ponents XVI Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària-XARXES 2018 II Workshop Internacional d'Innovació en Ensenyament Superior i TIC-INNOVAESTIC 2018

Ir a contenido Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Menú
Altres llocs
Logo XVI Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària-XARXES 2018<br />II Workshop Internacional d'Innovació en Ensenyament Superior i TIC-INNOVAESTIC 2018   XVI Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària-XARXES 2018
II Workshop Internacional d'Innovació en Ensenyament Superior i TIC-INNOVAESTIC 2018
XVI Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària-XARXES 2018 II Workshop Internacional d'Innovació en Ensenyament Superior i TIC-INNOVAESTIC 2018

ponents

 

Prof. Cristobal Cobo, Oxford Internet Institute, University of Oxford

Cristobal

El Dr. Cristóbal Cobo és associated researcher de l'Oxford Internet Institute de la University of Oxford i director del Centro de Estudios Fundación Ceibal, Uruguai. És Dr. cum laude en Ciències de la Comunicació per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Ha estat professor convidat en més de 20 universitats. Conferenciant convidat a més de 30 països. El seu treball de recerca ha estat distingit pel Council of Economic and Social Research britànic (ESRC). Recentment la Fundación Cotec d'Espanya l'ha inclòs en els 100 de Cotec, una llista que reuneix cent experts innovadors.

Ha estat avaluador del Banco Interamericano de Desarrollo (BID), National Science Foundation i MIT Press (USA), Organización Internacional del Trabajo (OIT), International Development Research Centre (Canadà). Expert Convidat per RAND EU i Horizon Report (The New Media Consortium) en la definició de tendències futures en tecnologia i educació. Col·labora en el directori de la Xarxa Global de Recursos Educatius Oberts (UNESCO). Membre de la Xarxa Outliers School.

En col·laboració amb Hugo Pardo va publicar Planeta Web 2.0. Inteligencia colectiva o medios fast food (Universitat de Vic i FLACSO Mexico, 2007) i Aprendizaje Invisible. Hacia una nueva ecología de la educación (Transmedia XXI, 2011) juntament amb John Moravec. En 2016 va publicar La Innovación Pendiente. Reflexiones (y Provocaciones) sobre educación, tecnología y conocimiento (Colección Fundación Ceibal/Debate: Montevideo).

 

 Prof. Julie Spencer-Rodgers, California Polytechnic State University

JulieLa Profa. Julie Spencer-Rodgers és professora al Psychology and Child Development Department de la California Polytechnic State University; doctora en "Social and Personality Psychology" per la University of California at Berkeley i, prèviament, Master of Science, Counseling, per la San Francisco State University i Bachelor of Science, Biology, per la Carleton University, Ottawa.

És referent en tres línies d'investigació principals: 1) cultura i salut (p. ex. diferències transculturals en salut mental i física); 2) cultura i estigma social, com ara "identitats socials estigmatizades en minories racials/ètniques"; 3) percepció de grup, com ara "estereotips, prejudicis i discriminació, diferències transculturals en cognició social, relacions intergrupals i interculturals". Així mateix, aborda aspectes relacionats amb la metodologia d'investigació (psicofisiologia, neuroendocrinologia, etc.) i l'estadística avançada (psicometria, models d'equacions estructurals, etc.).

Algunes de les seues publicacions són: "Perceptions of discrimination and the self-concept: Psychological and physiological evidence" (Psychology of self-concept), "The dialectical self- concept: Contradiction, change, and holism in East Asian cultures" (Personality and Social Psychology Bulletin) i "Perceiving racial/ethnic disadvantage and its consequences for self-esteem among Asian Americans" (International Journal of Psychological Studies).

 

 

 

Prof. Dr. Julio Ruiz Palmero, Universidad de Málaga

Julio

El Dr. Julio Ruiz Palmero és Doctor en Tecnologia Educativa per la Universidad de Málaga (Premi Extraordinari de Doctorat), Màster en Noves Tecnologies Aplicades a l'Educació, Expert Universitari en Entorns Virtuals de Formació i Llicenciat en Matemàtiques. Professor de Tecnologia Educativa de la Universitat de Màlaga. Membre d'EDUTEC  (Associació per al desenvolupament de la Tecnologia Educativa i de les Noves Tecnologies aplicades a l'educació) i de RUTE.

Els seus principals temes d'interès són la Innovació Educativa, l'e-learning i les Noves Tecnologies Aplicades a l'Educació.

Ha impartit nombrosos cursos (presencials i en línia) a docents relacionats amb l'ús de les TIC a Espanya i Iberoamèrica. Ha estat ponent en diferents Jornades i Congressos tant Nacionals com a Internacionals. Director de diferents postgraus i títols propis de la Universitat de Màlaga relacionats amb la implementació de les TIC en la docència.

