeria
  • 10/10/2018 17:30 - 19:30
  • 24/10/2018 17:30 - 19:30


Lloc

Seu Universitària Ciutat d'Alacant, C/ Ramón y Cajal, 4.

 

Docent

Adela Alonso Gallegos.


Coordinadora

Adela Alonso Gallegos, Adjunta d'Infermeria d'Atenció Primària en el Departament de Salut Alacant-Hospital General.


Organitza

Aula de la Salut de la Seu Universitària Ciutat d'Alacant i Hospital General (Departament de Salut Alacant).

 

Bibliografia

  1. Grup d'experts del PAPPS. Actualització PAPPS 2014. Revestisca Atenció Primària. Vol. 46 Extraordinari IV, 2014.