Saltar apartados

VISIBILITAT DE L'INVESTIGADOR/A I LA SEUA INVESTIGACIÓ: L'IMPACTE ACADÈMIC I SOCIAL DE LES NOSTRES PUBLICACIONS, ON PUBLICAR I QUÈ TENIR EN COMPTE A l'HORA DE FER-HO

CODI DEL CURS: 600042

IMPARTIT PER

Santiago Mengual Andrés. Universitat de València

DIRIGIT A

Personal Docent i Investigador de la Universitat d'Alacant vinculat als processos de investigació.

REQUISITS

Coneixements de tècniques qualitatives de investigació.

OBJECTIUS

  • Conèixer les diferents xarxes socials genèriques i específiques de recerca
  • Conèixer les diferents eines i portals de difusió la productivitat científica
  • Emprar les xarxes socials genèriques i específiques per a millorar el perfil professional/investigador
  • Analitzar les diferents eines web que permeten donar a conèixer la productivitat de l'investigador/grup/universitat
  • Emprar diferents eines emergents per a donar a conèixer i crear mèrits acadèmics.
  • Conèixer les novetats i tendències en els processos de publicació científica.

CONTINGUTS

  • La publicació i difusió científica en l'actualitat: panorama internacional
  • L'OpenAcces i la seua rellevància en la difusió de la recerca
  • Serveis de perfils estandarditzats per a l'investigador, el futur.
    • ORCID
    • ResearchID
    • SCOPUS Author ID
    • Alteratives i perfils emergents
  • Serveis per a la recerca
    • Web of Science (JCR) i Scopus (SJR)
    • Analitzadors de tendències en recerca (Incites, SciVal, etc)
    • Serveis web per a la difusió de la recerca
    • Llocs i serveis web on fer visibles les meues publicacions
    • Llocs i serveis web on compartir els meus resultats de recerca
  • Mesurament de la popularitat i l'impacte acadèmic i social de les publicacions.
    • Mètriques clàssiques
    • Almètriques
  • Noves tendències en publicació i difusió científica
    • Canals específics i alternatius
    • L'article del futur
    • Revistes emergents (noves tendències en la publicació)
    • Publicació de continguts de suport a una recerca (Codi Font, Datashets, Videoàbstracts...)
    • Open Peer Review i Crowdfunding...
  • Ús de xarxes socials genèriques, professionalitzants i específiques per a la difusió científica i el seu seguiment

 

AVALUACIÓ

Assistència (mínim el 85% de les hores totals del curs).

CERTIFICACIÓ:

La Universitat d’Alacant podrà incloure la realització d’algun tipus de prova avaluadora per a poder obtenir el certificat d’aprofitament corresponent.

INFORMACIÓ GENERAL

Durada: 20 hores

Modalitat: en línia

Nombre de places: 45, atorgades per rigorós ordre d’entrada del formulari d’inscripció en línia habilitat en aquesta pàgina dins de cadascun dels col·lectius als quals prioritàriament van dirigits els cursos i el Pla d’Igualtat de la UA.

Llengua vehicular: castellà

Termini d’inscripció: FINALITZAT.

Dates: del 16 de setembre al 4 d'octubre.

RELACIÓ DE PERSONES ADMESES

Es comunicarà el 9 de setembre, a través de correu electrònic, a totes les persones inscrites l'admissió o no en el curs sol·licitat.

Si no assistiu al curs i no ho comuniqueu abans que aquest comence a la Secretaria de l’ICE, no podreu participar en cap curs organitzat per aquest Institut l’any en curs.

 

 

 

 

 

rv

Institut de Ciències de l'Educació


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3520-3521

Fax: (+34) 96 590 3684

Facebook: https://web.ua.es/es/repositorio/imagenes/logos/facebook_medi.png

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464