Avaluador de l'Agència Nacional d'Avaluació i Prospectiva (ANEP) del Ministeri de Ciència i Innovació. Pertany a comitès científics i és revisor de diferents revistes científiques especialitzades en Tecnologia Educativa. Editor de la Revista Innoeduca. International Journal of Technology and Educational Innovation [+]

 

 

 

Prof. Dr. Josep Mª Duart, Universitat Oberta de Catalunya

JosepDoctor en Pedagogia (1998) per la Universitat Ramon Llull de Barcelona i Màster in Business Administration (MBA) (2002) per ESADE Business School. Professor investigador en tecnologia educativa, organització educativa i qualitat de l’educació als Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació de la Universitat Oberta de Catalunya, UOC.

Ha dirigit i ha participat en diversos projectes de recerca relacionats amb l’ús educatiu de les TIC a la universitat. Ha publicat diversos llibres, entre els quals destaquen: La organización ética de la escuela y la transmisión de valores (1999), Aprender en la virtualidad (2000) i La Universidad en Red (2008). Ha publicat nombrosos articles científics en revistes Internacionals d’impacte (ORCID).

Fundador i director de la Càtedra UNESCO d'e-Learning de la UOC en el període 2002-2009. Co-director i fundador de la International Journal of Educational Technology in Higher Education (ETHE), revista científica arbitrada en l’àmbit de l’e-learning, coeditada por la UOC i la Universidad de los Andes de Colòmbia. Membre del Comitè Executiu d’EDEN (European Distance and E-learning Network) i d'“University of the Future Network”, xarxa internacional d’investigadors sobre el futur de l’Educació Superior.

 

 

 

Profa. Dra. Pilar Arnaiz, Universidad de Murcia

La Profa. Dra. Pilar Arnaiz és Catedràtica de Didàctica i Organització Escolar en la Universidad de Murcia, Directora del Grup de Recerca Educación inclusiva: escuela para todos (E073-02)  en aquesta mateixa universitat i membre de la Comisión Nacional Evaluadora de la Actividad Investigadora (CNEAI), pertanyent a l'ANECA.

Imparteix matèries tant en els estudis de Grau com de Postgrau relacionades amb l'Educació Inclusiva en la Facultat d'Educació. Cal destacar, així mateix, la seua participació en màsters i cursos de doctorat en diferents universitats europees, d'Estats Units i Llatinoamericanes, atesa la seua reconeguda dimensió internacional.

Ha participat en més de 80 llibres i els seus treballs apareguts en articles, tant de caràcter nacional com internacional, són molt nombrosos. Tots ells estan dedicats a difondre les seues reflexions epistemològiques sobre l'Educació Especial-Educació Inclusiva i a divulgar els resultats de les seues recerques. Aquestes se centren en l'àmbit de l'atenció a la diversitat i l'educació inclusiva, a l'empara de diferents projectes R+D+i, que desenvolupen, entre  altres, instruments d'autoavaluació per als centres des d'un plantejament inclusiu, plans de millora per a una millor atenció a la diversitat en els centres, estratègies de treball en les aules i formació del professorat. 

Ha sigut directora del Departament de Didàctica i Organització Escolar en diverses legislatures, directora del Curs de Capacitació Pedagògica del professorat d'Educació Secundària, i directora de nombrosos cursos i congressos, vicerectora d'Innovació i Convergència Europea, vicerectora de Relacions Internacionals i Innovació en la Universidad de Murcia, vicepresidenta de l'Associació Espanyola per a l'Educació Especial, coordinadora del Doctorado en Educación de la Universidad de Murcia i coordinadora de l'Àrea de Ciències de l'Educació de l'ANEP.

 

Profa. Dra. Mª Esther del Moral Pérez, Universidad de Oviedo

Esther

Catedràtica de Didàctica i Organització Escolar de la Universidad de Oviedo. Imparteix Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC) aplicades a l'educació (Facultat de Formació del Professorat i Educació). Docent dels Màsters d'"Investigación e Innovación en Educación Infantil y Primaria", i "Intervención e Investigación Socio-educativa". Ha impartit cursos de formació docent i TIC a universitats iberoamericanes (Osorno, Xile; Morelia, Mèxic; Rosario, Argentina i Lima, Perú).

Dirigeix el grup de recerca "Tecn@: Tecnología y Aprendizaje". Les seues línies de recerca se centren en: disseny i elaboració de materials didàctics digitals, Digital storytelling, serious games i intel·ligències múltiples, videojocs i aprenentatge, Gamificació, Realitat augmentada, Entorns virtuals d'ensenyament-aprenentatge en l'Educació Superior, Xarxes socials, Educació en l'àmbit rural i TIC. És investigadora principal de projectes competitius. Ha realitzat estades de recerca en centres universitaris estrangeres (Poitiers, França; Calgary, Canadà; Gènova, Itàlia; Friburg, Alemanya; Lima, Perú; etc.).

