Triatló Centre d'Ocupació

Ir a contenido Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Menú
Altres llocs
Logo Centre d'Ocupació   Centre d'Ocupació
Centre d'Ocupació

Triatló

Triatló d'Innovació i Emprenedoria Social 2018

OBJECTIU

La Universitat d'Alacant (UA) convoca el I Concurs d'Emprenedoria i Innovació Social.

L'objectiu principal d'aquest concurs és ampliar l'àmbit d'actuació del programa ua:emprèn, tenint en compte per a això les demandes que, tant des del context com des de la mateixa institució universitària, es produeixen en matèria d'ocupació, emprenedoria i transferència dels valors i els coneixements adquirits en l'educació superior.

Per a això, i en el marc de la XX MARATÓ D'OCUPACIÓ I EMPRENEDORIA de la UA, s'ha dissenyat un programa d'activitats per al desenvolupament de les capacitats d'innovació social i de la intenció d'emprenedoria en l'àmbit social entre els estudiants i les estudiants de la Universitat d'Alacant.

 

FASES

Les activitats es distribueixen en les tres fases següents:

 

1 FASE - PREPARACIÓ - FORMACIÓ / TALLERS

La fase de preparació està destinada a la formació en matèria d'emprenedoria i innovació social.

Per a això, es faran dos tallers en els quals els participants i les participants hauran d'assistir per a maximitzar les possibilitats d'obtenir premi en el concurs.

La participació en els dos tallers en què es requerirà la signatura del full d'assistència, sumen un total de 2 punts del total dels 10 que es definien en el barem publicat en les bases.

El calendari dels tallers és el següent:

 

a) TALLER D'EMPRENEDORIA SOCIAL 
17 d'abril -  (Sala de coworking del Col·legi Major Universitari)

Les activitats que es desenvoluparan estaran estructurades de la manera següent:

  • 12:00 h - 12:15 h:  Inauguració de la Jornada.
  • 12:15 h - 13:00 h: Conceptes d'Emprenedoria Social.  Xarrada a càrrec de Javier Espinosa. Jabega Social. Màlaga.
  • 13:00 h - 15:45 h: Taller “Com emprendre socialment: eines i casos”. Taller pràctic a càrrec d'Alfred Vernís. Professor de l'Institut d'Investigació Social d'ESADE. Barcelona.

Durant la realització del taller es farà un descans per a dinar a les 14 h.                      

  • 15:45 h - 16:00 h : Descans 
  • 16:00 h - 17:00 h:  Casos d'èxit que il·lustren les possibilitats reals d'èxit d'aquest tipus de projectes, a càrrec d'emprenedors amb projectes en marxa i consolidats.
    • 16:00 h - 16:15 h: Margarita Albors. Socialnest.
    • 16:15 h - 16:30 h: Raúl Contreras. Nittúa.
    • 16:30 h - 16:45 h: Natalia Calderón. Dones Emprenedores Online.
    • 16:45 h - 17:00 h: Félix Segarra. Cuinatur. Empresa socialment responsable.

 

  b) TALLER D'INNOVACIÓ SOCIAL
26 d'abril -  (Sala de coworking del Col·legi Major Universitari)

Les activitats que es faran estaran estructurades de la manera següent:

Durant la realització del taller es farà un descans per a dinar a les 14 h.

  • 16:00 h - 17:00 h: Taller “Com desenvolupar idees socialment innovadores a l'aula”. Taller pràctic a càrrec de Javier Mira . Professor del Departament de Treball Social i Serveis Socials. Universitat d'Alacant.
  • 16:00 h - 18:00 h: Focus groups. Activitat grupal per a l'estímul de la innovació aplicada als reptes socials.  

 

2 FASE - DESENVOLUPE - TUTORIES

Del 2 al 15 de maig - (El lloc de realització de les tutories serà indicat als participants i les participants puntualment)

La fase de desenvolupament consistirà en la realització d'una sèrie de tutories que els participants i les participants hauran de fer per a dirigir i madurar les seues propostes cap a cadascuna de les modalitats del concurs.

En les tutories es desenvoluparan aspectes relatius a la proposta de valor, ja siga emprenedor o innovador o tots dos, així com la viabilitat tècnica de la proposta.

L'objectiu d'aquesta fase és preparar la idea per a la fase de concurs.

Les tutories es duran a terme per tutors i tutores designats i designades per l'organització, i per a poder assignar un tutor o una tutora serà imprescindible haver-se incrit després de la realització dels tallers i abans del 27 d'abril de 2018 a les 23:59:59 h i haver emplenat el formulari que s'indica més endavant en l'apartat (formulari d'inscripció).

Les tutorizaciones tindran lloc entre els dies 2 i 15 de maig.

AVÍS: El no emplenament del formulari d'inscripció o l'emplenament incomplet d'aquest suposa la desqualificació de la proposta i del promotor o promotora d'aquest en el concurs.

 

 3 - FASE - CONCURS - COMPETICIÓ

 16 de maig -  (Sala de Juntes de la Biblioteca General)

Els promotors i les promotores dels projectes exposaran les seues iniciatives, en una modalitat o en les dues, en una presentació de no més de 10 minuts davant d'un jurat format per experts i expertes de la comunitat universitària en matèria d'innovació i emprenedoria social.

Les exposicions tindran lloc el dia 16 de maig a la sala de juntes de la Biblioteca General, en paral·lel a la realització de la XX Marató d'Ocupació i Autoocupació de la Universitat d'Alacant.

Durant la fase de desenvolupament, es donaran les orientacions sobre com fer la presentació de la proposta.

El barem que serà aplicat per a avaluar les propostes es troba publicat en les bases.

 

A QUI VA DIRIGIT? 

A l'efecte d'aquesta convocatòria podran participar en la TRIATLÓ D'EMPRENEDORIA I INNOVACIÓ SOCIAL estudiants matriculats i matriculades en el curs 2017/18 en qualsevol assignatura de cursos de grau i postgrau de la UA.

PREMI

S'atorgaran dos premis de 1.000 €, que hauran de ser utilitzats, si el Vicerectorat d'Estudiants i Ocupació ho considera adequat, perquè una persona de cada projecte guanyador faça un viatge amb l'objectiu de participar en fòrums, congressos, jornades i esdeveniments en general , que específicament es dirigisquen a l'EMPRENEDORIA SOCIAL i a la INNOVACIÓ SOCIAL.

Les persones guanyadores del concurs, podran rebre l'assessorament dels serveis d'orientació d'ua:emprèn on se'ls informarà i aconsellarà sobre els esdeveniments més rellevants en matèria d'emprenedoria i innovació social programats per a l'any 2018 tant a nivell nacional com a internacional.

 Tel.: 965 90 94 01