Saltar apartados

DESENVOLUPAMENT DE COMPETÈNCIES TRANSVERSALS DE TIPUS EMOCIONAL PER Al PROFESSORAT UNIVERSITARI

IMPARTIT PER:

Juan Luis Castejón Costa. 
Catedràtic de Psicologia de l'Evolució.
Departament de Psicologia Evolutiva i Didàctica. Universitat d'Alacant.

José Manuel D'Haro García.
Psicòleg industrial. Master i especialista universitari en Recursos Humans. Director de selecció, formació i desenvolupament d'Agbar-Aigua en la direcció territorial de la Comunitat Valenciana.

DIRIGIT A:

Personal Docent i Investigador de la Universitat d'Alacant

PRESENTACIÓ:

Curs teòric-pràctic en el qual s'absorda la identificació i desenvolupament de competències generals de tipus emocional en el marc del model de formació basat en competències que serveix de base teòrica a l'EEES. L'objectiu principal del curs és el desenvolupament d'aquest tipus de competències transversals, tant en l'estudiants com en el propi professorat universitari.

OBJECTIUS:

  • Analitzar el concepte d'intel·ligència emocional, establint les seues concomitancias i diferències amb altres conceptes relacionats.
  • Conèixer els aspectes implicats en les definicions operatives de la intel·ligència emocional i identificar cuales d'aquests aspectes estan relacionats amb competències-claus de tipus soci-emocional implicades en l'assoliment personal i professional.
  • Realitzar propostes per a la incorporació i desenvolupament de les competències soci-emocionals en els curricula universitaris.
  • Establir implicacions per a la millora de la pròpia pràctica docent a partir del desenvolupament de competències soci-emocionals en el professorat universitari.
  • Conèixer els models, eines i activitats que es poden emprar per al desenvolupament de competències emocionals.
  • Establir un pla personal per al desenvolupament i millora de les competències emocionals rellevants a la funció docent.

METODOLOGIA:

Durant el curs es combinen dos tipus de mètodes: sessions en les quals predomina l'enfocament teòric-pràctic, la metodologia expositiva i la discussió en grup; i sessions eminentment prácticcas en les quals predominen activitats tipus seminari i taller-treballe en grup.

CONTINGUTS:

  1. Capacitats i competències: el concepte d'intel·ligència emocional i la seua importància per a l'assoliment acadèmic i professional.
  2. Competències soci-emocionals i competències genèriques transversals- en l'Espai Europeu d'Educació Superior.
  3. Incorporació i desenvolupament de competències soci-emocionals en els programes universitaris en el marc de l'EEES.
  4. Models teòric-conceptuals i d'avaluació de la intel·ligència emocional.
  5. Desenvolupament de competències emocionals del professorat universitari.

 

AVALUACIÓ:

Assistència (mínim el 80% de les hores totals del curs).

INFORMACIÓ GENERAL:

Durada:  24 hores.

Nombre de places: 25, atorgades per rigorós ordre d'entrada en la Secretaria de l'I.C.E.  del butlletí d'inscripció

Termini d'inscripció: de l'11  al 17 de març de 2008

Dates, horari i lloc de realització:

  • 7, 9, 14, 16, 21, 23, 28 i 30 d'abril, de 17,00 a 20,00 hores.

-Els dilluns dies 7, 14, 21 i 28 d'abril  l'aula A1//1-31M. Aulari I
-Els dimecres dies 9, 16,23 i 30 d'abril l'aula A1/1-42S. Aulari I.

Institut de Ciències de l'Educació


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3520-3521

Fax: (+34) 96 590 3684

Facebook: https://web.ua.es/es/repositorio/imagenes/logos/facebook_medi.png

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464