DoeActua Centre d'Ocupació

Ir a contenido Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Menú
Altres llocs
Logo Centre d'Ocupació   Centre d'Ocupació
Centre d'Ocupació

DoeActua

 

 

¿Què és?

DOEACT_UA  és una iniciativa de la Universitat d'Alacant que constitueix la primera part de l'itinerari formatiu d'ua:emprèn lab i pretén materialitzar idees de negoci innovadores i emprenedores fins a la seua posada en el mercat.

¿Qui pot participar?
  1. Estudiants universitaris, especialment aquells que estiguen cursant últims anys de carrera, Master oficials o no i cursos de postgrau.
  2. Inscrits en les ADL (Agències de Desenvolupament Local) com a cercadors actius d'ocupació.
  3. Persones amb ment inquieta.

 

¿Com puc participar?

Primer hauràs d'inscriure't emplenant el  formulari en el següent enllaç.

Pots participar  presentant la teua idea  de negoci en la sessió inaugural. La presentació es farà sense cap tipus de suport digital i en un màxim de 2 minuts. Després de la presentació de totes les idees hi haurà una primera votació entre tots els assistents i es realitzarà una primera selecció de 10 idees. D'aqueixes 10 idees hi haurà una segona votació en la qual eixiran les 5 idees finalistes a desenvolupar en les sessions posteriors de l'esdeveniment sota la tutorización dels mentors del programa.

També pots participar  sense presentar cap idea , d'aquesta manera t'incorporaràs al grup de treball multidisciplinari del projecte que més t'interesse, aprenent i col·laborant en el desenvolupament del projecte.

¿Quines àrees es desenvolupen en cada projecte?
  1. Estratègia i Desenvolupament de la idea.
  2. Model de Negoci
  3. Identitat corporativa, Comunicació i Màrqueting,
  4. Economicofinancer.
  5. Prototipado i presentació de projectes
¿Què altres activitats es van a dur a terme ?

Presents idea o no en DOEACT_UA volem que descobrisques les teues habilitats emprenedores, per açò hem preparat una sèrie de tallers que t'ajudaran a desenvolupar tot el teu talent. Tota la informació la podràs trobar en la pestanya de “Programa”.

¿En què consisteix la presentació final?

La presentació final podrà exposar-se pel promotor del projecte i aquells participants que aquest designe. Recopilarà tot el treball realitzat en les sessions anteriors en cadascuna de les àrees esmentades, juntament amb el vídeo (opcional), en un temps màxim de 10 minuts per a la seua avaluació posterior per part dels mentors del programa. La idea haurà d'estar clarament exposada de forma visual (fotos, vídeo, maqueta, dibuixos, representació escènica….)

¿Què necessite portar?

És recomanable que portes el teu portàtil amb connexió a internet en cas que no sigues membre de la Universitat d'Alacant, de totes maneres disposaràs d'un ordinador amb internet en cadascuna de les sales de treball.

 

Premis

Premi DOEACT_UA 2019  al millor projecte 6ª edició. Categories:
  1. Premi  “ Lealtis Advocats, S.C . ” ofereix com a premi la redacció dels estatuts socials i dues sessions d'assessorament per a l'elaboració dels acords entre socis.
  2. Premi  EMPRENDEON  un any d'assessorament gratuït en tots els aspectes que una empresa necessita a l'inici de l'activitat: assessoria fiscal, comptable, jurídic i laboral.
  3. Premi  ENEES CONSULTORS : “GPS del Talent Emprenedor”  Es lliurarà al guanyador i a tot el seu equip un diagnòstic dels seus talents, tant individual com d'equip, així com un mapa identificatiu de les seues principals fortaleses, àrees de millora, aportacions a l'equip, estils de comunicació, fonts de motivació i intel·ligència emocional. Seran 2 hores de treball grupal molt enriquidores per a desenvolupar l'autoconeixement i la cohesió de l'equip.
  4. Premi JOVEMPA:  Quota anual d'Associat JOVEMPA durant any 2019.

 

Altres premis

Premi Especial FUNDEUN    consistirà en l'estada d'1 a 3 mesos amb un empresari europeu experimentat per a adquirir les habilitats necessàries per a dirigir una empresa i adquirir noves perspectives sobre la seua idea de negoci i conèixer nous mercats on aplicar el seu projecte premiat.

