Accions Càtedra Aigües d'Alacant d'Inclusió Social

Ir a contenido Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Menú
Vicerectorats
Logo Càtedra Aigües d'Alacant d'Inclusió Social   Càtedra Aigües d'Alacant d'Inclusió Social
Càtedra Aigües d'Alacant d'Inclusió Social

Accions

Plataforma online (e-APSA)

Aquest projecte aspira a millorar tant la qualitat dels serveis prestats per APSA com en l'accés als tractaments, prescripcions, ajudes o guies.

La plataforma tindrà inicialment un ús destinat a:

  • Ús per part de les famílies vinculades a APSA
  • Ús per part dels professionals d'APSA
  • Ús per part d'alumnat d'APSA

Així mateix, es considera que té una gran potencialitat d'ús en diversos col·lectius diferents (destinataris potencials):

  • Ús per part de famílies d'altres associacions
  • Ús per part de professionals d'altres associacions
  • Ús per part d'alumnat d'altres associacions
  • Ús per part del públic en general

La plataforma online (i-APSA) es crea per a oferir els serveis de:

  • Formació en diferents modalitats com a e-learning, b-learning, g-guidance o i-counseling
  • Assessorament o tutoria virtual
  • Oferir recursos i continguts a través d'un repositori
  • Crear un fòrum per a la interacció dels usuaris

Les persones usuàries d'aquesta plataforma seran:

  • Professionals d'APSA i externs
  • Persones amb discapacitat o risc de presentar-la (edat: fins a 16 anys).
  • Les famílies d'aquestes persones amb discapacitat o risc

La part relacionada amb TIC serà duta a terme pel grup de recerca GrupoM: Xarxes i Middleware mentre que la part pedagògica la desenvoluparà el grup EDUTIC-ADEI (Educació i TIC. Atenció a la diversitat-Escola Inclusiva), tots dos de la Universitat d'Alacant.

Desenvolupament de l'Àrea TIC i-APSA

L'objectiu és desenvolupar una plataforma electrònica que facilite i agilite la i-formació dels seus usuaris/as, oferint formació en diferents modalitats de semi-presencialitat o no presencialitat i diferents finalitats

Desenvolupament de l'Àrea Pedagògica

Paral·lelament es pretén desenvolupar una plataforma educativa online que desenvolupe dels aspectes, estratègies i continguts pedagògics que donaran funcionalitat a aquesta plataforma, que promoga la col·laboració entre els col·lectius implicats, professionals, famílies i alumnat, compartint experiències valuoses o bones pràctiques.

Els seus continguts han de respondre als reptes actuals i reals que afronta l'atenció a la discapacitat des de la revisió de les necessitats actuals, i des d'una visió pràctica i funcional.

Qüestionari NICOA-online febrer 2018:

Campus inclusiu

L'educació Inclusiva pot ser una proposta d'actuació que deu ser traslladada al context universitari per a poder eliminar tot procés d'exclusió i fer efectiu el principi bàsic d'igualtat d'oportunitats d'aquest alumnat que és una realitat. No podem conformar-nos únicament amb deixar passar l'aconseguit des que es van alçar les primeres veus de la inclusió en etapes prèvies a l'Educació Superior, sinó que hem d'avançar i plantejar propostes d'actuació formatives para i amb la discapacitat.

Des de la Càtedra "Aigües d'Alacant d'Inclusió Social" de la Universitat d'Alacant es  pretén desenvolupar un campus inclusiu la finalitat del qual és disseny d'un programa d'activitats de formació destinades a persones amb diversitat intel·lectual.

Programa d'Estudis Propi d'Especialista en "Competències personals i laborals en entorns d'ocupació amb suport"

Des del Vicerectorat de Responsabilitat Social i Igualtat de la Universitat d'Alacant  s'ha impulsat el Programa d'Estudis Propi d'Especialista en “Competències personals i laborals en entorns d'ocupació amb suport” que el seu objectiu és formar a 15 joves amb diversitat intel·lectual en un entorn inclusiu i dirigit a incrementar el seu empleabilidad en entorns de treball ordinaris (amb suport).

