Microtallers ICE (segona edició) Microtallers

Ir a contenido Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Menú
Altres llocs
  Microtallers
Microtallers

Microtallers ICE (segona edició)

Presentació

Els MICROTALLERS ICE són una nova iniciativa de formació que s'enquadra en el Programa Institucional Innovació, Investigació, Internacionalització i Col·laboració en Educació (I3CE) de l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) de la Universitat d'Alacant, el qual abasta tots els programes, subprogrames i projectes dirigits des de l'ICE durant el període 2016-2020.

Aquesta iniciativa de formació està dirigida al Personal Docent i Investigador de la Universitat d'Alacant, i s'organitza a través de tallers de durada breu (entre 2 i 3 hores cada taller) relacionats amb temes d'interès en l'àmbit de la docència universitària. Així mateix, s'ofereixen diversos horaris per a un mateix taller, amb la finalitat de facilitar-hi l'assistència.

Aquests microtallers han de conjugar-se amb la resta d'accions desenvolupades a través del Programa de Formació Docent de l'ICE que, en conjunt, pretén oferir una oferta formativa diversa, oberta i flexible. 

Es tracta d'oferir una formació concreta i específica de curta durada sota el format de taller sobre diverses temàtiques. En aquest sentit, han col·laborat en alguns casos serveis i unitats de la UA, cosa indiquem en les fitxes descriptives dels respectius tallers, i als quals agraïm la seua col·laboració desinteressada. 

Al llarg de cada curs es convocaran, per tant, diverses edicions de tallers de manera que el professorat puga matricular-se en tants tallers com considere segons el cronograma establit. Iniciem, així, una segona edició de Microtallers ICE

 

MICROTALLERS ICE edició juny-juliol 2018

  Llistat d'assitents i cronograma

 

Descripció dels tallers:

 

Taller 1: Com redactar la memòria final dels projectes XARXES

Impartit per: Marcos Gómez Puerta

Descripció: En aquest microtaller, pensat especialment per als participants del Programa Xarxes-I3CE, aprendrem a elaborar la memòria final del projecte XARXES que hagueu desenvolupat durant el curs 2017/18, interpretant i responent adequadament als requisits de justificació (formals i de contingut ) establerts en les bases de la convocatòria.

Llegir més

Taller 2: Introducció a l'aprenentatge cooperatiu

Impartit per: María Martínez Lirola

Descripció: Aquest taller pretén introduir el professorat en l'aprenentatge cooperatiu i explicar les diferències amb el treball en grup tradicional. S'oferiran algunes pautes per a dissenyar activitats cooperatives i es presentaran exemples concrets d'activitats que fomenten l'aprenentatge cooperatiu. A més, es discutiran les principals competències que es treballen en una metodologia cooperativa. També es destacarà els principals aspectes positius i les dificultats que aquest tipus d'aprenentatge presenta per al professorat i l'alumnat.

Llegir més

Taller 3: Aproximació a la resolució de conflictes

Impartit per: María Martínez Lirola

Descripció: Aquest curs aprofundeix sobre com sorgeixen els conflictes i els presenta com una oportunitat per créixer i avançar per tal de tenir relacions interpersonals satisfactòries. Es presentaran els diferents tipus de conflictes i les diferents posicions davant d’aquests. El curs acabarà assenyalant les actituds necessàries per resoldre els conflictes i oferint algunes claus per solucionar-los.

Llegir més

Taller 4: Brain breaks: activa l'aula

Impartit per: Josep Antoni Morales Valero i Héctor Gonzàlvez Escolano

Descripció: Els brain breaks són activitats disruptives brevíssimes que s'incorporen a l'aula per a millorar el rendiment dels alumnes i l'ambient de la classe. Quan els apliques, et divertiràs com a docent, es divertiran com a alumnes i, el millor, descobriràs que milloren l'atenció i la concentració en classe. Si vols entrar en el món dels brain breaks, aquest és el teu taller, però... Seràs capaç d'aguantar 3 hores molt boges?

Llegir més

Taller 5: Potencia la teua Intel·ligència Emocional. Aprenent a pensar en el context educatiu

Impartit per: Laura López Martínez

Descripció: Si vols potenciar les teues competències i habilitats emocionals i les de l'alumnat, comprenent com s'originen les emocions i quines són les seues funcions, apunta't a aquest taller on obtindràs eines de gestió emocional per a aprendre a pensar de manera més proactiva. Taller dinàmic i participatiu, sense abordar cap aspecte terapèutic.

Llegir més

Taller 6: La por coneix els seus superpoders, des de l'àmbit educatiu

Impartit per: Laura López Martínez

Descripció: Fomenta les teues competències emocionals i les de l'alumnat aprenent a identificar les pors, comprenent-les des de perspectives més saludables i constructives. Obtindràs eines que t'ajudaran a gestionar les pors de manera eficaç, utilitzant una metodologia dinàmica i participativa, sense abordar cap aspecte terapèutic.