Participa en la coordinació d'obres recents: Experiencias interactivas con realidad aumentada en las aulas (Octaedro, 2016); Televisión: desarrollo de la creatividad e infancia (Octaedro, 2010). És coautora de capítols: “Videojuegos y redes sociales: de las inteligencias múltiples a las múltiples conexiones” i “Realidad aumentada: experimentando en el aula en 3D” (2013), en Niños, adolescentes y redes sociales; i “Branding content: con-jugando entretenimiento y publicidad en escenarios lúdicos y emocionales” (2014), en Bajo la influencia del branded content. Efectos de los contenidos de marca en niños y jóvenes; tots dos publicats en ESIC Editorial.

Pertany a l'Associació EDUTEC i a la Red Universitaria de Tecnología Educativa (RUTE). Actualment és la presidenta de l'Asociación de Telespectadores y Radioyentes de Asturias. Membre de la Junta Directiva d'ICMEDIA.

Prof. Dr. Jesús Salinas, Universitat de les Illes Balears

El Prof. Dr. Jesús Salines és Doctor en Filosofia i Ciències de l'Educació. Catedràtic de Didàctica i Organització Escolar de la Universitat de les Illes Balears. Investigador Principal del Grup de Tecnologia Educativa. Co-director del Màster Interuniversitari en Tecnologia Educativa: E-learning i Gestió del Coneixement (2001-2015), i coordinador del Doctorat en Tecnologia Educativa (UIB, URV, U. Lleida i U. Murcia).

Director de la Maestría en Educación en Entornos Virtuales de la Universidad Nacional de la Patagonia Austral (Argentina). Robert deKieffer International Fellowship Award, 2006 de l'AECT. Director d'Edutec Revista electrónica de Tecnología Educativa. Més infomación en: http://gte.uib.es/pape/gte/users/jsalinas

 

 

 

 

 

Prof. Dr. Santiago Mengual Andrés, Universitat de València

santiago mengualEl Prof. Dr. Santiago Mengual Andrés és Doctor i Llicenciat en Psicopedagogia. Professor i Secretari Acadèmic del Dpt. d'Educació Comparada i Història de l'Educació de la Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació de la Universitat de València. Consultor del Màster Oficial en E-learning (UOC). Professor de diversos cursos de postgraus universitaris nacionals i internacionals. Ha participat com a docent, coordinador o director en més de 50 seminaris, tallers i cursos de formació universitaris en Tecnologia Educativa i Mètodes de Recerca en Educació.

Des de l'òptica investigadora, val a dir que és autor de més de 100 contribucions (articles, capítols de llibre, llibres, proceedings, etc) centrats en l'anàlisi del paper de les TIC a l'Educació. És Editor Executiu de la revista científica Journal of New Approaches in Educational Research i RELIEVE.

Revisor de diverses revistes científiques JCR i SCOPUS, ha estat guardonat en 2017 amb el Publons Peer Review Award per trobar-se entre el 1% dels revisors més actius del món en Ciències de l'Educació. En els últims 10 anys ha participat com a membre investigador en 25 projectes de R+D finançats amb fons públics i 3 contractes de recerca publicoprivats, tots ells vinculats íntimament amb la Tecnologia Educativa. Actualment és membre de l'equip de recerca del projecte europeu V4T-Videogames for Teaching.

 

 

 

Prof. Dra. Raquel Gilar Corbí, Universidad de Alicante


Raquel Gilar Corbi. És Professora Titular de l'àrea de Psicologia Evolutiva i de l'Educació de la Universitat d'Alacant. Llicenciada en Psicopedagogia i Doctora en Disseny, Orientació i Intervenció Psicopedagògica per la Universitat d'Alacant obtenint el Premi Extraordinari de Doctorat.

Actualment és Directora del Departament de Psicologia Evolutiva i Didàctica de la UA. Ha impartit docència  en llicenciatura, grau, màster i doctorat. Compta amb la direcció de 7 Tesis Doctorals. Posseeix dues avaluacions positives de quinquennis  docents. Compta amb unes 60 aportacions en forma de llibre o capítol de llibre sobre Psicologia de l'Educació, Dificultats i Trastorns de l'Aprenentatge i Formació Docent. Alguns d'aquests capítols estan publicats en editorials internacionals com Nova Science Publishers. 

Posseeix dos sexennis de recerca.  Les seues línies de recerca se situen al voltant del desenvolupament de la competència experta, rendiment, intel·ligència i educació, intel·ligència emocional i formació en competències socioemocionales per a la inserció laboral. Ha publicat uns 40 articles de recerca, la majoria dels quals en revistes arreplegades en el JCR com Intelligence, Journal of Vocational Behavior, Psicothema, Teaching and Teacher Education, Spanish Journal of Psychology, Ieee Transactions on Education, . Learning and Individual Differences, Frontiers in Psychology. etc...

Ha dirigit com a IP tres projectes de recerca (R+D) i ha participat com a investigadora en 6 projectes subvencionats pel Pla Nacional de R+D i en dos projectes de recerca internacionals.  En l'actualitat dirigeix el Grup de Recerca “Inteligencias, Competencia Social y Educación”. Ha sigut ponent convidada en diverses universitats europees com  la Università degli Studi di Napoli Federico II o Università degli Studi Roma Tre.