Saltar apartados

ANÀLISI BÀSICA DE VALIDACIÓ DE TEST I ESCALES UNIDIMENSIONALS MITJANÇANT TEORIA DE RESPOSTA A l'ITEM (TRI)

CURS SUSPÈS

CODI DEL CURS: 18-0103

IMPARTIT PER

Alejandro Veas Iniesta. Dpto. Psicologia Evolutiva i Didàctica

DIRIGIT A

Personal Docent i Investigador de la Universitat d'Alacant.

OBJECTIUS

  • Analitzar el desenvolupament històric de la Teoria de Resposta a l'ítem en el mesurament de constructos.
  • Analitzar les propietats psicométricas generals de la Teoria de Resposta a l'Ítem.
  • Comprendre les diferències entre el Model Clàssic de Test (MCT) i la Teoria de Resposta a l'ítem (TRI).
  • Comprendre les relacions entre l'Anàlisi Factorial i TRI.
  • Analitzar el concepte d'unidimensionalidad de l'espai latent i corba característica de l'ítem.
  • Comprendre, de forma general, els models de TRI: model d'1 paràmetre, model de 2 paràmetres i model de 3 paràmetres.
  • Analitzar de manera específica els fonaments del Model De Rasch o Model d'1 paràmetre en escales unidimensionals.
  • Aprendre les aplicacions estadístiques de la família de models Rasch en la validació de tests i escales unidimensionals: model dicotòmic, model d'escala de classificació, i model de crèdit parcial.
  • Aprendre els fonaments bàsics i metodològics bàsics del Funcionament Diferencial de l'Ítem (FDI)

CONTINGUTS

  • Teoria de Resposta a l'Ítem (TRI): desenvolupament històric i conceptualització.
  • Diferències entre MCT i TRI: millores en el mesurament de constructo.
  • Anàlisi Factorial i TRI: aplicacions pràctiques.
  • Fonaments teòrics i aplicacions metodològiques del model de Rasch en el programari estadístic Winsteps.

-Model de Rasch dicotòmic: fonament i aplicació.

-Model d'escala de classificació: fonament i aplicació.

-Model de crèdit parcial: fonament i aplicació.

  • Criteris de validació a partir dels índexs d'ajust.
  • Criteris estadístics per a la detecció de FDI.

AVALUACIÓ

Assistència (mínim el 80% de les hores totals del curs).

REQUISITS

És imprescindible que els alumnes/as tinguen coneixements ja adquirits sobre Psicometria bàsica relacionada amb el Model clàssic de test (anàlisi factorial i validació) i ús de programari estadístic bàsic (SPSS)

INFORMACIÓ GENERAL

Durada: 12 hores.

Modalitat: presencial.

Nombre de places: 20, atorgades per rigorós ordre d'entrada del formulari d'inscripció online habilitat en aquesta pàgina dins de cadascun dels col·lectius als quals prioritàriament vagen dirigits els cursos i el Pla d'Igualtat de la UA.

Llengua vehicular: castellà.

Inscripció: del 19 d'abril al 7 de maig

Dates i horari

14, 16, 21 i 23 de maig d'11 a 14 h.

Lloc de realització: DE/0-01I Facultat de Dret

RELACIÓ D'ADMESOS/ES

Es comunicarà a través de correu electrònic, a totes les persones inscrites, l'admissió o no en el curs sol·licitat el 8 de maig.

En el cas de no assistir al curs i no comunicar-ho abans que comence a la Secretaria de l'ICE, no podrà participar en cap curs organitzat per aquest Institut l'any en curs.

 

Institut de Ciències de l'Educació


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3520-3521

Fax: (+34) 96 590 3684

Facebook: https://web.ua.es/es/repositorio/imagenes/logos/facebook_medi.png

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464