Llegir més

Taller 7: Aprenent a posar límits. Gestionant els nostres enuigs, des de l'àmbit educatiu

Impartit per: Laura López Martínez

Descripció: Incrementa les teues competències i habilitats emocionals i les del teu alumnat, aprenent a identificar l'enuig, entenent millor quines són les funcions que té i descobrint noves perspectives més saludables per a comprendre'l. En aquest taller obtindràs eines per gestionar-lo i comunicar-lo de manera eficaç amb una metodologia dinàmica i participativa, sense abordar cap aspecte terapèutic.

Llegir més

Taller 8:Afrontament efectiu davant persones difícils. Aprenent a ser assertius amb la intel·ligència emocional

Impartit per: Joaquín J. Cantó Moya

Descripció: Tots coneixem la dificultat per comunicar-nos amb algunes persones. Per això aprendrem tècniques eficaces de comunicació que ens ajudaran a afrontar la convivència amb aquestes persones anomenades "difícils". Descobrirem quines estratègies utilitzen per bloquejar les nostres respostes assertives. Identificarem qui són: "els irascibles", "els passivo-agressius", "els que gaudeixen fent mal", "els còmodes", "els que es fan les víctimes", "els T. de Personalitat". I, sobretot, aprendrem com actuar per alliberar-nos del seu influx negatiu.

Llegir més

Taller 9: Exposicions dinàmiques amb PREZI. Mòdul pràctic

 Impartit per: Ignasi Navarro Soria

 Descripció: Amb el seu zoom tan característic, el programa Prezi s’estén imparablement i guanya terreny a altres programes de presentació menys dinàmics. En aquest curs coneixerem aquesta eina i les possibilitats de treball que ens ofereix per a la docència.

Llegir més

Taller 10: Sedueix amb la paraula. Taller de comunicació

Impartit per: Marta García-Romeu de la Vega

Descripció: La paraula és la nostra arma principal. De què l’has carregada? Entendre els principis de la comunicació, saber per què en ocasions no som capaços de transmetre amb la paraula el que ens ronda pel cap o pel cor, i entendre per què algunes persones no reben el missatge que enviem farà que canvie la nostra forma de comunicar-nos amb els altres. A través d'unes eines bàsiques de comunicació, aconseguiràs seduir amb la paraula i obtenir els resultats personals i professionals que busques amb la comunicació. Actualment, en gairebé el 90% de les professions cal parlar en públic, i en el 100% de les ocasions que parlem en privat, necessitem poder transmetre el que volem. Conèixer les eines de comunicació que s'ofereixen en aquest microtaller permetrà adquirir noves habilitats que t’ajuden a seduir amb la paraula.

Llegir més

 

Taller 11: Taller d'elaboració de discursos

Impartit per: Marta García-Romeu de la Vega

Descripció: La comunicació és la nostra eina principal. Tant en la nostra vida privada com en el nostre àmbit professional, constantment hem d’articular i transmetre un missatge, una idea, una experiència, una anècdota o coneixements a persones que ens escolten; d'alguna manera, en això, oferim una part de nosaltres als altres. Fer-ho amb rigor, credibilitat, ordre i aconseguir moure el que escolta és l'objectiu d'aquest microtaller d'elaboració de discursos. Donar les pautes necessàries i efectives per aconseguir dissenyar presentacions i preparar discursos que aconseguisquen no deixar d'indiferents al que ens escolta, sinó moure’l, fer-lo sentir, fer-lo reflexionar o emocionar. Els grans discursos de la història han canviat coses. Els grans oradors de la història han canviat persones.

Llegir més

Taller 12: Formació bàsica en primers auxilis

Impartit per: Ángela Sanjuán Quiles i Juana Perpiñá Galvañ

Descripció: La salut és el més important en la vida d'una persona. Hi ha moltes situacions que poden esdevenir-se en el dia a dia de les persones que ens envolten (familiars, amics, veïns, companys de treball, etc.) i que poden posar en perill la seua vida. Aprén com actuar davant d'una emergència! Si t'entrenes en RCP bàsica, pots evitar una mort prematura. En el curs també aprendràs quina ajuda bàsica has de prestar a una persona que ha patit una lesió o un accident fins que arribe l'assistència sanitària professional.

Llegir més

Taller 13: Experiències amb Moodle UA en Ciències i Enginyeria

Impartit per: Mireia Sempere Tortosa i Isidro Manuel Pastor Beviá

Descripció: En moltes ocasions, amb l'objectiu de recollir idees que milloren o complementen el nostre paper en el procés d'ensenyament-aprenentatge, ens interessa conéixer experiències sobre com utilitzar Moodle UA en diferents assignatures: quines funcionalitats utilitzen, quines activitats realitzen, quines aspectes han funcionat i quins no, etc. En aquest taller es presentaran dues experiències de treball en les àrees de Ciències i Enginyeria, ¿t'interessen conèixer-les?

Llegir més

Taller 14: Experiències amb Moodle UA en Humanitats

Impartit per: Antonio Carrasco Rodríguez, Maria Amparo Aleson Carbonell i Manuel Palazon Speckens

Descripció: En el taller explicarem com integrar l'ús de la plataforma Moodle en la impartició d'una assignatura de 1r. curs dels graus d'Història, Geografia i Humanitats, que s'ha basat en mètodes docents com la classe inversa o la gamificació, i en el transcurs de la qual, l'alumnat ha hagut d'utilitzar les xarxes socials, YouTube i diverses aplicacions per a dispositius mòbils.

