Saltar apartados

Transversalització dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) en la docència universitària

 

CURS SUSPÈS

CODI DEL CURS: 16-0185

IMPARTIT PER

Rocío Díez Ros. Professora del Departament de Didàctica General i Didàctiques Específiques de la Universitat d'Alacant.

Diana Gil González.Directora del Secretariat de Responsabilitat Social de la Universitat d'Alacant. Professora del Departament d'Infermeria Comunitària, Medicina Preventiva i Salut Pública i Història de la Ciència. Investigadora de l'Institut Interuniversitari d'Economia internacional. Investigadora de l'Institut Interuniversitari d'Estudis de Gènere.

DIRIGIT A

Personal docent i investigador de la Universitat d'Alacant.

OBJECTIUS

  • Conèixer i comprendre adequadament la naturalesa dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) en el marc de l'agenda del desenvolupament internacional, com també la seua vinculació amb aprenentatges, continguts i programes acadèmics.
  • Reflexionar sobre els reptes i capacitats de la solidaritat internacional en la universitat de la mà de l'Agenda 2030 de desenvolupament sostenible.
  • Identificar estratègies docents de transversalitat que ens permeten incorporar els ODS en la docència universitària.
  • Iniciar-se en l'adquisició de les competències docents per a la transmissió transvesal dels ODS a l'alumnat universitari dels diferents estudis de graus i postgraus.

CONTINGUTS

  • L'ajuda oficial al desenvolupament i la solidaritat global.
  • Evolució de l'agenda del desenvolupament internacional: principals acords.
  • Origen i conceptualització dels objectius de desenvolupament sostenible.
  • Coneixement i interpretació d'objectius, metes i indicadors: capacitats i limitacions.
  • Què entenem per transversalitat?.Objectius de la transversalitzación de continguts.
  • Els ODS com a continguts que cal transversalitzar en la docència universitària.
  • El professorat com a model educatiu, noves competències docents en l'EEES.
  • Metodologies docents més adequades per a la transversalitat: aprenentatge cooperatiu, aprenentatge basat en problemes, estudi de casos. L'avaluació.
  • Proposta pràctica per a realitzar.

MATERIALS

Es facilitaran informes, documents institucionals internacionals i nacionals, articles i manuals. Al mateix temps es proporcionaran els materials necessaris per a dur a terme els treballs tutoritzats.

AVALUACIÓ

Assistència (mínim el 80% de les hores totals del curs). Treballs tutoritzats.

INFORMACIÓ GENERAL

Durada: 20 hores.

Modalitat: Mixta. 15 hores presencials i 5 hores virtuals de treballs tutoritzats.

Nombre de places: 20, atorgades per rigorós ordre d'entrada del formulari d'inscripció en línia habilitat en aquesta pàgina dins de cadascun dels col·lectius als quals prioritàriament vagen dirigits els cursos i el Pla d'Igualtat de la UA.

Llengua vehicular: castellà.

Dates i horari: 21, 22 i 23 de novembre, de 16 a 21 hores.

Lloc de realització: Aula A2/A21B (Aulari II).

Pòster publicitat curs pdf

RELACIÓ D'ADMESOS/ES

Els qui no figuren en aquesta relació i van sol·licitar l'admissió al curs, estan en llista d'espera.

En el cas de no assistir al curs i no comunicar-ho abans que comence a la Secretaria de l'ICE, no podrà participar en cap curs organitzat per aquest Institut l'any en curs.

 

rv

Institut de Ciències de l'Educació


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3520-3521

Fax: (+34) 96 590 3684

Facebook: https://web.ua.es/es/repositorio/imagenes/logos/facebook_medi.png

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464