Saltar apartados

ATENCIÓ A L'ALUMNAT AMB ALTES CAPACITATS EN MATEMÀTIQUES

CODI DEL CURS: 17-0241

PROFESSORAT

Julio Mulero González, María Dolores Molina Vila, Juan Manuel Conde Calero, Juan Matías Sepulcre Martínez. Universitat d'Alacant, Roberto Selva Gomis. I.E.S. Ángel Gutiérrez Rodríguez i Adela Jaime Pastor. Universitat de València.

DIRIGIT A

Professorat de centres educatius no universitaris i PDI de la UA.

OBJECTIUS

  • Difondre els principis metodològics que sustenten la millora de les competències matemàtiques.
  • Proporcionar estratègies i recursos per treballar les competències matemàtiques.
  • Sensibilitzar i motivar el professorat dins del seu equip de treball.
  •  Difondre els principis metodològics que sustenten la millora de les competències matemàtiques.
  • Proporcionar estratègies i recursos per treballar les competències matemàtiques.
  • Sensibilitzar i motivar el professorat dins del seu equip de treball.
  • Detectar i orientar a l'alumnat amb altes capacitats en Matemàtiques.
  • Contribuir a la inclusió de la diversitat en l'aula de Matemàtiques.
  • Atendre a l'alumnat amb altes capacitats a través de: activitats obertes que permeten desenvolupar el seu talent; temes atractius que presenten reptes complexos, etc.
  • Incrementar l'interès i la motivació de l'alumnat amb altes capacitats per les Matemàtiques.
  • Adaptar problemes, estratègies i pràctiques de programes extracurriculares d'èxit a l'aula de Matemàtiques per a l'atenció a l'alumnat amb altes capacitats.
  • Fomentar la creació  en els centres educatius de clubs de Matemàtiques, tallers de preparació d'Olimpíades, Cangur, prova de Estalmat i altres programes.
  • Presentar possibles dinàmiques d’aula per a treballar amb aquest alumnat.

CONTINGUTS

  • Aplicació dels coneixements matemàtics a una varietat de situacions, provinents d'altres camps de coneixement i de la vida quotidiana.
  • Utilització dels elements i raonaments matemàtics per interpretar i produir informació, per resoldre problemes provinents de situacions quotidianes i per prendre decisions.
  • Expressar-se i comunicar-se en el llenguatge matemàtic, utilitzant les eines de suport adequades.
  • Integració del coneixement matemàtic amb altres tipus de coneixement.
  • Aplicació dels coneixements matemàtics a una varietat de situacions, provinents d'altres camps de coneixement i de la vida quotidiana.
  • Utilització dels elements i raonaments matemàtics per interpretar i produir informació, per resoldre problemes provinents de situacions quotidianes i per prendre decisions.
  • Expressar-se i comunicar-se en el llenguatge matemàtic, utilitzant les eines de suport adequades.
  • Integració del coneixement matemàtic amb altres tipus de coneixement.
  • Models explicatius de les altes capacitats: de rendiment, cognitius, basats en capacitats.
  • Com reconèixer a l'alumnat amb altes capacitats:  característiques i necessitats.
  • Mesures educatives en Matemàtiques. Els programes d'enriquiment curricular.
  • Experiències d'aprenentatge actiu, obertes, basades en la recerca i el desenvolupament del pensament creatiu en Matemàtiques.
  • Problemes, pràctiques i recursos per a l'aula que ofereixen programes com: Olimpíades Matemàtiques, Estalmat, Aprofundeix Veuen x + Matemàtiques, Avast, Nrich, Cangur, etc.
  • Estratègies i dinàmiques de treball en l'aula: cercles matemàtics, grups de recerca, treball cooperatiu, etc.

AVALUACIÓ

Assistència (mínim el 80% de les hores totals).

INFORMACIÓ GENERAL

Durada: 30 hores. Mòduls teòrics en Moodle (15 hores) i sessions taller per a adaptar les estratègies, problemes i experiències oferides a l'aula (15 hores).

Modalitat: Semipresencial.

Nombre de places: 30, 10 places destinades al PDI de la UA, atorgades per rigorós ordre d’entrada del formulari d’inscripció online habilitat en aquesta pàgina dins de cadascun dels col·lectius als quals prioritàriament van dirigits els cursos i el Pla d’igualtat de la UA.

Llengua vehicular: castellà i valencià.

Inscripció: fins al 26 d'octubre, a les 14:00 hores. Finalitzat.

El professorat no universitari vinculat a la Conselleria d'Educació (Generalitat Valenciana) s'inscriu en el Servei de Formació del Professorat de la Conselleria.

El codi de l'activitat és: 17CT77ES037

L'enllaç per a inscriure's en la pàgina web de la Consellería és:

https://cefire.edu.gva.es/sfp/index.php?seccion=edicion&id=6651219&usuario=formacion

 

Dates i horari:

30/10/2017 - 17:00 a 20:00

06/11/2017 - 17:00 a 20:00

13/11/2017 - 17:00 a 20:00

20/11/2017 - 17:00 a 20:00

27/11/2017 - 17:00 a 20:00

Lloc de realització: Aula CS/S005 de Ciències Socials (Codi SIGUA: 0034PS001)

El dia 27/11/2017 en l'Aula CS/S009 de Ciències Socials (Codi SIGUA: 0034PS100)

RELACIÓ D'ADMESOS/ES (PDI DE LA UA)

BUENO VARGAS, MARIA JOSE

BUFORN LLORET, ANGELA

DOMENE LOPEZ, DANIEL

FERNANDEZ VERDU, CENEIDA

IVARS SANTACREU, PEDRO JOSE

MULERO GONZALEZ, JULIO

ORGANITZEN

CEFIRE - Específic d'Àmbit Científic, Tecnològic i Matemàtic

 

 

 

Institut de Ciències de l'Educació


Universitat d'Alacant
Carretera de Sant Vicent del Raspeig s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 3520-3521

Fax: (+34) 96 590 3684

Facebook: https://web.ua.es/es/repositorio/imagenes/logos/facebook_medi.png

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464