Saltar apartados

COM PODEM GESTIONAR LA NOSTRA BIBLIOGRAFIA? EL NOU REFWORKS

CURS CANCEL·LAT

CODI DEL CURS: 600031

IMPARTIT PER:

Ana Rosa Candela Hidalgo. Facultativa d'Arxius, Biblioteques i Centres de Documentació. Sotsdirecció Punt BIU. Universitat d'Alacant.

Mario Florido Pérez. Facultatiu d'Arxius, Biblioteques i Centres de Documentació. Tècnic de recolze en Punt BIU. Universitat d'Alacant.

DIRIGIT A:

Personal Docent i Investigador de la Universitat d'Alacant.

OBJECTIUS:

  • Conscienciar el PDI de la importància dels gestors de referències bibliogràfiques com a eines essencials per a la gestió automatitzada de la bibliografia
  • Facilitar l’adquisició dels coneixements necessaris per a inserir, mantenir i organitzar les referències bibliogràfiques obtingudes de diferents recursos d’informació en una base de dades personal.
  • Facilitar l’adquisició dels coneixements necessaris per a rendibilitzar aquesta base de dades personal a l’hora de crear bibliografies i d’inserir cites bibliogràfiques en els textos.
  • Difondre la coexistència actual de les 2 versions del gestor Refworks: el clàssic (Refworks Legacy) i el Nou Refworks.

CONTINGUTS:

  • Els programes de gestió bibliogràfica: descripció i característiques. Què és Refworks i per a què serveix?
  • Vigència del Refworks clàssic (Refworks legacy)
  • Crear un compte d'usuari o usuària.
  • Crear la nostra base de dades en Refworks: Introducció de les referències
    • Exportació directa de bibliografia des de bases de dades i portals de revistes electròniques.
    • Introducció de referències amb "Save to RefWorks"
    • Introducció manual de referències bibliogràfiques.
    • Importació des de catàlegs, bases de dades o des d'Internet.
    • Importació-exportació des d'altres gestors.
  • Organitzar les nostres referències en Refworks:
    • Crear carpetes i gestionar-hi les referències.
    • Modificar registres: editar registres, afegir arxius adjunts, eliminar registres, editor global...
    • Assignar etiquetes
    • Detectar i eliminar duplicats
    • Treballar amb les pròpies referències des del PC personal: Dropbox
  • Cercar referències bibliogràfiques en Refworks.
  • Crear bibliografies i edició de formats bibliogràfics.
    • Crear una llista de referències bibliogràfiques.
    • Inserir cites bibliogràfiques i referències dins d'un text.
      • Word
      • Google Docs
  • Treballar amb els documents en pdf :
    • Anotacions en documents en RefWorks
  • Compartir col·leccions
  • Exportació de registres a altres gestors i a una fulla de dades (Excel)

AVALUACIÓ:

Assistència (mínim el 80% de les hores totals del curs).

INFORMACIÓ GENERAL:

Durada: 8 hores.

Nombre de places: 20, atorgades per rigorós ordre d'entrada del formulari d'inscripció online habilitat en aquesta pàgina dins de cadascun dels col·lectius als quals prioritàriament vagen dirigits els cursos i el Pla d'Igualtat de la UA.

Modalitat: presencial

Llengua vehicular: castellà.

Termini d'inscripció: del 9 al 19 de maig, a partir dels 9.00 hores.

Dates i horari: 27 i 28 de maig, d'11 a 14 hores, i 29 de maig, de 12 a 14 hores

Lloc de realització: aula d'informàtica INF4 (edifici Germà Bernàcer)

ADMESOS/ES:

L'ICE comunicarà a través de correu electrònic a totes les persones inscrites el 20 de maig l'admissió o no en el curs que hagen sol·licitat .


Aquelles persones que, en cas de no assistir al curs, no ho comuniquen a la Secretaria de l'ICE abans que comence, no podran participar en cap curs organitzat per aquest Institut l'any en curs.

 

 

rv

Institut de Ciències de l'Educació


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3520-3521

Fax: (+34) 96 590 3684

Facebook: https://web.ua.es/es/repositorio/imagenes/logos/facebook_medi.png

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464