Participació en projectes internacionals Centre de Suport a l'Estudiant (CSE)

Ir a contenido Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Menú
Altres centres
Logo Centre de Suport a l'Estudiant (CSE)   Centre de Suport a l'Estudiant (CSE)
Centre de Suport a l'Estudiant (CSE)

Participació en projectes internacionals

Projecte CHED (Tempus Tacis JEP 27249-2006)

El projecte "Center of Higher Education for the Disabled" va ser coordinat per la Universitat d'Humanitats de Crimea (Yalta, Ucraïna) i va comptar amb la participació d'universitats de Bèlgica, Itàlia i Espanya, per a col·laborar en la creació d'un centre de rehabilitació i d'educació superior per a estudiants amb discapacitat en la regió de Crimea.

Període del projecte: des de 2007 fins a 2009

La nostra participació en CHED
  • Trobada en Universitat d'Humanitats de Crimea, Yalta

 

Projecte MOLDINCLUD

El projecte apunta al desenvolupament d'un concepte holístico i una estructura pilot per a la formació coordinada de docents en educació inclusiva mitjançant la creació de xarxes corresponsals i el foment de la contribució de les universitats al desenvolupament del suport educatiu, legal i tecnològic per a la implementació de l'educació inclusiva amb una nació gran impacte. El primer pas en el desenvolupament de l'educació inclusiva és la capacitació i / o el readiestramiento dels docents de les escoles generals per a dotar-los del coneixement i les habilitats per a treballar amb xiquets amb NEE i amb els seus pares. Per tant, els membres del consorci expressen la seua voluntat d'establir un centre en particular: el Centre de capacitació docent per a l'educació inclusiva (MOLDINCLUD). Els membres del consorci creuen que la creació d'aquest centre serà un pas important cap a una societat inclusiva.

Període del projecte: des de 2010 fins a 2013

La nostra participació en MOLDINCLUD

 

Projecte EQOPP

El projecte "Igualtat d'oportunitats per a estudiants amb necessitats especials en l'Educació Superior" - EQOPP, Nº 516939-TEMPUS-1-2011-1-BA-TEMPUS-SMHES, el coordinador principal de la qual és la Universitat de Sarajevo, va comptar amb socis de totes les universitats estatals a Bòsnia i Hercegovina, la Fundació per a l'Educació Superior LES SEUES BiH, Associació d'Estudiants amb necessitats especials i voluntaris 'progrés' en Tuzla, Ministeri Federal d'Educació i Ciència i el Ministeri d'Educació i Cultura de la República de socis de Sèrbia i de la UE la Universitat d'Alacant (Espanya), WU Universitat d'Economia de Viena (Àustria) i Katholieke Hogeschool Sint-Lieven (Bèlgica).

Un dels resultats clau del projecte és l'establiment d'oficines de suport a estudiants amb necessitats especials en cada universitat de Bòsnia i Hercegovina. Les oficines estarien equipades amb tecnologies d'assistència que faciliten als estudiants amb necessitats especials amb igual accés als coneixements i diplomes.

Període del projecte: des de 2011 fins a 2014

La nostra participació en EQOPP

 

Projecte MEDAWEL

El projecte europeu MEDAWEL, en el qual participen universitats Palestines, Jordanes, Egípcies i Libaneses ofereix a les institucions d'educació superior amb serveis d'atenció a l'estudiant un enfocament holístico de serveis estudiantils per a augmentar el benestar dels estudiants. Amb aquest objectiu, es plantegen ofertes de serveis a través de la planificació i el desenvolupament específic en els àmbits institucional, nacional i regional, unes ofertes concordes amb els objectius nacionals de cada institució i les prioritats regionals dels projectes Tempus.

La nostra participació en MEDAWEL

 

Projecte SWING

La Universitat d'Alacant ha participat en el projecte europeu  SWING, que té com a objectiu crear polítiques sostenibles en les universitats perquè els estudiants amb discapacitat troben igual accés als ambients i programes d'aprenentatge.