A aquest efecte, el projecte compta amb els avals de l'Associació d'hotels de la província d'Alacant i l'Associació provincial de metal·lúrgica. Sens dubte aquest títol propi suposa un avanç molt rellevant en el reconeixement dels drets de la persones amb diversitat intel·lectual que, ara, podran accedir a cursar estudis universitaris.

La coordinació acadèmica del títol és a càrrec del Departament de Comunicació i Psicologia Social.

Enllaç: https://web.ua.es/va/vr-social/2018-2019-programa-estudis-propis-pep-de-la-universitat-d-alacant-per-a-ocupacio-dirigida-a-joves-amb-discapacitat-intel-lectual.html.

Durant el curs 2017-2018 van participar en el curs 15 joves amb discapacitat intel·lectual en un entorn inclusiu i dirigit a incrementar la seua empleabilitat en entorns de treball ordinaris (amb suport).

El curs ha comptat amb els avals de diferents associacions empresarials, la qual cosa ha permès fins avui l'empleabilitat de 9 d'ells en finalitzar els estudis.

L'alumnat va participar en l'acte de graduació juntament amb el estudiants dels Màsters Universitaris d'Emergències i Catàstroffes, de Nutrició i Alimentació i d'Envelliment Actiu i Salut.

Jornada "RESPONSABILITAT 4.0". Empresa - Universitat - Societat - Discapacitat

"RESPONSABILITAT 4.0" pretén vincular els agents socials en la responsabilitat social pel que fa a l’ocupació de persones amb discapacitat intel·lectual, i construir una xarxa en la nostra societat que perseguisca promoure actituds positives davant de les capacitats personals i laborals de la diversitat funcional, i també desenvolupar conductes proactives i actives d’entorns d’ocupació amb suport en centres, empreses i institucions ordinàries.

Després d’aconseguir 9 insercions laborals de la promoció del curs 2017-2018, amb el CURS D’ESPECIALISTA EN "COMPETÈNCIES PERSONALS I LABORALS EN ENTORNS D’OCUPACIÓ AMB SUPORT" –estudi propi de la Universitat d’Alacant per a l’ocupació dirigida a joves amb discapacitat intel·lectual inscrits en el Sistema de Garantia Juvenil–, la Universitat d’Alacant, a través del Vicerectorat de Responsabilitat Social, Inclusió i Igualtat i la Càtedra d’Inclusió Social Aigües d’Alacant, vol estimular la creació d’una xarxa activa d’agents implicats en la construcció d’oportunitats laborals per a aquest col·lectiu.

En el marc d’aquest projecte, el Vicerectorat d’Estudiants i Ocupació, el Vicerectorat de Responsabilitat Social, Inclusió i Igualtat i la Càtedra d’Inclusió Social Aigües d’Alacant, han programat un esdeveniment el dimarts 26 de febrer a la Seu d’Alacant de la UA per a vincular Universitat-mercat laboral-responsabilitat social, i convidar a tots els agents que vulguen formar part d’aquesta xarxa.

Paral·lelament s’organitzaran visites guiades a les instal·lacions de les empreses que s’adherisquen al projecte amb l’objectiu que l’alumnat amb discapacitat intel·lectual puga conèixer l’estructura organitzativa i els diferents llocs de treball de l’activitat d’aquestes empreses i se’ls explique de primera mà quines funcions i tasques es desenvolupen en aquests llocs per a orientar-los en la formació necessària que els òbriga la porta a l’ocupació d’aquells llocs o semblants.

Per la seua banda, la Universitat d’Alacant, amb el suport de la Càtedra d’Inclusió Social Aigües d’Alacant podria dissenyar i implementar en el futur un programa formatiu “a la carta”, dirigit a les persones amb discapacitat intel·lectual, que responga als requisits d’aquestes oportunitats laborals.