Llegir més

Taller 15: Creant materials digitals accessibles i inclusius

Impartit per: José María Fernández Gil

Descripció: Què percep una persona amb discapacitat en els meus materials? Els estudiants asseguts a les últimes fileres... arribaran a veure la pissarra? Què hauria de tenir en compte per a realitzar presentacions PowerPoint i apunts en Word i PDF? Descobreix i experimenta com crear materials docents accessibles per a tots els estudiants. El progrés de la tecnologia és imparable i en el procés de transformació digital de l'ensenyament és la nostra obligació de prestar una atenció especial i evitar les noves barreres digitals que, en ocasions, són més difícils de percebre que les barreres físiques. És molt senzill aconseguir materials accessibles i inclusius ... Si sabem com fer-ho!

Llegir més

Taller 16: Passa a GCloud! El compte de Gmail en la UA

Impartit per: Héctor Gonzàlvez Escolano

Descripció: El servei de GCloud és un compte de Google for Education que la UA posa a disposició teua. Té els mateixos serveis que un compte habitual de Google, però ofereix un espai il·limitat d'emmagatzematge i compleix els requisits de protecció de dades requerits per les autoritats europees. Si vols saber com pots passar els correus del teu compte personal a aquest nou compte, com pots continuar usant els documents de Google Drive o com pots consultar el compte de Google i el de GCloud en el mateix mòbil, potser aquest taller és el que busques.

Llegir més

Taller 17: La pissarra intel·ligent

Impartit per: Ferran Verdú

Descripció: La majoria del estudis sobre tendències en tecnologia educativa apunten en la direcció de la incorporació progressiva de la nova generació de pissarres digitals a l'aula. Les seues característiques, com faciliten la possibilitat d’incorporar altres tècniques docents i pedagògiques, o les destreses necessàries en el seu maneig són qüestions, entre d’altres, fonamentals en l’ús d’aquesta eina a l’aula.  Amb aquest curs, el professor-alumne podrà adquirir una visió global de aquestes qüestions i experimentar de primera mà amb el dispositiu.

Llegir més

Taller 18: Aprenent a interpretar i aplicar la normativa d'adaptació curricular: una perspectiva pràctica per a una Educació Superior inclusiva eficaç

Impartit per: José Miguel Beltrán Castellanos

Descripció: Des de la seua entrada en vigor, el Reglament d'Adaptació Curricular, aprovat pel Consell de Govern de la Universitat d'Alacant el 24 de juliol de 2015, ha generat una certa problemàtica pel que fa a la interpretació i aplicació d'algunes de les seues disposicions. L'objecte d'aquest taller és aclarir alguns dels interrogants comuns a tots els centres que integren la Universitat d'Alacant, la resolució dels quals genera no poques dificultats als òrgans responsables de resoldre les adaptacions

Llegir més

Taller 19: L'empatia  en l'acció tutorial, factor de desenvolupament i consolidació dels interessos de l'alumnat

Impartit per: Antonio García Teruel

Descripció: Ens trobem, cada vegada amb més freqüència, que els nostres estudiants universitaris tenen pocs referents personals en el món de la docència; que, tot i la quantitat d'informació i recursos tècnics als quals poden accedir, les seues eleccions vocacionals, professionals i, fins i tot, personals, són fràgils, i es deixen “impressionar” fàcilment per discursos i personatges poc racionals i amb plantejaments poc científics. En part, pot ser degut a una manca de contacte i/o relació més personal entre docent i discent, i una forma de millorar aquesta faceta pot ser a través d'una Acció Tutorial més personalitzada, que s'ocupe i es preocupe per conèixer més i millor els estudiants: els seus interessos, les seues expectatives, la raó de la seua elecció..., és a dir, que es pose en el lloc de l’altre. En aquest taller presentarem una eina dirigida a facilitar la consecució d'aquest objectiu.

Llegir més

Taller 20: Juga a classe amb Kahoot

Impartit per: Héctor Gonzálvez Escolano

Descripció: La plataforma Kahoot és, potser, una de les eines de gamificació de més èxit actualment. En aquest curs aprendrem a aplicar la gamificació a les nostres classes mitjançant aquesta plataforma i a aprofitar-la en l’avaluació formativa del nostre alumnat.

Llegir més

Taller 21: Un enfocament creatiu per a trobar noves solucions: DESIGN THINKING EN EDUCACIÓN

Impartit per: Teresa Barceló López

Descripció: Design Thinking és una mentalitat i el procés positiu per a l'aprenentatge, la col·laboració i la resolució de problemes. Basat en el procés del disseny, és un marc estructurat que ens permet identificar reptes, recopilar informació i generar idees innovadores de ràpida posada en marxa. Ens ensenya a utilitzar la creativitat per resoldre allò que volem millorar.

Leer más

 

 

 

 EDICIONS ANTERIORS:

MICROTALLERS ICE edició gener-febrer 2018