Saltar apartados

CONTAR HISTÒRIES DIGITALS. COM FER PRESENTACIONS DE FORMA DIFERENT

Codi del curs: 13-0078

IMPARTIT PER:

Faraón Llorens i Rosana Satorre, departament de Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial de la Universitat d'Alacant

DIRIGIT A:

Personal Docent i Investigador de la Universitat d'Alacant.

OBJECTIUS:

Ajudar als/les professors/es al fet que preparen bones presentacions i que transmeten millor el missatge de la seua xarrada/classe recolzant-se en eines tecnològiques.

CONTINGUTS:

En aquests moments, en l'anomenada Societat de la Informació i del Coneixement, és més important que mai disposar d'unes adequades capacitats de presentació. Els humans, des del principi dels temps, ens hem sentits fascinats per l'art d'explicar històries i ha sigut el principal mitjà per a transmetre el coneixement. En aquests nous temps digitals, podem enriquir aquest procés amb sons i imatges, ja que les eines tecnològiques són fàcils d'usar. Així parlem d'explicar històries digitals quan combinem el millor dels dos mons. D'aquesta manera, els bons oradors es dirigeixen tant al "costat esquerre" (lògic i analític) com al "costat dret" (sentimental i artístic) del cervell de la seua audiència.

En el taller s'abordaran els tres passos del procés de desenvolupament d'una bona presentació: la preparació, el disseny i la presentació pròpiament aquesta. I els principis que regiran cadascun d'aquests passos seran: autocontrol en la preparació, simplicitat en el disseny i naturalitat en la presentació.

  1. Preparació. Cal invertir temps en la planificació. I encara que anem a utilitzar algun programa per a la presentació, és important que en aquesta etapa ens "allunyem" de l'ordinador. Cal tenir en compte que les diapositives són material de suport del conferenciant i, per tant, el seu únic propòsit és donar suport a l'orador. La pregunta clau és: si les diapositives tingueren significat en si mateixes, ¿faria falta que tu estigueres allí realitzant la presentació?
  2. Disseny. L'etapa de disseny és molt important, però el disseny no té res a veure amb la decoració ni amb l'ornamentació. Un bon disseny consisteix a aconseguir que la comunicació siga el més fàcil i clara possible per a l'espectador. Utilitzant una jerarquia adequada i un bon equilibri dels elements mostrats, es pot expressar clarament què és el més important. En ocasions, se'ns presenten tants estímuls visuals i auditius en un espai tan curt de temps que acabem entenent poc i recordant encara menys. Cal desfer-se de tot el que contribuïsca a sobrecarregar la diapositiva, llevant tots els elements no essencials (principi de la relació senyal-soroll).
  3. Presentació. La nostra exposició serà creïble perquè l'haurem preparats acuradament i l'haurem dotat d'una estructura lògica, però també perquè ens sentirem entusiasmats pel nostre tema. Necessitem creure completament en el nostre missatge, o els altres no ho faran. La posada en escena és molt important.

BLOG

http://blogs.ua.es/faraonllorens/2013/01/28/contar-historias-digitales/

AVALUACIÓ:

Assistència (mínim el 80% de les hores totals del curs).

OBSERVACIONS:

Al llarg del taller els/les alumnes hauran de realitzar una presentació. El taller és independent del programa d'ordinador que es vulga utilitzar. Cada alumne/a podrà utilitzar el programa d'ordinador que vulga per a elaborar la seua presentació (PowerPoint, Keynote, Prezi, etc.), per la qual cosa seria convenient assistir amb ordinador portàtil personal.

INFORMACIÓ GENERAL:

Durada: 12 hores.

Nombre de Places: 24, atorgades per rigorós ordre d'entrada del formulari d'inscripció en la Secretaria de l'ICE. Tindrà prioritat el PDI que s'haja incorporat al servei actiu procedent de permisos de paternitat/maternitat, o d'una excedència per raons de guarda legal o atenció a dependents dins de cadascun dels col·lectius als quals prioritàriament es puguen dirigir els cursos (Pla d'Igualtat de la UA).

Llengua vehicular: castellà

Termini d'inscripció: del 25 de gener, a partir de les 9 hores, al 13 de febrer.

Codi d'inscripció del curs: 13-0078
 

Dates i horari: 20 i 27 de febrer i 6 de març, de 9 a 13 hores.

Lloc de realització: aula A1/1-25I, Aulari I.

RELACIÓ D'ADMESOS/ES:

ALEMANY MARTÍNEZ, DOLORES

BRUCKNER, GERHARD HERBERT

DIAZ IVORRA, Mª CARMEN

EVANGELIO LLORCA, RAQUEL

GIMÉNEZ BERTOMEU, VÍCTOR M.

GIMENEZ MAS, SARA ISABEL

GÓMEZ SORIANO, JOSÉ MANUEL

HERRANZ BELLIDO, JESÚS

JIMÉNEZ DELGADO, MARÍA

LLEDO SOLBES, MARIA JOSE

LÓPEZ GONZÁLEZ, ANTONIO LUIS

MARCOS ALBA, CARLOS LUIS

MARTÍNEZ SANZ, JOSÉ MIGUEL

MATEO RIPOLL, VERÓNICA

MUÑOZ CERVERA, Mª CONCEPCIÓN

PASTOR CESTEROS, SUSANA

PEREZ SANCHEZ, MARÍA BELÉN

POVEDA SALVÀ, MIQUEL

SANCHO GÓMEZ, CELIA

Els qui no figuren en aquesta relació i van sol·licitar l'admissió al curs, estan en llista d'espera.

En el cas de no assistir al curs i no comunicar-ho abans que comence a la Secretaria de l'ICE, no podrà participar en cap curs organitzat per aquest Institut l'any en curs.

Institut de Ciències de l'Educació


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3520-3521

Fax: (+34) 96 590 3684

Facebook: https://web.ua.es/es/repositorio/imagenes/logos/facebook_medi.png

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464