Saltar apartados

PLA DE MILLORA DE L'ACTIVITAT DOCENT (DOCENTIA-UA) ICE DE LA UNIVERSITAT D'ALACANT

En aquest apartat s'exposa la relació d'activitats de formació que ofereix l'ICE i que configuren el Pla de Millora de l'Activitat Docent de DOCENTIA-UA.

S'ha configurat una àmplia oferta de formació amb la finalitat que el professorat puga triar aquelles activitats que més li interessen.

En cada dimensió de l’avaluació hi ha un curs online, obert a tota la comunitat universitària, que es pot realitzat al llarg de varios mesos i comporta un treball individual estimat de 10 hores. Si es prefereix un altra temàtica, es pot assistir a una formació presencial o semipresencial, triant d’entre els altres cursos que s’ofereixen a la mateixa dimensió, sempre que el total d’hores siga de almenys 10. La superació dels cursos a les tres dimensions comportarà el compliment de l’indicador corresponent al programa d’avaluació DOCENTIA-UA.

La inscripció i superació en aqueixos cursos no és obligatòria, però serà un mèrit puntuable per a la convocatòria DOCENTIA-UA del curs 2018-2019. El curs vinet (2019-2020) sí serà obligatòria en el cas de les persones que obtingan avaluació desfavorable en general o en alguna dimensió aquest curs. Així doncs, tot el professorat, amb independència del resultat de la seua avaluació, pot accedir a aquesta oferta formativa que integra el Pla de Millora, per poder acomplir l'indicador "Participació en activitats de millora docent".

Dimensió I. Planificació de la docència

Denominació del curs

Hores

Modalitat

Dates

La planificació docent i la programació en l'aula per a obtenir els resultats d'aprenentatge. 
Eugenio Astigarraga Echevarría (Mondragon Unibertsitatea) i Juan Francisco Álvarez Herrero (Universitat d'Alacant)

10

Online (curs obert, amb diversos periodes d'inscripció)

Obert del 4 de març al 17 de juny

Entorns d'ensenyament i aprenentatge enriquits amb tecnologies.
Ana García Valcárcel (Universidad de Salamanca)

10

Semipresencial (8P+2O)

16 i 17 de maig

Aprenentatge entre iguals: Mètodes i tècniques d'aprenentatge cooperatiu.
David Duran (Universitat Autònoma de Barcelona)

5

Presencial

8 d'abril

Aprenentatge rizomàtic: estratègies metodològiques per a aprendre en comunitats d'aprenentatge connectades.
José Luis Serrano Sánchez (Universidad de Murcia)

10

Semipresencial (8P+2O)

12 i 19 de juny

Aula invertida (Flipped Classroom) en la docència universitària.
María Paz Prendes Espinosa i María del Mar Sánchez Vera (Universidad de Murcia)

10

Semipresencial (8P+2O)

4 i 11 d'abril

Creació de recursos i ús d'eines tecnològiques

Albert Sangrà Morer (UOC)

5

Presencial

22 de maig

 

Dimensió II. Desenvolupament de l'ensenyament

Denominació del curs

Hores

Modalitat

Dates

Metodologies actives en l'aula universitària. 

Xavier Carrera (Universitat de Lleida) i Juan Francisco Álvarez (Universitat d'Alacant)

10

Online (curs obert, amb diversos periodes d'inscripció)

Obert del  11 de març al 17 de juny

Desenvolupament d'habilitats didàctiques i estratègies metodològiques eficaces en l'aula universitària. L'aprenentatge per tasques i projectes.
María del Mar Sánchez Vera i Isabel María Solano Fernández (Universidad de Murcia)

10

Semipresencial (8P+2O)

7 i 14 de maig

Millora la teua gestió docent amb Google i les seues eines col·laboratives.
Juan Ramón Rico Juan (Universitat d'Alacant)

25

Semipresencial

8, 10 i 12 d'abril

Moodle UA. Nivell avançat.
David Carrillo (Universitat d'Alacant)

10

Semipresencial

18, 19 i 20 de juny

Moodle UA. Una visió general.
Francisco Fernández Carrasco (Universitat d'Alacant)

15

Semipresencial

4 i 6 de març

Metodologies col·laboratives en la Universitat.
Mª Paz Prendes Espinosa i Isabel Gutiérrez Porlán (Universidad de Murcia)

 10

 Semipresencial (8P+2O)

23 i 30 de maig

 

 

Dimensió III. Resultats

Denominació del curs

Hores

Modalitat

Dates

L'avaluació en la docència universitària. 
Mª Luisa Belmonte Almagro (Universidad de Murcia)

10

Online (curs obert, amb diversos periodes d'inscripció)

Obert del 18 de març al 17 de juny

El portafoli i la seua importància en l'avaluació formativa: aplicacions, avantatges i desavantatges del seu ús.
María Dolores Martínez Lirola (Universitat d'Alacant)

 5

 Presencial

 12 de març

Estratègies d'implantació de la docència online i d'avaluació dels aprenentatges.
Teresa Romeu Fontanillas (UOC)

 5

 Presencial

 16 de maig

L'avaluació formativa dels aprenentatges universitaris mitjançant rúbriques digitals.
Manuel Cebrián de la Serna i Daniel Cebrián Robles (Universidad de Malaga)

 10

 Presencial

10 i 11 de juny

L'avaluació autèntica com a eina d'aprenentatge
Carles Monereo (Universitat Autònoma de Barcelona)

10

Semipresencial (8P+2O)

27 i 29 de maig

P: hores presencials

O: hores online (no presencials)

Institut de Ciències de l'Educació


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3520-3521

Fax: (+34) 96 590 3684

Facebook: https://web.ua.es/es/repositorio/imagenes/logos/facebook_medi.png

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464