 

Premi ua:emprèn

Es premia el millor projecte d'una o un estudiant, egressada o egressat de la Universitat d'Alacant amb la tutorización i seguiment del desenvolupament del seu projecte pel Gabinet d'Iniciatives Per a l'Ocupació (GIPE) de la UA en un espai del Centre de Creació d'empreses de la Universitat d'Alacant durant un període de 6 mesos, prorrogable per 6 mesos més en cas de renovar-se per decisió dels promotors de la iniciativa. El valor del premi és de 800€, al que se li aplicarà la retenció d'IRPF corresponent segons la legislació vigent.

Si dins de l'any natural 2019 la persona premiada no ha començat el gaudi del premi, es considerarà que cessa el dret del mateix.

La persona premiada rebrà el 50% d'aquest premi després de la resolució. Aquest import servirà perquè puga anar abonant els serveis de tutorización i seguiment, prestats pel GIPE i que necessàriament facturarà la Fundació General de la Universitat d'Alacant. Amb l'informe final emès de seguiment i aprofitament per part del GIPE i que també arreplegarà si s'han abonat els serveis prestats íntegrament es liquidarà el 50% restant del premi. Premi segons les bases publicades en el BOUA: https://www.boua.ua.es/pdf.asp?pdf=5020.pdf

 

Premi  Impulsa Alacant   seleccionarà 2 millors projectes per al seu tutorización posterior; 6 mesos i 3 mesos respectivament. Un d'ells podrà comptar amb un espai en el Viver d'empreses de l'Ajuntament d'Alacant supeditat a disponibilitat en el moment de la seua incorporació.

 

 

Premi  PADIMA :  diagnòstic de la situació i necessitats en Propietat Industrial, i el compromís de tarifes reduïdes al 50% en aquells registres que necessitara realitzar. PREMI CEEI ELX:  Sis mesos d'accés sense cost algun a les seues instal·lacions de Coworking del CEEI d'Elx. (Subjecte a disponibilitat en la data sol·licitada).

 

Premi CEEI ALCOI  servei de suport i tutela de 5/10 hores per a un projecte que siga de la zona d'Alcoi o comarca.

 

 

Premie  EL SANT COMUNICACIÓ Assessoria de 2 jornades en l'enfocament de la seua estratègia de Màrqueting Online.

 

Premi  SOLUTIONS INSIDE “New Markets New” Rules consistent en un PLA D'EXPANSIÓ INTERNACIONAL per al projecte amb major enfocament global. Es tracta de preparar d'un pla de màrqueting que inclourà en 4 sessions i d'acord al projecte es desenvoluparan els següents punts:

Pla de Màrqueting Internacional #solucioneslastienestu

  • Adaptació del Producte i/o servei del projecte.
  • Determinació de la Proposta de Valor
  • Selecció de Mercats on dirigir el projecte.
  • Selecció de la forma d'entrada

 

 

Premi  SEOInnova : una anàlisi de Keywords més un informe d'optimització per a la creació de continguts per a integrar en l'estratègia de màrqueting del producte o servei.

 

PREMI de la Delegació Valenciana del Col·legi de Geògrafs d'Espanya , al projecte més innovador d'entre els 5 preseleccionats que tinga un impacte positiu en el territori. Aquest premi serà designat per un representant del Col·legi de Geògrafs i podrà quedar desert en cas de no complir-se els requisits exigits per cap dels projectes: El premi consisteix en un període de fins a un any d'assessorament i mentoring, assistit i coordinat pel propi Col·legi de Geògrafs, en el qual els nous empresaris entrarien en contacte directe amb empresaris amb més experiència que els puguen aconsellar i acompanyar durant dita primera any. A més, el vencedor d'aquest premi podrà beneficiar-se de manera gratuïta, durant aqueix període de temps, dels cursos i activitats que la Delegació Valenciana del Col·legi de Geògrafs oferisca (exemple de temàtiques: fons europeus, Sistemes d'Informació Geógrafica, Impacte Ambiental, Gestió d'empreses, Geolocalización, etc.)

 

PREMIE “Rendiment Màxim” Al PROJECTE AMB MILLOR TREBALL EN EQUIP : Prova TEP (Test d'estat psicològic). Aquesta prova s'utilitza en els equips esportius per a millorar el rendiment. Aquest premi es lliurarà a tot l'equip que compon el projecte.

