Saltar apartados

RELACIONS INTERPERSONALS EN EL PROCÉS D'ENSENYAMENT-APRENENTATGE: APLICACIONS DE L'ENEAGRAMA A LA DOCÈNCIA

CURS SUSPÈS

CODI DEL CURS: 13-0047

IMPARTIT PER

Dra. María Martínez Lirola. Dpt. de Filologia Anglesa. Universitat d'Alacant.

DIRIGIT A

Personal Docent i Investigador de la Universitat d'Alacant

OBJECTIUS

  • Conèixer les diferents personalitats per a millorar les nostres relacions interpersonals, especialment les relacionades amb l'alumnat i el professorat.
  • Explorar l'eneagrama com a mètode d'autoconeixement i de millora de les relacions interpersonals.
  • Aprofundir en els diferents tipus de conflictes que podem trobar en les nostres pràctiques docents i en les relacions amb els nostres/as companys de treball.

    CONTINGUTS

    • La personalitat i els seus tipus.
    • Tipus de docents i d'alumnes.
    • Conflictes interpersonals i com evitar-los en les nostres pràctiques docents i en la nostra vida.
    • L'eneagrama com a mètode d'autoconeixement.

    METODOLOGIA

    Per a desenvolupar els objectius i continguts del programa presentats en els apartats anteriors, s'empraran classes teòric-pràctiques

        AVALUACIÓ

        Assistència (mínim el 80% de les hores totals del curs).

        INFORMACIÓ GENERAL

        Durada: 20 hores. 15 hores presencials i 5 no presencials. Durant les 5 hores no presencials el professorat assistent treballarà amb el material lliurat i respondrà a la preguntes plantejades en les classes relacionades amb l'aplicació de l'eneagrama al procés d'ensenyament-aprenentatge. Les últimes 5 hores presencials consistiran en una posada en comú de la reflexió duta a terme de manera individual i en la resolució de dubtes.


        Nombre de places: 25, atorgades per rigorós ordre d'entrada
        del formulari d'inscripció en la Secretaria de l'ICE.

        Tindrà prioritat el PDI que s'haja reincorporat al servei actiu procedent de permisos de paternitat/maternitat, o d'una excedència per raons de guarda legal o atenció a dependents dins de cadascun dels col·lectius als quals prioritàriament es puguen dirigir els cursos (Pla d'Igualtat de la UA)

        Llengua vehicular: castellà

         

        Dates i horari:

        - Dimarts 12 de febrer de 9 a 14h, dijous 14 de febrer de 15 a 20h., dijous 7 de març de 15 a 20h. i cinc hores de treball no presencial.


        Lloc de realització:

        -Dia 12 de febrer, de 9 a 14 hores: aula A1/1-30M de l'aulari I.

        -Dia 14 de febrer, de 15 a 20 hores: aula A1/1-34P de l'aulari I.

        -Dia 7 de març, de 15 a 20 hores: aula A1/1-34P de l'aulari I.

         

        BIBLIOGRAFIA:

        Baron, R. y E. Wagele (2007) El eneagrama. Guía fácil y divertida. Traducción de N. Steinbrun. Madrid: Alfaomega.

        Carranza, M.B. y S.C. Ciarlante (2006) Eneagrama. Los nueve caminos de la vida. Buenos Aires: Deva’s.

        Carrión, Salvador, A. (2000) Eneagrama y PNL. El despertar de la esencia. Madrid: Alfaomega.

        Daniel, D. y V. Price (2010) Eneagrama esencial. Traducción de A. Brito Astorga . Barcelona: Urano.

        Durán, C. y A. Catalán (2009) Eneagrama. Los engaños del carácter y sus antídotos. Barcelona: Kairós.

        Goldberg, M. J. (1999) Eneagrama. Las nueve formas de trabajar. Madrid: Arcano Books.

        López, R. y A. Serrat (ed.) (2009) Eneagrama para docentes (una fuente de conocimiento para mejorar la práctica. Barcelona: Grao.

        Maitri, S. (2000) La dimensión espiritual del eneagrama. Los nueve rostros del alma. Barcelona: La liebre de marzo.

        Melendo, M. (1997) En tu centro: el eneagrama. Malinas (Cantabria): Sal Terrae.

        Melendo, M. (1999) Vivencias desde el Enneagrama. Segunda edición. Bilbao: Desclée de Brouwer.

        Naranjo, C. (2010) El eneagrama de la sociedad. Males del mundo, males del alma. Quinta edición. Vitoria: La Llave.

        Naranjo, C. (2010) La mente patriarcal. Transformar la educación para renacer de la crisis y construir una sociedad sana. Barcelona: RBA Libros.

        Palmer, H. (1996) El eneagrama. Barcelona: Los libros de la liebre de marzo.

        Palmer, H. (2001) El eneagrama en el amor y en el trabajo. Traducción de Nora Steinbrun. Madrid: Alquimia.

        Riso, D.R. y R. Hudson (2000) La sabiduría del eneagrama. Traducción de A. Brito Astorga . Barcelona: Urano.

        Riso, D.R. y R. Hudson (2011) Comprendiendo el eneagrama. Madrid: Esfera.

        Rossé, J. (2010) El eneagrama. A la luz del simbolismo de los números. Traducción de A. García Novoa. Barcelona: Obelisco.

        Tallón, R. y M. Sikora (2011) Conciencia en acción. Eneagrama, inteligencia emocional y cambio. Traducción de Nora Steinbrun. Madrid: Alquimia.

        Torrado, C. (2003) Gestión de la diversidad mediante eneagrama. Madrid: CIE Dossat 2000.

        Vilaseca, B. (2009) Encantado de conocerme. Comprende tu personalidad a través del eneagrama. Cuarta edición. Barcelona: Plataforma editorial.

        Web de Personarte, on es vaig poder trobar més información sobre Eneagrama, així com Gerardo Schmedling, un dels savis contemporanis més destacats:: www.personarte.com

        Test de personalitat segons el eneagrama:: www.personarte.com/test.htm

         

        Institut de Ciències de l'Educació


        Universitat d'Alacant
        Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
        03690 Sant Vicent del Raspeig
        Alacant (Spain)

        Tel: (+34) 96 590 3520-3521

        Fax: (+34) 96 590 3684

        Facebook: https://web.ua.es/es/repositorio/imagenes/logos/facebook_medi.png

        Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

        Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464