Per a açò, treballem al costat de les universitats: Coventry University anglesa, Four Elements grega i  Università vaig donar Bologna  italiana, en el desenvolupament, selecció, procediments i ús de Tecnologies de la Informació Accessibles i estàndards en accessibilitat que ara estan disponibles a través dels Centres d'accessibilitat creats en els països associats: el Marroc i Egipte.

Període del projecte: des de 2013 fins a 2015 .

La nostra participació en SWING
Estudiants amb discapacitat d'Egipte en-una taula amb els-responsables de la Universitat i especial
carolina madeleine i jose maria fernandez projecte swing
SWING Project UAE Tanger

 

Projecte MUSE

Els principals objectius del projecte MUSE són millorar l'accés, garantir les condicions d'aprenentatge i crear oportunitats d'ocupació per a estudiants amb discapacitat en Institucions d'Educació Superior (IES) en països d'Amèrica Llatina a través de pràctiques innovadores d'inclusió i creació de xarxes. Els tres països llatinoamericans participants són Xile, Mèxic i Argentina amb el suport d'institucions de la Unió Europea (Regne Unit, Espanya, Itàlia i Grècia).

Durant els 36 mesos de durada del projecte s'ha elaborat la  ”Guia de Bones Pràctiques per a serveis de gestió de la discapacitat en institucions d'educació superior”  i la Xarxa MUSE d'Educació Superior Inclusiva  per a presentar exemples i estudis de casos de totes les Institucions d'Educació Superior participants en el projecte. Aquests exemples seran de gran valor per als altres equips puguen aprendre uns d'uns altres, identificar noves necessitats i implementar les bones pràctiques en les seues pròpies institucions.

Període del projecte:  des de 2015 fins a 2018 .

La nostra participació en MUSE

 

Projecte MUSE en Universitat Nacional de Rosario
Projecte MUSE en Universitat de Colima
Projecte MUSE en Universitat de mAGALLANES

 

Projecte INDOEDU4ALL

La Universitat d'Alacant coordina el projecte europeu del programa Erasmus+  INDOEDU4ALL : Ensuring Access and Quality Education for Students with Disabilities in Indonesian Universities. El projecte INDOEDU4ALL, com el seu nom indica, pretén garantir l'accés i la qualitat de l'educació dels estudiants amb discapacitats en les universitats d'Indonèsia. Per a aconseguir-ho, es fa èmfasi en l'ús de la tecnologia i dels productes de suport -Assistive Technology en anglès-.

Període del projecte: des de 2015 fins a 2018.

La nostra participació en INDOEDU4ALL

 

Projecte INDUS4EDUALL Universitat d'alicante jose maria fernandez i diumenge martinez
Projecte INDOEDU4ALL Surabaya University
Projecte INDOEDU4ALL Surabaya University Centre d'Autisme
Projecte INDUS4EDUALL Yogyakarta University

 

Projecte ALDIA

L'objectiu principal del projecte europeu  ALDIA  és reduir les disparitats en els resultats d'aprenentatge que afecten als estudiants amb discapacitat. Per a açò, entre altres activitats s'ha creat el MOOC AlDia que ofereix una formació certificada per a docents en temes relacionats amb l'aprenentatge accessible.  

Període del projecte: des de 2017 fins a 2019.

La nostra participació en ALDIA

 

Primer Focus Group AlDia Jose Maria Fernandez Rosabel Roig
Segundo Focus Group AlDia Jose Maria Fernandez Rosabel Roig
Tercer Focus Group AlDia Jose Maria Fernandez Rosabel Roig

 

 

Projecte PAUS

El projecte PASTURES és la continuació del projecte europeu SWING.

Període del projecte: des de 2017 fins a 2019.

La nostra participació en PAUS
  • Mienbros del Quality Group. Encarregats de vetlar per la qualitat de les actuacions en matèria de Tecnologies Accessibles i productes de suport.

 

Reptes ASEF Summer University 2018

Confecció del repte: "Com un curs en línia accessible" per a la federació Àsia-Europa ( ASEF ) dins del Summer University (ASEFSU21) celebrat a Austràlia i Nova Zelanda al gener i febrer de 2018. Veure video (en anglès) confeccionat per 8 persones amb discapacitat de la federació com a resultat al repte, "Accessible materials":