Saltar apartados

COM PODEM GESTIONAR LA NOSTRA BIBLIOGRAFIA?: EL NUEVO REFWORKS

CODI DEL CURS: 16-0106

IMPARTIT PER:

Ana Rosa Candela Hidalgo. Facultativa d'Arxius, Biblioteques i Centres de Documentació. Sotsdirecció Punt BIU. Universitat d'Alacant.

Mario Florido Pérez. Facultatiu d'Arxius, Biblioteques i Centres de Documentació. Tècnic de recolze en Punt BIU. Universitat d'Alacant.

DIRIGIT A:

Personal Docent i Investigador de la Universitat d'Alacant.

OBJECTIUS:

  • Afavorir la difusió i l’aprofitament més rendible possible de les col·leccions i recursos informatius de la Universitat d'Alacant, així com del gestor de referències bibliogràfiques Refworks.
  • Conscienciar el PDI de la importància dels gestors de referències bibliogràfiques com a eines essencials per a la gestió automatitzada de la bibliografia.
  • Facilitar l'adquisició per part del professorat dels coneixements necessaris per a inserir, mantenir i organitzar les referències bibliogràfiques obtingudes de diferents recursos d'informació en una base de dades personal.
  • Facilitar l'adquisició per part del professorat dels coneixements necessaris per a rendibilitzar aquesta base de dades personal a l'hora de crear bibliografies i d'inserir cites bibliogràfiques en els textos.

CONTINGUTS:

  • Els programes de gestió bibliogràfica: descripció i característiques. Què és Refworks i per a què serveix?
  • Migració des de RefWorks clàssic al nou RefWorks
  • Vigència del Refworks clàssic
  • Crear un compte d'usuari o usuària.
  • Crear la nostra base de dades en Refworks: Introducció de les referències
    • Exportació directa de bibliografia des de bases de dades i portals de revistes electròniques.
    • Introducció de referències amb "Save to RefWorks"
    • Introducció manual de referències bibliogràfiques.
    • Importació des de catàlegs, bases de dades o des d'Internet.
    • Importació-exportació des d'altres gestors.
  • Organitzar les nostres referències en Refworks:
    • Crear carpetes i gestionar-hi les referències.
    • Modificar registres: editar registres, afegir arxius adjunts...
    • Assignar etiquetes
    • Detectar i eliminar duplicats
    • Treballar amb les pròpies referències des del PC personal: Dropbox
  • Cercar referències bibliogràfiques en Refworks.
  • Crear bibliografies i edició de formats bibliogràfics.
    • Crear una llista de referències bibliogràfiques.
    • Inserir cites bibliogràfiques i referències dins d'un text.
      • Word
      • Google Docs
  • Treballar amb els documents en pdf :
    • Anotacions en documents en RefWorks
  • Compartir col·leccions

MATERIALS

Material

Material 2

Material 3

Si necessita descarregar el descompresor WinRar

AVALUACIÓ:

Assistència (mínim el 80% de les hores totals del curs).

INFORMACIÓ GENERAL:

Durada:  10 hores.

Modalitat: presencial.

Nombre de places: 20, concedides per rigorós ordre d'entrada del formulari d'inscripció en línia habilitat en aquesta pàgina dins de cadascun dels col·lectius als quals prioritàriament vagen dirigits els cursos i el Pla d'Igualtat de la UA.

Llengua vehicular: castellà.

Termini d'inscripció: del 20 d'octubre al 3 de novembre, a partir de les 9.00 hores.

Dates i horari:

– 9 i 11 de novembre, de 10.30 a 14 hores,

– 14 de novembre, d'11.00 a 14.00 hores.

Lloc de realització: aula EN/INF1, Facultat de Ciències de la Salut

Els alumnes que vulguen podran portar a classe els seus portàtils, que hauran de tenir la connexió a la xarxa wifi de la universitat.

RELACIÓ D'ADMESOS I ADMESES:

ARREDONDO GONZALEZ, CLAUDIA

BALLESTER PARDO, IGNACIO

BENAVENT DOMENECH, VERONICA

CAÑABATE LOPEZ, AGUEDA

CONESA FERRER, JUAN ANTONIO

CONSTAN NAVA, ANTONIO

DEL OLMO IBAÑEZ, Mª TERESA

FORTANET, CHRISTIAN

HERNANDEZ RUIZ. ALEJANDRA

IRLES VICENTE, Mª DEL CARMEN

JOSE ALCAIDE, LOURDES

MARTINEZ ALMIRA, MARIA MAGDALENA

MYKYTKA, IRYNA

Aquelles persones que, en el cas de no assistir al curs, no ho comuniquen abans que comence a la Secretaria de l'ICE, no podran participar en cap curs organitzat per aquest institut l'any en curs.

 

 

cdo

Institut de Ciències de l'Educació


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3520-3521

Fax: (+34) 96 590 3684

Facebook: https://web.ua.es/es/repositorio/imagenes/logos/facebook_medi.png

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464