Saltar apartados

CURSE CREACIÓ I MANIPULACIÓ DE GRÀFICS VECTORIALS

Codi del curs: 10-0285

IMPARTIT Per:

Basilio Pueo Ortega. Departament de Física, Enginyeria de Sistemes i Teoria del Senyal.

DIRIGIT A:

Personal Docent i Investigador de la Universitat d'Alacant.
Professors que desitgen conèixer i practicar els fonaments de treball amb gràfics vectorials per al seu ús en el procés d'ensenyament. Els gràfics vectorials són els quals es conformen amb primitives geomètriques tals com punts, línies, corbes o polígons i s'editen amb diversos programes com Draw, Adobe Illustrator, Freehand, etc.

OBJECTIUS:

  • Adquirir coneixements relacionats amb el disseny i la creació de gràfics vectorials per a tasques de docència (presentacions, documents, articles).
  • Compondre imatges partint d'altres imatges i textos proporcionats per les aplicacions més comunes.
  • Aplicar els gràfics obtinguts en la composició d'aplicacions docents i la seua reutilización.
  • Conèixer els estàndards de qualitat d'imatge i tipografia exigits pels editors per a les publicacions.

PROGRAMA:

BLOC 1: DESCRIPCIÓ DE L'EINA

1. Conceptes generals
1.1. El dibuix vectorial.
1.2. Programes d'il·lustració vectorial.
1.3. Programes de maquetació de documents.
1.4. Importància en l'àmbit acadèmic.

2. L'àrea de treball
2.1. Les taujanes d'eines, els panells i els inspectors.
2.2. Configuració de la pàgina i ajustament de document.
2.3. Navegació i desplaçament en el document.
2.4. Qualitat de visualització.
2.5. Utilització de les guies.

3. Creació de formes bàsiques
3.1. Eines de selecció.
3.2. Dibuix de línies rectes.
3.3. Dibuix de figures geomètriques.
3.4. Traçats i corbes.
3.5. Atributs de farciment.

4. Modificacions de figures
4.1. Desplaçament, rotació i simetries.
4.2. Canvi d'escala i inclinació.
4.3. Modificació d'atributs de contorn i farciment.
4.4. Agrupar, unir, alinear i fusionar objectes.
4.5. Operacions de retallada.
4.6. Duplicació i clonació d'objectes.

5. Treball amb text i capes
5.1. Creació de caixes de text.
5.2. Edició de fonts i paràgrafs.
5.3. Traçar text.
5.4. Creació de capes.
5.5. Bloqueig de capes
5.6. Control de visibilitat de capes.

BLOC 2: APLICACIÓ A L'ÀMBIT ACADÈMIC

6. Creació de gràfics
6.1. Diagrames de flux.
6.2. Diagrames de blocs.
6.3. Il·lustracions tècniques.
6.4. Gràfics combinats (bitmap i vectorial).

7. Retoc i millora
7.1. Programes matemàtics i de simulació.
7.2. Fulls de càlcul .
7.3. Captura de gràfics de pdf.
7.4. Programes fotogràfics.

8. Els gràfics segons l'aplicació
8.1. Presentacions.
8.2. Documents docents.
8.3. Articles.
8.4. Qualitat exigida en publicacions.
8.5. El problema de les fonts.
8.6. Com millorar el disseny gràfic.

9. Breus normes d'estil
9.1. Etiquetes i fonts.
9.2. Taules, gràfics i diagrames.
9.3. Color i escala de grises.
9.4. Grossor i tipus de línies.


BREU RESSENYA:

Els gràfics formen part habitual en els documents, presentacions i articles que els docents preparen, pel que el seu maneig és de vital importància. Per a mostrar o descriure algun concepte, un simple gràfic pot substituir moltes paraules i amb això podem guanyar en claredat i en rapidesa de transmissió de coneixements.
Els gràfics vectorials estan orientats a les il·lustracions, esquemes i dissenys gràfics i tenen alguns avantatges sobre els de mapes de bits: permeten l'edició individual de cada element, poden canviar-se de grandària sense pèrdua de qualitat i es poden emmagatzemar usant menys memòria.

METODOLOGIA:

Taller de caràcter eminentment pràctic en el qual s'entrellaçaran explicacions amb treballs pràctics.

AVALUACIÓ:

 Assistència (mínim al 80% de les hores totals del curs).

INFORMACIÓ GENERAL:


Durada
: 20 hores
Nº de places:  15 , atorgades per rigorós ordre d'entrada del butlletí d'inscripció en la Secretaria de l'ICE.

Tindrà prioritat el PDI que s'haja reincorporat al servei actiu procedent de permisos de paternitat/maternitat, o d'una excedència per raons de guarda legal o atenció a dependents dins de cadascun dels col·lectius als quals prioritàriament es puguen dirigir els cursos (Pla d'Igualtat de la UA)

Termini d'inscripció: finalitzat

 

 


Dates, horari i lloc de realització:

  • 22 de novembre, de 16 a 20 hores. Aula CI/ INF7 Fase II de Ciències.
  • 23, 24, i 29 de novembre, de 16 a 20 hores. Aula 0Z12 del Aulari II.
  •  30 de novembre, de 16 a 18 hores. Aula 0Z11 del Aulari II.
  • 30 de novembre, de 18 a 20 hores. Aula 0A22 del Aulari II.

CERTIFICACIÓ:

La Universitat d'Alacant podrà incloure la realització d'algun tipus de prova evaluatoria per a poder obtenir el corresponent certificat d'aprofitament.

LLISTA D'ADMESOS:

 

  • BAEZA DE LOS SANTOS, FRANCISCO JAVIER
  • CHINCHON PAYA, SERVANDO
  • DEL POZO SOMOZA, XAVIER
  • FERNANDEZ VARO, HELENA
  • GARCIA GOMEZ, GABRIEL JESUS
  • GIL MENDEZ, DAVID
  • GUTIERREZ DIEGO, YOLANDA
  • IGLESIAS MARTINEZ, MARCOS JESUS
  • LOPEZ RAMON, JESUS ANGEL
  • LOZANO CABEZAS, INES


En el cas de no assistir al curs i no comunicar-lo abans que comence a la Secretaria de l'ICE, no podrà participar en cap curs organitzat per aquest Institut en l'any en curs.

 

 

 

 

Institut de Ciències de l'Educació


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3520-3521

Fax: (+34) 96 590 3684

Facebook: https://web.ua.es/es/repositorio/imagenes/logos/facebook_medi.png

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464