 

Premie  GRUP IFO  A la millor idea de venda online.

Entre les idees finalistes s'escollirà un projecte per a ajudar-li a llançar la seua idea i engegar-la. El premi consisteix en Tenda Online amb domini i hosting durant un any.

 

PREMI GENION

Un lloc d'oficina a jornada completa en categoria flexible (planta superior o sala Actiu) durant 6 mesos.

 

Premie Component Creatiu Anes Ortigosa:

  • Accés totalment gratuït al videocurso online “Potència la teua creativitat” per a tots els/as finalistes de DOEACTUA.Descompte directe del 50% per al videocurso online “Potència la teua creativitat” per a TOTS els participants de DOEACTUA que hagen assistit a la majoria de sessions i tallers.

 

 

Premi SISTEL.  2 sessions d'assessorament integral que inclou des de desenvolupament de producte, ciberseguridad, programes de gestió i control, desenvolupe web, entre uns altres.

 

 

OBSERVACIONS : Per a tots els premis, si dins de l'any natural 2019 la persona premiada no ha començat el gaudi del premi, es considerarà que cessa el dret del mateix.

 

 

Premi especial de participants

 

Programa

Dimecres 30 de gener: 15.00 a 21.00. LLOC: SALÓ D'ACTES EDIFICI GERMÁN BERNACER.

15.00 Registre

16.00 Inauguració iniciativa DOEACTUA

16.30 Sessió- “motivacional”:  “la meua història emprenedora”  pros i contres de ser emprenedor, dificultats de la fase inicial dels projectes de negoci.

Cristina Rodríguez Vicente, M d'Alexandria.

Julián Sánchez, True Gault.

María Regna. NatUrban Finalista DOEACTUA 5ª edició.

Grup RESSONANT.

17.00  Taller Basubanda: creativitat, improvisació i…. acció!!!

18:30  Taller: La següent generació d'emprenedors”  (Viu els teus somnis i crea un món millor). Xoan González d'Enees Consultors. Com presentar la teua idea de negoci i anàlisi perfil emprenedor.

21:30 Fi 1ª Jornada.

Dijous 31 de gener: 15.30 a 21.00 LLOC: SALÓ D'ACTES EDIFICI GERMÁN BERNACER.

15.30  Taller: Propietat Industrial i protecció de la Creativitat . Eva Toledo. Cofundadora de PADIMA.

16.00 Presentació de patrocinadors i col·laboradors.

16.15  Presentació d'Idees  dels participants 2 min. sense suport digital.

17.30 Votació i preselecció de 10 projectes entre tots els assistents, exclosos organitzadors. Ronda de preguntes per part de mentors.

18:00 Networking-cafè.

18.00 Votació definitiva a 5 projectes finalistes a desenvolupar durant la resta de jornades, entre tots els mentors exclosos organitzadors.

18.15 Formació d'equips de treball per a cada projecte i assignació grup de mentors.

18:30  Repte: Emprendre en equip. Taller de Lideratge i Treball en Equip . Xoan González d'ENEES CONSULTORS.

21.00 Fi d'1ª jornada.

Divendres 1 de febrer 9.00 a 21.00. EDIFICI GERMÀ BERNÀCER.

9.15  Workshop: Desenvolupament de producte Maquinari.  Luis Ródenas. SISTEL. Saló d'Actes Edifici Germà Bernàcer.

10.30  Cas de Responsabilitat Social Corporativa . Cecilia Coll de Laboratoris Quinton. Saló d'Actes Edifici Germà Bernàcer.

11.00 CAFÈ PATROCINAT PER LABORATORIS QUINTON

11.30  Taller: Innovació Models de Negoci, com dissenyar-los . LLOC: Saló d'Actes Edifici Germà Bernàcer. Jordi Tormo. CEEI Alcoi. Aquest taller requereix d'inscripció en el següent enllaç: http://ceeialcoi.emprenemjunts.es/?op=14&n=12890

14.00 PAUSA MENJADA.

15.00  PADIMA Consulting . Assessorament en Propietat Industrial i Protecció de la Creativitat dels projectes finalistes. LLOC:  SALÓ D'ACTES EDIFICI GERMÁN BERNACER.

