Saltar apartados

Programa de Formació Docent entorn de la Docència Online - COVID 19

Cursos del Pla de formació del professorat en Competències Digitals

Relació d'activitats formatives que conformen el Pla de formació del professorat en competències digitals del Vicerectorat de Qualitat i Innovació Educativa i organitzat per l'ICE. 

CURSOS EN LÍNIA

Curs Moodle UA: avaluació d'emergència

Termini d'inscripció: del 28 d'abril al 4 de maig

Dates de celebració: de l'11 al 22 de maig

 

WEBINARS

PRESENTACIÓ

En el context excepcional actual en el qual ens trobem, i en el marc del Pla de Continuïtat Docent, el Vicerectorat de Qualitat i Innovació Educativa i el Vicerectorat de Responsabilitat Social, Inclusió i Igualtat, han promogut el desenvolupament d'un “Programa de Formació Docent entorn de la Docència Online”.

Aquest programa està organitzat per l'ICE de la Universitat d'Alacant i en ell participa professorat d'aquesta universitat dins del voluntariat UA d'emergència social col·lectiva.

Com a activitat principal, s'han organitzat una sèrie de webinars (videoconferències en línia en les quals els assistents interactuen entre si) sobre temes que giren entorn de recursos a utilitzar i temes d'interès sobre la docència online. L'objectiu principal d'aquestes videoconferències, després d'una breu presentació del tema, serà aclarir dubtes i preguntes dels assistents a manera de fòrum “audiovisual”.

 

WEBINARS PROGRAMATS

Enllaç al cronograma detallat de webinars, així com les gravacions i material d'interés

 

 

ASPECTES A TENIR EN COMPTE DELS WEBINARS

  • Els temes abordats seran recursos a utilitzar i temes d'interès en la docència online.
  • Es publicaran periòdicament els respectius cronogrames i horaris dels webinars.
  • Hi ha diversos nivells per als respectius webinars (no iniciats, iniciats, nivell mitjà, nivell avançat).
  • No hi ha convocatòria d'inscripció. Entrarà qui ho desitge. Es tracta d'una activitat voluntària per part de ponents i assistents.

En cada webinar hi haurà una primera presentació breu per part del professor/a i, a continuació, els assistents podran preguntar sobre el tema. Aquesta és la part fonamental del webinar ja que el que es pretén és resoldre dubtes i preguntes concretes dels assistents.

  • La duració màxima d'un webinar serà d'una hora; finalitzarà abans si no hi ha més preguntes o dubtes.
  • S'utilitzarà Google Meet per a desenvolupar els webinars. És important que entres al webinar tenint el teu compte de gcloud.ua.es obert. D'aquesta forma, no serà necessari que t'autoritzen l'entrada; entraràs automàticament.
  • Els webinars seran gravats. Al principi de cada webinar, una persona de l'ICE presentarà i llegirà el text que ha remés el Vicerectorat d'Estudis sobre això. Aquesta persona s'encarregarà de l'enregistrament.
  • Si un assistent no desitja aparèixer en l'enregistrament, haurà de desconnectar la seua càmera (i el seu micròfon si tampoc vol que la seua veu es registre).
  • Els webinars gravats es publicaran en aquesta web de l'ICE, en la web del Pla de Continuïtat Docent (https://pdc.ua.es/va/profesorado.html) i en el canal de telegram habilitat.

Es llegirà aquest text sobre la protecció de dades al començament de cada webinar:

«Amb motiu de la suspensió temporal de l'activitat docent presencial en la UA, informem de les condicions d'ús de l'aplicació de videoconferència que a continuació s'utilitzarà:

1 La sessió serà gravada a fi de facilitar a l'alumnat, amb posterioritat, el contingut de la sessió docent.

2 Es recomana a les persones que hi assisteixen que desactiven i inhabiliten la càmera del seu dispositiu si no desitgen ser visualitzades per la resta de les persones participants.

3 Queda prohibida la captació o l’enregistrament de la sessió, com també la reproducció o la difusió, total o parcial, siga quin siga el mitjà o el dispositiu utilitzat. Qualsevol actuació indeguda comportarà una vulneració de la normativa vigent, de la qual poden derivar-se les responsabilitats legals pertinents.»

NECESSITES MÉS FORMACIÓ O VOLS FORMAR PART DELS PONENTS VOLUNTARIS?

  • La idea és que un mateix webinar es repetisca en setmanes posteriors. En aquest cas, no es farà la presentació inicial (per estar ja gravada) i es passaria directament a preguntes i consultes, a manera  de fòrum, així com a ampliar informació.
  • Hi haurà també webinars sobre el mateix tema, però amb ponents diferents. És positiu realitzar-ho així perquè cada ponent aportarà la seua visió i experiència pròpia. També així es diversifica l'horari disponible.
  • Pots sol·licitar temes del teu interès. En la mesura que siga possible, oferirem aquesta formació.
  • També pots sumar-te a ser professor/a voluntari/a, per a ser ponent en els webinars.
  • Per a tot això, emplena el següent formulari i ens posarem en contacte amb tu.

 

D'ALTRES RECURSOS

  • Web del Pla de Continuïtat docent (enllaç)
  • Recursos per a la docència online recopilats per l'ICE (enllaç)

Institut de Ciències de l'Educació


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3520-3521

Fax: (+34) 96 590 3684

Facebook: https://web.ua.es/es/repositorio/imagenes/logos/facebook_medi.png

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464