Saltar apartados

COM PODEM GESTIONAR LA NOSTRA BIBLIOGRAFIA?: EL NOU REFWORKS

CODI DEL CURS: 600055

IMPARTIT PER:

Ana Rosa Candela Hidalgo. Facultativa d’Arxius, Biblioteques i Centres de Documentació. Subdirecció Punt BIU. Universitat d’Alacant.

Mario Florido Pérez. Facultatiu d’Arxius, Biblioteques i Centres de Documentació. Tècnic de Suport en Punt BIU. Universitat d’Alacant.

María Adoración Esteban Alcaraz. Directora adjunta de Suport als Usuaris la BUA. Universitat d’Alacant.

DIRIGIT A:

Personal docent i investigador de la Universitat d'Alacant.

DESCRIPCIÓ:

Curs en modalitat online (amb un petit suport de tutories presencials voluntàries), amb el qual es pretén difondre la nova versió del gestor de referències Bibliogràfiques Refworks i aconseguir que l’alumnat tinga un nivell òptim d’utilització d’aquest, tant en l’emmagatzematge i l’organització de la seua bibliografia (referències bibliogràfiques i documents), com en l’aprofitament rendible d’aquesta en la generació de bibliografies i inserció de cites en els seus treballs acadèmics i d’investigació.

OBJECTIUS:

  • Difondre les col·leccions i els recursos d’informació en format electrònic que facilita la Universitat d’Alacant, com també del gestor de referències bibliogràfiques Refworks.
  • Facilitar l’aprenentatge i la utilització dels recursos d’informació principals de caràcter multidisciplinari i/o especialitzat que ofereix la BUA
  • Conscienciar les persones assistents de la importància dels gestors de referències bibliogràfiques com a eines essencials per a la gestió automatitzada de la bibliografia.
  • Facilitar l’adquisició per part dels assistents de les competències necessàries per a gestionar les referències bibliogràfiques obtingudes de diferents recursos d’informació en una base de dades personal:
    • Crear un compte i accedir-hi
    • Incorporar referències bibliogràfiques des de bases de dades, portals de revistes electròniques, catàlegs, recursos en obert o de manera manual
    • Incorporar documents de manera manual o automàtica
    • Gestionar referències, organitzar-les en carpetes i compartir-les
    • Emmagatzemar documents i treballar-hi
    • Exportar les referències a fulls de càlcul o a altres gestors
  • Facilitar l’adquisició per part de les persones assistents de les competències necessàries per a crear bibliografies i inserir cites bibliogràfiques en els seus textos, utilitzant els diferents estils de citació.

 

CONTINGUTS:

  • Els programes de gestió bibliogràfica: descripció i característiques. Què és Refworks i para què serveix?
  • Versions de Refworks: Refworks Clasis i Nou Refworks
    • Migració des de RefWorks clàssic al nou RefWorks
    • Vigència del Refworks clàssic
  • Crear un compte d’usuari/ària.
  • Creació de la nostra base de dades en Refworks: Introducció de les referències.
    • Exportació directa de bibliografia des de bases de dades i portals de revistes electròniques.
    • Importació de referències des de fitxers bibliogràfics
    • Introduint referències amb «Save to RefWorks»
    • Introducció manual de referències bibliogràfiques
    • Importació des de catàlegs, bases de dades o des d’Internet.
    • Importació-exportació des d’altres gestors.
  • Organització de les nostres referències en Refworks:
    • Crear carpetes i gestionar-hi les referències
    • Modificació de registres: editar registres, afegir arxius adjunts...
    • Assignar i modificar etiquetes: editor global
    • Detectar i eliminar duplicats
    • Treballar amb les referències des del PC: Dropbox
  • Cercar referències bibliogràfiques en Refworks
  • Creació de bibliografies i edició de formats bibliogràfics
    • Creació d’una llista de referències bibliogràfiques
    • Inserir cites bibliogràfiques i referències dins d’un text.
      • Word
      • Google Docs
  • Treballar amb els documents en PDF:
    • Anotacions en documents en RefWorks
  • Compartir col·leccions

 

AVALUACIÓ:

Assistència a un 85%, com a mínim, de la durada total del curs, i haver fet les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades pel professorat.

INFORMACIÓ GENERAL:

Durada: 20 hores no presencials.

Modalitat: en línia..

Llengua vehicular: castellà.

Nombre de places: 40, atorgades per rigorós ordre d’entrada del formulari d’inscripció en línia habilitat en aquesta pàgina dins de cadascun dels col·lectius a què prioritàriament van dirigits els cursos i el Pla d’Igualtat de la UA.

Termini d'inscripció: finalitzat

 

Dates: del 18 de novembre al 2 de desembre

 

Tutories voluntàries presencials* (no es comptabilitzen per a la superació del curs):

-19 novembre: de 12.00 a 13.00 i de 16.00 a 17.00 hores. Aula d'informàtica 2- Planta Baixa- Aulari III.

-27 de novembre: de 12.00 a 14.00 i de 16.00 a 18.00 hores. Aula d'informàtica 2- Planta Baixa- Aulari III.

*Nota: seria convenient que l'alumne/a portara el seu portàtil.

 

CERTIFICACIÓ

La Universitat d’Alacant podrà incloure la realització d’algun tipus de prova avaluadora per a poder obtenir el certificat d’aprofitament corresponent.

PERSONES ADMESES:

L’ICE comunicarà a través de correu electrònic a totes les persones inscrites el 7 de novembre l’admissió o no en el curs que hagen sol·licitat.

Aquelles persones que, si no assisteixen al curs, no ho comuniquen a la Secretaria de l’ICE abans que aquest comence, no podran participar en cap curs organitzat per aquest Institut l’any en curs.

 

 

 

 

 

rv

 

 

 

Institut de Ciències de l'Educació


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3520-3521

Fax: (+34) 96 590 3684

Facebook: https://web.ua.es/es/repositorio/imagenes/logos/facebook_medi.png

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464