15.30  Taller: 1ª part. Com començar amb l'anàlisi economicofinancera del meu projecte i fonts d'informació . Juan José Martínez. IDELSA. LLOC:  SALÓ D'ACTES EDIFICI GERMÁN BERNACER.

15.30-21.15  MENTORING  Treball en grups per projecte amb orientació dels mentors experts particularizado en cadascun dels projectes. LLOC: EDIFICI GERMÁN BERNACER.

GRUP 1 GB/INF3

GRUP 2 GB/1002

GRUP 3 GB/1003

GRUP 4 GB/1004

GRUP 5 GB/INF4

Àrees: 1) Estratègia i Desenvolupament de la idea. 2) Model de Negoci 3) Identitat corporativa, pla de comunicació i pla de Màrqueting, 4) Pla Economicofinancer. 5) Prototipado i presentació de projectes.

18.30 CAFÈ PATROCINAT PER PADIMA

20.15-21.15  Taller: 2ª part. Anàlisi economicofinancera del meu projecte . Juan José Martínez. IDELSA. LLOC: GB/INF1.

21.15 Fi jornada. Ronda d'experts: En aquesta part de la jornada el que es pretén és fer una avaluació prèvia de l'estat del projecte amb recomanacions per a la jornada del dissabte final.

Dissabte 2 de febrer 9.00 a 14.00. LLOC: AULARI 1.

GRUP 1 AULA A1/26P,

GRUP 2 AULA A1/27P,

GRUP 3 AULA A1/32P,

GRUP 4 AULA A1/33P

GRUP 5 AULA A1/34P

9.00-12.00 Treball en equip: Ultimes matisacions, “prototipado”, vídeo (opcional) i desenvolupament del projecte per a la presentació.

12.00  Presentacions públiques finals dels projectes  (10 mín) amb projecció de videos. LLOC:  AULARI 1 AULA A1/1G

13.00 Pausa per a la deliberació de premis.

13.15  Lliurament de premis i CLAUSURA  per part de la Vicerectora d'Estudiant Dª Nuria Vaig granar. LLOC:  AULARI 1 AULA A1/1G

Mentors

L'equip de mentors de  DOEACT_UA està compost per  selecció de professionals amb àmplia experiència en l'àrea de direcció i gestió d'organitzacions , amb experiència en entorns locals, nacionals i internacionals. A més de la seua formació acadèmica cal destacar en ells la seua  dilatada experiència i capacitat de pedagògica.

Descobreix el nostre equip de mentors

 

 

Inscripció

Formulari d'inscripció. 

  1. Si eres o has sigut alumne de la Universitat d'Alacant, hauràs de punxar a  “Crear compta amb UACloud”.  Per a açò utilitzaràs el teu mail i contrasenya que ja utilitzes per a qualsevol gestió amb la Universitat d'Alacant.
  2. Si no eres alumne de la Universitat d'Alacant, punxa a  “Crear un nou compte”.  Per a açò necessitaràs el teu compte de correu electrònic habitual.

Una vegada enviat, rebràs automàticament un  email de confirmació  sobre la recepció de les teues dades.

Passats uns dies rebràs també un altre  mail de benvinguda  en el qual et sol·licitarem les dades de la idea que, en un cas, vols presentar. Recorda que pots inscriure't encara que no vages a presentar cap idea, en aqueix cas, quan rebes el mail de benvinguda simplement indica que “No presentes idea”.

  1. Abonar la quota d'inscripció mitjançant transferència bancària al següent compte del Santander:

Nº de compte  ÉS41-0049-6587-15-2716163091

Concepte  – “Nomene Cognom1 Cognom2 Inscripció ACTUA”

Quota d'inscripció  – 10 euros

  1. Enviar el justificant de pagament escanejat per correu electrònic a marga.ruiz@ua.es indicant en l'assumpte: “COMPROVANT DE PAGAMENT: Nom Cognomene1 Cognom2” i es respondrà a aquest corroborant la recepció del cobrament.
  2. Finalment, dies previs a l'inici del programa s'enviarà un email per a recordar les hores d'inici i finalització del programa així com detalls que siguen de rellevància per al participant.

 

Per a qualsevol dubte respecte al programa, no dubtes a contactar amb

  Israel Pastor o Pep Rubio

Telèfon : 965903915

Email : empleabilidad.ce@ua.es