L'ALIMENTACIÓ MEDITERRÀNIA: LA NOSTRA MILLOR ALIADA PER A UNA VIDA SALUDABLE - REPETICIÓ Aula de Salut - Seu Universitària Ciutat d'Alacant

Ir a contenido Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Menú
Altres llocs
Logo Aula de Salut - Seu Universitària Ciutat d'Alacant   Aula de Salut - Seu Universitària Ciutat d'Alacant
Aula de Salut - Seu Universitària Ciutat d'Alacant

L'ALIMENTACIÓ MEDITERRÀNIA: LA NOSTRA MILLOR ALIADA PER A UNA VIDA SALUDABLE - REPETICIÓ

 

Inscripció completa

 

Dirigit a persones que no hagen fet els tallers d'alimentació mediterrània anteriors ja que són els mateixos continguts.

 

Justificació

Els estils de vida inadequats (alimentació poc saludable, activitat física insuficient, consum de tabac i alcohol) són en general factors associats a l'origen i desenvolupament de malalties cardiovasculars. Els factors de risc que més evidència reuneixen en relació amb l'increment de risc cardiovascular són l'excés de pes, l'obesitat central, la hipertensió, les dislipemias, la diabetis i la baixa forma cardiorrespiratòria ocasionada en part per la falta d'exercici. Queda fora de dubte la influència que sobre ells tenen algunes pràctiques alimentàries com l'alt consum de greixos saturats, sal i carbohidrats refinats, així com un baix consum de fruites i vegetals. En aquest sentit, estils de vida basats en els patrons de dieta mediterrània actuen com a factors protectors enfront de nombroses malalties crònic-degeneratives. En concret, la piràmide de la Dieta Mediterrània: un estil de vida actual, és un recurs d'educació per a la salut que incorpora nous conceptes com els factors culturals, socials, de tradició gastronòmica i de sostenibilitat. A més d'açò inclou elements propis d'un estil de vida mediterrània, com la migdiada, la convivència o l'estil de vida actiu. És una de les poques piràmides que per primera vegada inclou en la seua base, el consum de fruites i verdures en disminució dels aliments refinats rics en hidrats de carboni, relegant als estrats superiors més estrets els aliments que han de consumir-se amb moderació. En definitiva, no es tracta només de donar prioritat a un determinat tipus d'aliments, sinó de la manera de seleccionar-los, cuinar-los i consumir-los per a aconseguir l'objectiu que siguen saludables, saborosos i plaents.

En aquest sentit, la dieta mediterrània ha sigut estudiada pels seus nombrosos efectes beneficiosos per a la salut. En l'actualitat existeixen diversos estudis científics centrats a estudiar la relació entre la dieta mediterrània i la salut i en concret  mostrarem les aportacions de l'ESTUDI PREDIMED Prevenció Primària de la Malaltia Cardiovascular amb la Dieta Mediterrània, un dels estudis més importants a nivell nacional i internacional.

Descobrirem que Menjar Mindful o Alimentació conscient, no és més que portar l'atenció conscient a l'alimentació. Mindfulness és una forma de parar esment al moment present sense judicis ni crítiques i amb una actitud d'amabilitat i afecte.

 

Objectius


Dirigit a

 

Desenvolupament

 

Continguts, dates i horari

L'alimentació mediterrània: la nostra millor aliada per a una vida saludable (4 hores).
06/03/2019, 17:30 – 19:30 h.
13/03/2019, 17:30 – 19:30 h.

Generar habilitats per a posar en pràctica la cuina mediterrània (3 hores. Es faran dos grups, un per a cada sessió).
21/03/2019, 17:00 – 20:00 h. - Grup 1
28/03/2019, 17:00 – 20:00 h. - Grup 2

 

Lloc

Seu Universitària Ciutat d'Alacant, C/ Sant Ferran, 40, els dies 6 i 13 de març.

Hestia Lucentum, C/ la Vilavella, 1 (al costat de l'Església de Santa María) els dies 21 i 28 de març.

 

Coordinadores

Adela Alonso Gallegos, Adjunta d'Infermeria d'Atenció Primària en el Departament de Salut Alacant-Hospital General.

Irene Guirao Sánchez, nutricionista de Cookpad.

Ana Zaragoza Martí, nutricionista Universidad de Alicante y Subdirectora de Gasterra.

 

Organitza

Aula de la Salut de la Seu Universitària Ciutat d'Alacant, Hospital General (Departament de Salut Alacant), Cookpad Spain i Gasterra.

  Galeria